Od początku szaleństwa metaverse wiele osób ma tylko jedno pytanie: „Jaka jest przyszłość AR?”
Jedną z takich najnowocześniejszych technologii, która sprawia, iż science fiction staje się rzeczywistością, jest niewątpliwie rzeczywistość rozszerzona. Hologramy są teraz wszędzie wokół nas w prawdziwym świecie, podobnie jak w filmach Star Wars i Marvel, tworząc wyjątkowo wciągające wrażenia wykraczające poza zwykłą rozrywkę. Dzisiaj rzeczywistość rozszerzona jest potężnym narzędziem także dla biznesu.
Jaka jest przyszłość AR?
Rzeczywistość rozszerzona jest wykorzystywana w wielu różnych branżach, w tym w handlu detalicznym, handlu, grach, służbie zdrowia, a choćby w wojsku, aby stawić czoła wielu przeszkodom biznesowym. Aby zrozumieć kierunek, w jakim zmierza branża, bardzo ważne jest obserwowanie tych technologii. Teraz odpowiedzmy na pytanie, które chodziło Ci po głowie przez ostatnie 2 lata: „Jaka jest przyszłość AR?”
Metaverse
Prawdopodobnie nie wydaje ci się zaskakujące, iż rzeczywistość rozszerzona jest używana w połączeniu z innymi technologiami Metaverse. Odkąd Facebook zmienił nazwę na „Meta”, metaverse zalał media informacyjne. To jednak nie tylko marketingowy bełkot. Demontaż podziałów między światem wirtualnym i rzeczywistym jest jednym z celów technologii metaverse. Dzięki zdolności rozszerzonej rzeczywistości do pokazywania wirtualnych przedmiotów, które są zintegrowane z naszym realnym światem, zarówno konsumenci, jak i firmy mogą czerpać korzyści z tej technologii. Więc, “Jaka jest przyszłość AR?” Metaverse to przyszłość rzeczywistości rozszerzonej.
Śmieszne awatary
AR to fantastyczne miejsce do rozpoczęcia, jeżeli chcemy zintegrować cyfrowe doświadczenia ze światem fizycznym. Firmy opracowują już filtry do kamer, które osiągają to dzięki śledzeniu ciała i twarzy, a także wyrafinowanemu wykrywaniu głębi sceny. Ready Player Ja i Geenee AR współpracowaliśmy, aby to doświadczenie było możliwe. Możesz praktycznie „założyć” swojego awatara do aparatu, dodając go do programu Geenee WebAR Builder. Oprogramowanie uwzględnia również akcesoria kosmetyczne Twojej postaci Ready Player Me, w tym akcesoria NFT.
Nie jest to nowy wynalazek. Widziałeś tę technologię w aplikacjach takich jak Instagram i Snapchat niezliczoną ilość razy. Zdolność aplikacji do pozwalania użytkownikom na importowanie ich awatarów z innych platform i używanie ich w rzeczywistości rozszerzonej jest jednak najbardziej pomysłową funkcją. Ta technika może ostatecznie zostać wykorzystana do hybrydyzacji spotkań online. Gdy uczestniczysz w spotkaniu bez gogli VR, ale jeden z członków Twojego zespołu je nosi, może być reprezentowany na spotkaniu przez awatara AR.
Największą przeszkodą do wejścia na tę dziedzinę jest rozwój coraz mocniejszych i niedrogich zestawów słuchawkowych AR. Musimy poczekać i zobaczyć, jak rozwinie się technologia.
Dźwięk przestrzenny
Dźwięk przestrzenny ma najważniejsze znaczenie dla zwiększenia zanurzenia w doświadczeniach AR, mimo iż początkowo może nie wydawać się technologią rzeczywistości rozszerzonej. Włączenie wszystkich naszych pięciu zmysłów w proces jest czymś, czym zajmują się technologowie Metaverse, w tym słuch. Dźwięk 3D jest wymagany, aby zwiększyć zanurzenie w doświadczeniach VR i AR. Na podstawie własnej pozycji użytkownicy powinni być w stanie określić, skąd dochodzi dźwięk w przestrzeni 3D.
