Krypto influencerzy coraz częściej wykorzystują moc sztucznej inteligencji (AI) do ulepszania swoich treści.
Ta integracja poprawia sposób tworzenia i dystrybucji ich materiałów. Jednocześnie przynosi znaczące korzyści w zakresie wydajności, kreatywności i ochrony własności intelektualnej.
Rola sztucznej inteligencji w kreatywności i tworzeniu treści
Mitch Liu, dyrektor generalny Theta Labs, powiedział BeInCrypto w ekskluzywnym wywiadzie, iż narzędzia AI rewolucjonizują proces twórczy. Automatyzują one rutynowe zadania, umożliwiając krypto influencerom i twórcom treści skoncentrowanie się bardziej na swoich unikalnych pomysłach i wizjach.
W połączeniu z technologią blockchain sztuczna inteligencja usprawnia kreatywność oraz zapewnia ochronę i adekwatną atrybucję treści cyfrowych. Liu powiedział:
“Algorytmy sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego mogą automatycznie pomagać w wykrywaniu, weryfikowaniu, a następnie ‘oznaczaniu’ pochodzenia dzieł twórczych, takich jak historie, obrazy lub filmy, oznaczając je unikalnym cyfrowym odciskiem palca. W tym miejscu wkracza blockchain – służąc jako księga odporna na manipulacje, zapewnia, iż oryginalni twórcy będą uznawani za swoją pracę.”
Ponieważ sztuczna inteligencja zwiększa kreatywność, moc obliczeniowa stojąca za blockchainem, w szczególności za pośrednictwem rozproszonych sieci obliczeniowych, chroni przed nieautoryzowanymi wyciekami lub powielaniem. Dzięki temu twórcy mogą skupić się na najważniejszych, kreatywnych aspektach swoich projektów.
Jednym z najbardziej transformacyjnych aspektów sztucznej inteligencji w tworzeniu treści jest jej efekt demokratyzujący. Narzędzia sztucznej inteligencji wyrównują szanse, udostępniając zaawansowane technologie wszystkim twórcom, niezależnie od ich wiedzy technicznej czy budżetu.
Równouprawnienie dla krypto influencerów
Ta dostępność zapewnia, iż początkujący twórcy treści mają takie same możliwości, jak ci o ugruntowanej pozycji. Natomiast to sprzyja innowacyjności i różnorodności w społeczności kreatywnej. Liu stwierdził:
“Pomyśl o tym w ten sposób: podczas gdy każdy, kto ma prawo jazdy, może prowadzić samochód wyścigowy, pobicie najszybszego okrążenia wymaga umiejętności i wiedzy. Podobnie, podczas gdy sztuczna inteligencja zapewnia każdemu narzędzia i platformy do tworzenia i dystrybucji treści, jakość i atrakcyjność tych treści przez cały czas spoczywa w rękach twórców.”
Chociaż istnieje obawa, iż sztuczna inteligencja może zastąpić ludzkie miejsca pracy, istnieje również ekscytacja możliwościami, jakie ze sobą niesie. Sztuczna inteligencja to superwydajny asystent, który zwiększa kreatywność, skracając godziny burzy mózgów, edycji i wymyślania nowych sposobów nawiązywania kontaktu z odbiorcami.
Zamiast zastępować umiejętności twórców treści, sztuczna inteligencja je wzmacnia. Co więcej, dostarcza nowe sposoby angażowania odbiorców, ochrony własności intelektualnej i skutecznego zarabiania na ich treściach. Liu podsumowuje:
“Pamiętasz te zajęcia plastyczne z dzieciństwa, kiedy uczyłeś się rysować kształty 3D? To była ciężka praca. Teraz wystarczy przesłać szkic, a sztuczna inteligencja zamieni go w model 3D, oszczędzając wiele godzin wysiłku. Dzięki temu twórcy mogą bardziej skupić się na istotnych elementach swoich projektów. To, co będzie dalej, leży w rękach wszystkich – twórców, techników i fanów.”
Uruchomienie ChatGPT w listopadzie 2022 r. zapoczątkowało nową erę w technologii sztucznej inteligencji. Potencjał nowych technologii generatywnej sztucznej inteligencji, takich jak text-to-video i text-to-3D, oferuje twórcom treści nieskończone możliwości. Rzeczywiście, umożliwia twórcom wprowadzanie innowacji i skuteczniejsze nawiązywanie kontaktu z odbiorcami.
BeInCrypto Polska - Jak sztuczna inteligencja (AI) pomaga krypto influencerom?