Jak gry wykrywają oszustów?

youtube.com 2 lat temu


Skąd gra wie, iż akurat ten gracz oszukuje? Dlaczego bany pojawiają się z opóźnieniem? Po co w grach systemy reputacji? Co to jest identyfikator sprzętowy? Jak projektuje się produkcje odporne na oszustwa? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w dzisiejszym odcinku.

0:00 Wstęp
0:36 Zasada ograniczonego zaufania
2:06 Widzenie przez ściany
3:12 Balans pomiędzy prywatnością a bezpieczeństwem
3:46 Analizowanie procesu gry
4:55 Opóźniona blokada konta
5:58 Co to jest identyfikator sprzętowy
6:48 Jak działa system reputacji
7:50 Porównanie rodzajów oszustw
8:28 Oszukiwanie w szachach online
9:25 Wykorzystywanie systemu powtórek
10:28 Historia pliku word.exe
11:28 Gry dla jednego gracza i analiza pamięci
12:46 Wpływ oszustów na innych graczy
13:28 Przykład rozwiązania z gry Rust
14:29 Gry w chmurze
14:59 Zaawansowane programy zabezpieczające
15:56 Zakończenie

📩Newsletter: https://szurek.tv/n
📬Darmowy kurs mailingowy: https://szurek.tv/kurs
💬Facebook: https://www.facebook.com/groups/od0dopentestera
📷Instagram: https://www.instagram.com/kacper.szurek/
🐦Twitter: https://twitter.com/kacperszurek
💬Discord: https://od0dopentestera.pl/discord

Źródła:
https://helda.helsinki.fi/bitstream/handle/10138/313587/Anti_cheat_for_video_games_final_07_03_2020.pdf
https://technology.riotgames.com/news/demolishing-wallhacks-valorants-fog-war
https://technology.riotgames.com/news/riots-approach-anti-cheat
https://www.immunityinc.com/downloads/eu-19-Noguera-Unveiling-The-Underground-World-Of-Anti-Cheats.pdf
https://www.youtube.com/embed/9dBiD7cYJXE
https://www.youtube.com/embed/SnRgW54EWwA
https://www.youtube.com/embed/hI7V60r7Jco