Niedawno Meta zaktualizowała swoje AR Spark Studio o wyrafinowany silnik, który łączy różne dźwięki w celu uzyskania efektów dźwiękowych. Umożliwia to programistom tworzenie multisensorycznych efektów, które pozwalają użytkownikom zanurzyć się w rzeczywistości rozszerzonej, korzystając zarówno z obrazu, jak i dźwięku. Możemy reagować na interakcję użytkownika z naszym efektem AR, odtwarzając dźwięki.
Cyfrowe doświadczenia
Fani metaverse lubią korzystać z rozszerzonej rzeczywistości, aby przenosić rzeczy ze świata wirtualnego do fizycznego i odwrotnie. W rzeczywistości ta technologia istniała na długo przed szumem metaverse. Na przykład Meta koncentruje się na wykorzystaniu rzeczywistości rozszerzonej do prezentowania cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich. Twórcy muszą jedynie połączyć swoje NFT z funkcją „Zobacz w AR” w Instagram Stories jako wirtualne obiekty 2D. Da to artystom i kolekcjonerom nowe sposoby wykorzystywania i udostępniania swoich NFT poza ich portfelami i bez wątpienia gwałtownie stanie się jednym z najważniejszych trendów rynku rzeczywistości rozszerzonej w 2023 roku.
Odbyła się również dyskusja na temat wykorzystania sztuki rzeczywistej lub wirtualnej w doświadczeniach rzeczywistości rozszerzonej. Na przykład czwarty najstarszy dom aukcyjny na świecie, Sotheby’s, zaczął oferować kupującym doświadczenia rzeczywistości rozszerzonej (AR) za pośrednictwem filtra na Instagramie, umożliwiając im obejrzenie sztuki na aukcję z bliska i osobiście. Korzystając z tej technologii, Sotheby’s był w stanie sprzedać obraz za 121,2 miliona dolarów.
AR ramię w ramię z AI
Sztuczna inteligencja i rzeczywistość rozszerzona dobrze ze sobą współpracują na dwa sposoby:
- Niezbędne dla AR oprogramowanie do rozpoznawania twarzy i przestrzeni jest zasilane przez sztuczną inteligencję.
- Innowacyjne rozwiązania można zapewnić, łącząc technologie AR i AI.
Sztuczna inteligencja i rzeczywistość rozszerzona to dwie różne dziedziny technologii. Ale biorąc pod uwagę wymagania AR, nie jest zaskakujące, iż AI i AR dobrze się dogadują. Dane z czujników otoczenia muszą być interpretowane przy użyciu złożonych algorytmów. W porównaniu z modelem stworzonym wyłącznie przez ludzi, sztuczna inteligencja może usprawnić ten proces i zwiększyć dokładność.
Aplikacja ClipDrop jest tego ilustracją w działaniu. dzięki aplikacji użytkownicy mogą natychmiast przekształcić fizyczną rzecz w obiekt 3D do użycia w aplikacjach takich jak PowerPoint, Photoshop, Dokumenty Google i innych. Rzeczywiste obiekty można również importować do ustawień Metaverse dzięki skanowania 3D. Firmy mogą uznać, iż skanowanie 3D to świetna metoda przyspieszenia procesu oferowania produktów do wirtualnych doświadczeń próbnych.
Dalszym zastosowaniem sprzęgieł AI i AR jest konstrukcja automatyczna. Przykładem zastosowania tej technologii jest aplikacja SketchAR. Korzystając z tego oprogramowania, użytkownicy mogą dowolnie rysować w AR. Mogą jednak również wykorzystać sztuczną inteligencję do rysowania dla nich. Struktury mogą być gwałtownie tworzone przez sztuczną inteligencję. Pokazuje to, iż wykorzystując świat rzeczywisty jako środowisko źródłowe, systemy sztucznej inteligencji są w stanie projektować obiekty w przestrzeni 3D. Może to oznaczać, iż sztuczna inteligencja będzie w końcu w stanie projektować i produkować budynki do użytku w rzeczywistym świecie.
