Jak globalny szef ds. bezpieczeństwa Meta podchodzi do weryfikacji wieku w Internecie

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


„Możliwość poznania czyjegoś wieku i jednoczesnej ochrony prywatności może stanowić wyzwanie” – mówi Antigone Davis, globalna dyrektor ds. bezpieczeństwa w Meta. Meta była doradzanie operatorom sklepów z aplikacjami jak Apple i Google, aby były odpowiedzialne za weryfikację wieku użytkowników i uzyskiwanie zgody rodziców na pobieranie aplikacji. Teraz wykorzystuje własny sklep Quest w wirtualnej rzeczywistości jako model tego, jak według niego powinno to działać.

Meta prosi użytkowników Quest 2 i 3 o ponowne wprowadzenie swoich urodzin, aby móc umieścić konta we właściwym środowisku, próbując scentralizować weryfikację wieku za pośrednictwem sklepu Quest. Nastolatki w wieku od 13 do 17 lat będą miały domyślnie włączone więcej ustawień prywatności i będą mogły być monitorowane dzięki narzędzi nadzoru rodzicielskiego. W przypadku dzieci w wieku od 10 do 12 lat włączone są jeszcze bardziej restrykcyjne ustawienia i tylko rodzice lub opiekunowie mogą zmieniać ustawienia prywatności.

Davis powiedział Krawędź które Meta próbuje rozwiązać w ramach wyzwań związanych z weryfikacją wieku, „jednocześnie chroniąc prywatność i kwestie dostępu. To samo zobaczysz w ustawodawstwie federalnym, które proponujemy.”

Meta inwestuje w siebie API grupy wiekowej użytkownika aby twórcy aplikacji mogli sortować swoje oferty według różnych grup wiekowych. Meta prosi programistów o samoocenę, do jakiej grupy wiekowej (nastolatki, nastolatki czy dorośli) są przeznaczone ich aplikacje, a dzięki interfejsu API Meta może komunikować się z aplikacją w sprawie tego, czy użytkownik jest uprawniony do korzystania z niej.

Jest to podobne do tego, co Meta zaproponowała na szczeblu federalnym, gdzie chce, aby operatorzy sklepów z aplikacjami mobilnymi, tacy jak Apple i Google, otrzymali zadanie weryfikowania wieku użytkowników, aby można było udostępniać informacje aplikacjom używanym na ich urządzeniach. Oznaczałoby to, iż użytkownicy nie musieliby weryfikować swojego wieku w kolejnych aplikacjach, ponieważ zrobiliby to raz podczas konfigurowania telefonu.

Jeśli to brzmi, jakby Meta przekazywała pieniądze innym firmom technologicznym w celu weryfikacji wieku, Davis twierdzi, iż jej praca nad sklepem Quest powinna pokazać, iż obstaje przy tym, za czym się opowiada.

„Tam, gdzie mamy sklep z aplikacjami, tam” podejmujemy działania, powiedział Davis Krawędź. „Dowodem tego jest to, co dzisiaj robimy”.

Mimo to znalezienie adekwatnej metody weryfikacji wieku pozostaje trudnym zadaniem. Niektórzy decydenci kpili z używania metod takich jak samozwańcze daty urodzenia w celu weryfikacji wieku, ponieważ w aplikacji łatwo jest skłamać. Davis powiedział, iż Meta dokładnie sprawdzi każdego użytkownika, który po ponownym wejściu na swoje urodziny twierdzi, iż nagle znalazł się w innej kategorii wiekowej, i będzie wymagał od nich weryfikacji dzięki dowodu osobistego lub karty kredytowej. Meta nie przechowuje tych informacji długoterminowo po zakończeniu procesu.

„Nie ma jednego panaceum”

W różnych usługach Meta wypróbowała szereg metod weryfikacji wieku. Na przykład jest używany Narzędzie do skanowania twarzy AI Yoti na Facebooku Randki, a także od czasu do czasu sprawdza identyfikatory rządowe, które przechowuje krótkoterminowo w formie szyfrowanej. Ale nie ma idealnego rozwiązania.

„Nie ma jednego panaceum” – powiedział Davis. „Dlatego myślę, iż branża miała pewne trudności ze znalezieniem prostego i łatwego rozwiązania”.

Dlatego też według Davisa najprostszym i najmniej naruszającym prywatność sposobem weryfikacji wieku byłoby skonfigurowanie telefonu przez konsumenta, zwłaszcza iż jest to czas, kiedy dzieci i nastolatki prawdopodobnie znajdują się tuż obok rodziców, co zwiększa ryzyko dokładniejsze informacje o wieku.

Chociaż środki bezpieczeństwa dzieci w Internecie są gorącym tematem w Kongresie, w tym roku jest kilka czasu w przyjęcie przepisów. Tymczasem, stanach, w tym na Florydziewprowadziły własne przepisy dotyczące weryfikacji wieku, wymagające zgody rodziców na korzystanie z mediów społecznościowych w przypadku dużych grup młodych nastolatków.

Davis stwierdził, iż powoduje to skomplikowaną mozaikę, w której firmy mogą się poruszać. „Obecnie można zauważyć, iż niektóre stany określają rodzaj i formę weryfikacji wieku, inne zaś nie określają rodzaju i formy weryfikacji wieku. Niektórzy mają pewne pojęcie o współczynnikach dokładności, które ich zdaniem powinny mieć zastosowanie; niektóre nie oferują żadnych wskaźników dokładności” – powiedział Davis. „W wielu przepisach występuje znaczna niejasność i myślę, iż pojawią się pewne obawy dotyczące odpowiedzialności i ryzyka dla wszystkich firm stosujących obecne przepisy”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału