W ostatnim czasie coraz więcej mówi się o Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF). Przedsiębiorcy, którzy nie chcą korzystać z narzędzi oferowanych przez Ministerstwo Finansów, mają do dyspozycji rozwiązania komercyjne. Jak dobrze wybrać system do integracji z KSeF API? Poznaj najważniejsze aspekty.
Jak wygląda kwestia wsparcia technicznego?
Wiele firm, z uwagi na wygodę i centralizację informacji, decyduje się na oprogramowanie ERP. Za pośrednictwem takich systemów możliwe jest też wystawianie faktur. Dzięki wyposażeniu systemu ERP w interfejs API, przedsiębiorca nie będzie musiał manualnie wczytywać wystawionych faktur do aplikacji KSeF. Jednak zarówno podczas integracji, jak i później (na etapie korzystania z systemu), mogą wystąpić problemy techniczne. Stąd też warto się upewnić, iż dostawca systemu do integracji z KSeF API zapewnia stosowne wsparcie – np. telefonicznie.
Chcesz przetestować możliwości REST KSeF API? Zajrzyj na tę stronę internetową: https://ksefapi.pl/rest-ksef-api-dokumentacja/.
Jaką licencję na REST KSeF API można wybrać?
Dostawcy systemów do integracji z KSeF API mogą oferować klientom różne rodzaje licencji. Dobry przykład znajduje się na tej stronie internetowej – https://ksefapi.pl/ksef-cennik-oferta/. Dostawca ten oferuje 3 rodzaje licencji:
- Licencja na liczbę wykonanych operacji. W pakiecie może być np. 500 lub 10 000 operacji.
- Licencja na liczbę faktur. Jak wskazuje nazwa, w tym przypadku nie ma ograniczeń co do liczby operacji – kluczowa jest liczba faktur.
- Licencja na liczbę klientów. Pakiet może przewidywać obsługę np. 25, 50 czy 100 klientów.
Wiele licencji to sytuacja pożądana – w ten sposób klient może wybrać optymalne z własnego punktu widzenia rozwiązanie. W przypadku niestandardowych potrzeb warto zwrócić uwagę na to, czy dostawca systemu do integracji z KSeF API wykazuje się elastycznym podejściem.

Cena – ile kosztuje korzystanie z systemu do integracji z KSeF API?
Z perspektywy przedsiębiorców istotna jest też kwestia finansowa. Ile kosztuje system do integracji z KSeF API? Koszt może być powiązany m.in. z liczbą wykonanych operacji i klientów. Takie rozwiązanie pozwala sporo zaoszczędzić, gdyż możliwy jest dobór licencji do własnych potrzeb, które z kolei mogą zmieniać się w czasie.
Jeżeli chodzi o cenę, to należy sprawdzić, co w jej ramach oferuje dostawca. Czy proces integracji zostanie przeprowadzony w krótkim czasie, aby nie dezorganizować pracy w firmie? Czy dostawca zapewni wsparcie powdrożeniowe? I wreszcie, czy uwzględnione zostaną potrzeby przedsiębiorcy z zakresu automatyzacji obiegu faktur?
Co z bezpieczeństwem danych?
Poszukując systemu do integracji z KSeF API, uwagę warto zwrócić również na bezpieczeństwo danych. o ile dostawca jest doświadczony, to z pewnością ma świadomość, jak ważna jest ta płaszczyzna. Przesyłane faktury powinny być szyfrowane, aby chronić dane współpracujących z firmą podmiotów. Bezpieczeństwa danych nie należy lekceważyć – profesjonalny dostawca systemu do integracji KSeF API nie pozwoli sobie na żadne uchybienia w tym obszarze.
Szukasz systemu do integracji z KSeF API? Zajrzyj na stronę internetową https://ksefapi.pl/ – wybieraj wśród różnych licencji, a w razie potrzeb skorzystaj z indywidualnych rozwiązań.