AR w technologiach mobilnych
Urządzenia mobilne są jedną z kluczowych platform dystrybucji doświadczeń rzeczywistości rozszerzonej. Większość klientów posiada urządzenia mobilne, jednak korzystanie z zestawów słuchawkowych AR jest wciąż na wczesnym etapie. W rezultacie firmy odkryły kilka sposobów wykorzystania urządzeń mobilnych do rzeczywistości rozszerzonej. Z biegiem czasu technologia również znacznie się rozwinęła.
ARCore
Google zaprezentowało nowy doświadczenia geoprzestrzenne API w 2022 roku. Dzięki temu programiści mogą projektować doświadczenia powiązane z konkretnymi wirtualnymi miejscami. Spotkania AR w przeszłości odbywały się tylko w odniesieniu do użytkownika lub w dowolnych miejscach wybranych przez użytkownika.
Deweloperzy mogą określić szerokość i długość geograficzną dla treści AR dzięki geoprzestrzennego API. Nie jest również konieczne fizyczne skanowanie obszaru. Działa bardzo podobnie do Apple ARKit Spot Anchors, porównując zdjęcia lotnicze najbliższej okolicy ze zdjęciami Google Street View, aby gwałtownie wskazać dokładną lokalizację.
ARKit 6
Na WWDC w 2022 roku Apple zaprezentowało szereg nowych funkcji dla swoich ARKit 6 Aktualizacja. Jedna z nich polega na przechwytywaniu wideo 4K podczas korzystania z zawartości ARKit. Okluzja sceny i inne wrażenia są teraz znacznie bardziej realistyczne dzięki ulepszonemu interfejsowi API głębi. Dzięki skanerowi LiDAR firmy Apple doświadczenia AR mogą być tworzone tak szybko, iż technika ta jest określana jako „natychmiastowa AR”.
Apple ulepsza również funkcję przechwytywania ruchu. Gdy w centrum uwagi znajduje się inna osoba, dane przechwytywania ruchu z jej ruchu można wykorzystać w modelu 3D. Okluzja ludzi, która umożliwia przechodzenie wirtualnych przedmiotów przed i za prawdziwymi osobami w scenie, to jedno z ostatnich usprawnień.
Plan pokojunarzędzie, które wykorzystuje skanowanie LiDAR do szybkiego tworzenia planów pięter domu lub innej konstrukcji, jest jednym ze znaczących przykładów wykorzystania funkcji ARKit 6.
ARCore kontra ARKit
W ciągu ostatnich kilku lat Apple i Google w większości utrzymywały ten sam poziom konkurencyjności w dziedzinie rozszerzonej rzeczywistości. Oprogramowanie dla obu technologii jest porównywalne ze sobą jak zwykle.
Jednak sprzęt zaczyna robić się interesujący. Najwyższej jakości doświadczenia rzeczywistości rozszerzonej są możliwe dzięki skanerowi LiDAR firmy Apple i porównywalnym technologiom stosowanym w droższych telefonach Samsung. Ale istnieje wiele różnych odmian sprzętu wśród urządzeń z Androidem. Wiele telefonów z Androidem ma po prostu za mało mocy, aby obsługiwać bardziej zaawansowaną AR.
W rezultacie firmy muszą dokładnie planować rodzaje doświadczeń rzeczywistości rozszerzonej, które chcą zapewnić. Mogą w pełni wykorzystać swoje pomysły, jeżeli chcą zapewnić wysokiej jakości wrażenia mniejszej, zamożnej publiczności dzięki sprzętu, który może im sprostać. Jednak firma będzie musiała nieco złagodzić sytuację dzięki prostszej aplikacji, jeżeli chce zapewnić dostępną obsługę większej liczby urządzeń.
WebAR
WebAR to znaczący ruch rzeczywistości rozszerzonej. WebAR nie wymaga od użytkowników pobierania żadnego dodatkowego oprogramowania, ponieważ jest obsługiwany przez przeglądarki internetowe. Najbardziej podstawowe doświadczenia AR są dostępne za pośrednictwem WebAR, w którym brakuje wielu funkcji, które może zapewnić natywna AR na urządzeniach mobilnych.
