Instagram z nowymi funkcjami? Nie, to tylko kolejne reklamy

instalki.pl 2 miesięcy temu

Instagram już niedługo zyska nowy format reklam. Będą one widoczne w obrębie sekcji komentarzy i docelowo umożliwią twórcom zarabianie pieniędzy na pisemnych rekomendacjach. To naturalne rozszerzenie dotychczas istniejących spotów partnerskich wyświetlanych wszystkim użytkownikom podczas rutynowego przewijania głównego feedu czy Reels. Dzięki temu internauci mają poczuć się jeszcze bardziej zachęceni do kupienia konkretnego produktu.

Instagram z reklamami, które pomylicie ze zwykłymi komentarzami

Nie jest oczywiście tak, iż Meta implementuje wyłącznie reklamy i nikomu nieprzydatne rozwiązania. Instagram dopiero co zyskał przecież ogromną aktualizację bezpośrednich wiadomości. Konsumenci są teraz w stanie nie tylko tłumaczyć otrzymane wiadomości, ale też przypinać zawartość w obrębie czatów czy planować wysłanie określonej treści o konkretnej godzinie.

  • Sprawdź także: Instagram odmienia wbudowany komunikator. Ogrom nowości

Każdy jednak zgodzi się z tym, iż Instagram to również wylęgarnia irytujących spotów widocznych praktycznie na każdym kroku. Teraz zaprezentowano kolejny format o nazwie „Testimonials” stanowiący dodatek do powszechnych reklam partnerskich. Twórcy będą mogli komentować posty udostępnione przez daną markę i zarabiać na tych pisemnych rekomendacjach. Ten zabieg ma podnieść zasięgi popularnego brandu, a także zwiększyć świadomość konsumentów odnośnie nowych produktów.

Instagram (Android) – pobierz program z naszej bazy danych

Tak naprawdę mówimy o sformalizowaniu stosunkowo znanej praktyki. Firmy dosyć często opłacają influencerów czy zwykłych użytkowników, by w pozytywny sposób komentowali wypuszczane przez nich zdjęcia lub materiały wideo. To dosyć frustrujące dla osób zainteresowanych wyświetlanym produktem – trudno stwierdzić czy czytają opinię faktycznie zadowolonego konsumenta, czy też sponsorowany komentarz.

Nowy format reklam w komentarzach / Źródło zdjęcia: Meta

Co ciekawe, te reklamy mogą być przydatne

Powyżej możecie zobaczyć sposób działania nowości. Komentarz pozostawiony przez opłacanego influencera jest stosownie oznaczony, więc mamy do czynienia ze znacznym zwiększeniem ogólnej przejrzystości. To może działać na korzyść marki, a także samych twórców (choć to oczywiście zależy od reklamowanego produktu).

Twórcy platformy Instagram dają znać, iż około 40% kupujących bierze pod uwagę rekomendacje swoich ulubionych influencerów, dlatego też postanowiono rozpocząć pracę nad tytułowym formatem. Sponsorowane treści będą przypinane na samym górze sekcji komentarzy, nie zostanę więc wtopione w tłum zwykłym wpisów – to dobra wiadomość.

  • Przeczytaj również: Instagram z nowym przyciskiem. Nie spodoba się każdemu

Twórcy bez wątpienia będą zadowoleni, skończą się prawdopodobnie oskarżenia o nieoznaczoną współpracę z daną marką. Nie każdy komentarz popularnej osoby musi bowiem wiązać się z otrzymaniem zapłaty.

Źródło:

/ Zdjęcie otwierające: Meta

InstagramMetareklamysocial media
Idź do oryginalnego materiału