Poniższy artykuł to jedna z części tworzonego na bieżąco kursu, z którego dowiesz się m.in. czego spodziewać się po współpracy z Software Housem, jakimi czynnikami kierować się podczas wyboru konkretnej firmy i jak zamawiać oprogramowanie.
Pozostałe lekcje znajdziesz tutaj: Co trzeba wiedzieć o współpracy z Software Housem?
Rozwój internetu spowodował, iż coraz więcej spraw załatwiamy przy jego pomocy. Nie inaczej jest z zakupami. Według badań przeprowadzonych przez instytut badawczy Gemius – 77% Polaków regularnie dokonuje zakupów w internecie. Średnia miesięcznych wydatków, jakie ponoszą internaucie, wynoszą ponad 1000 PLN.
Jak wygląda tworzenie sklepu internetowego? Od czego zacząć? Tego dowiesz się z poniższej lekcji naszego kursu.
Od czego zacząć?
Budowanie sklepu internetowego powinniśmy rozpocząć od przeanalizowania naszych potrzeb. Na tym etapie warto przemyśleć jaki ruch będzie musiał obsłużyć nasz e-commerce sklep internetowy – wpłynie to przede wszystkim na dobór technologii, z których skorzystamy.
Jeśli dopiero zaczynasz – tworzenie sklepu internetowego będzie się opierało w większości na wykorzystywaniu, i ewentualnym adaptowaniu, gotowych rozwiązań. Dzięki temu otworzenie biznesu w internecie nie będzie wymagało dużych nakładów czasowych i finansowych. Im większe są Twoje potrzeby, tym bardziej złożony będzie Twój sklep, a jego wykonanie zajmie więcej czasu.
Kiedy już wiesz, czego potrzebujesz – projekt sklepu
Projektowanie sklepu internetowego skupia się na przede wszystkim na umożliwieniu naszym klientom łatwego i szybkiego zakupu interesujących ich produktów. Zazwyczaj, w przypadku sklepu internetowego, wyróżniamy dwa typy klientów – Ci, którzy wiedzą co chcą kupić, oraz Ci, którzy przeglądają produkty, szukając czegoś, co ich zainteresuje. Projektowanie sklepów internetowych powinno tym pierwszym pozwolić gwałtownie znaleźć interesujący ich produkt, a tym drugim – możliwość łatwego “przeklikania” się przez produkty dostępne na stronie.
W celu jak najefektywniejszego przeprowadzenia procesu projektowania sklepu internetowego tworzymy makiety przedstawiające logikę procesów w sklepie. Makiety pozwalają nam przetestować sposób działania sklepu, wykryć ewentualne błędy związane z użytecznością poszczególnych elementów sklepu. Dzięki temu możemy niskim kosztem wprowadzić odpowiednie modyfikacje na bardzo wczesnym etapie projektu. Na etapie projektowania warto pamiętać o tym, żeby skupić się nie tylko na oprawie graficznej i identyfikacji wizualnej, ale również na architekturze informacji i interakcjach użytkownika z systemem.
Tworzenie sklepu internetowego można podzielić na etapy – pomoże to w jak najszybszym uruchomieniu go. W takiej sytuacji na samym początku prac wdrożymy minimalny zakres funkcjonalności potrzebny do poprawnego działania sklepu. Dzięki temu sklep będzie mógł bardzo gwałtownie zacząć pozyskiwać klientów oraz generować dochód. Późniejsze etapy budowania sklepu internetowego skupiają się, w takiej sytuacji, na stworzeniu dodatkowych funkcjonalności – przydatnych, ale nie niezbędnych do funkcjonowania sklepu.
Dodatkowe możliwości
Każdy sklep internetowy może funkcjonować jako samodzielny organizm, natomiast pełnię możliwości osiąga wtedy, kiedy dodajemy do niego dodatkowe funkcje ułatwiające prowadzenie biznesu. Takie funkcje, przydatne w perspektywie budowania sklepu internetowego, to między innymi:
Automatyczne fakturowanie, za pomocą którego sklep wystawi i wyśle naszemu klientowi fakturę za jego zamówienie tak, żebyśmy nie musieli robić tego manualnie.
Połączenie z systemem ERP, które pozwoli automatycznie aktualizować stany magazynowe, co jest szczególnie ważne, jeżeli sprzedajemy w więcej niż jednym kanale sprzedażowym.
Połączenie z systemem CRM, dzięki czemu możemy zdecydowanie lepiej zarządzać kontaktem z naszymi internetowymi klientami.
Automatyczne generowanie etykiet przesyłek, co oszczędzi wiele czasu spędzonego na manualnym wprowadzaniu przesyłek do systemów firm kurierskich.
Chcesz stworzyć sklep internetowy?
Projektujemy sklepy e-commerce, które są nie tylko dostosowane do wymagań biznesowych klienta, ale także zoptymalizowane w celu stałego zwiększania konwersji. Od łatwego w obsłudze zarządzania produktami, przez efektywne i proste metody płatności, aż po optymalizację SEO — dostarczymy Ci narzędzie, które wspomoże rozwój Twojego biznesu.
W naszej ofercie znajdziesz konkretne przykłady sklepów internetowych, które mieliśmy przyjemność realizować.