Jednak WebAR może czasami być bardzo pomocny w przypadku prostych doświadczeń, takich jak zmiana koloru włosów lub przedmiotów, dodawanie filtrów do twarzy, zastępowanie tła i tworzenie prostych kreacji 3D. WebAR umożliwia prostsze wirtualne wypróbowanie. W swoich produktach kosmetycznych wiele firm, w tym L’Oréal i Maybelline, wykorzystuje takie narzędzia.
Według Toma Emricha z 8th Wall, czołowej platformy programistycznej WebAR na świecie, WebAR jest kluczem do pokonywania przepaści między światem wirtualnym a rzeczywistym. Chociaż WebAR nie jest w tej chwili zbyt silny, może stać się jedną z najważniejszych metod interakcji z Internetem w przyszłości. Aby urzeczywistnić tę wizję, 8th Wall stale ulepsza technologię WebAR.
Aplikacje wieloplatformowe
Tworzenie aplikacji wieloplatformowych jest istotną przeszkodą w rozwoju AR. Istnieje również godna ubolewania rzeczywistość, iż programy wieloplatformowe prawdopodobnie nie będą w stanie osiągnąć pełnych możliwości programów natywnych. Jednak aplikacje wieloplatformowe mogą być bardzo wysokiej jakości, jeżeli zostaną podjęte odpowiednie środki. Wieloplatformowa rzeczywistość rozszerzona jest prostsza do kodowania i może skrócić czas wprowadzania produktu na rynek. Prezentacja i wydajność mogą jednak ucierpieć.
Ogólnie rzecz biorąc, lepiej jest zachować natywną aplikację, jeżeli jest ona bardzo skomplikowana i wymaga wykorzystania wszystkich natywnych funkcji. Wieloplatformowość będzie działać dobrze, jeżeli oprogramowanie jest proste i nie wymaga dużej wydajności.
Wieloplatformowy AR jest opcją, na przykład, jeżeli budujesz sklep internetowy z 90% jego funkcjonalności, niezależny od platformy, minimalne wymagania dotyczące wydajności i prosty moduł podglądu produktu AR. Jednak natywna alternatywa jest preferowana w przypadku aplikacji, których funkcjonalność wymaga maksymalnej wydajności lub jest zależna od platformy. Dotyczy to inicjatyw takich jak skanowanie 3D czy nawigacja w rzeczywistości rozszerzonej.
Tworzenie wieloplatformowych aplikacji o najwyższej możliwej jakości można osiągnąć, współpracując z firmą zajmującą się rozwojem rzeczywistości rozszerzonej. Pomoże Ci to skoncentrować się na innych obszarach Twojej organizacji, a jednocześnie umożliwi podniesienie jakości Twoich towarów.
Zestawy słuchawkowe AR
Jeśli pytanie typu „Jaka jest przyszłość AR?” jest nam stawiane, możemy po prostu stwierdzić, iż zestawy słuchawkowe AR stanowią przynajmniej niewielką część przyszłości tej technologii. Wygodne i przyjazne w użyciu okulary AR wydają się z każdym rokiem coraz bardziej przybliżać do rzeczywistości. Zestaw słuchawkowy z projekcją rzeczywistości mieszanej dla Meta, w tej chwili znany jako Cambria, jest jednym z najnowszych produktów, które wciąż są w fazie rozwoju. Mają nową linię produktów, która jest oddzielona od ich popularnej Meta Quest 2.
Wydaje się jednak, iż zestaw słuchawkowy Cambria jest skierowany przede wszystkim do uprzywilejowanych odbiorców, którzy chcą mieć przewagę nad przyszłością rozszerzonej rzeczywistości. W rezultacie wydaje się, iż Cambria nie jest cudownym lekarstwem, na które wszyscy liczyli. Może to jednak początek we adekwatnym kierunku.
Rozwój skanera LiDAR firmy Apple to kolejny najważniejszy krok dla przyszłości AR. Jedną z głównych firm, które mają w przyszłości wypuścić okulary AR lub zestawy słuchawkowe zorientowane na konsumentów, jest Apple. Ich najnowocześniejszy czujnik głębokości został zainstalowany na iPadzie Pro i późniejszych iPhone’ach.
Oprócz okularów AR istnieją inne najnowocześniejsze produkty, które obiecują zająć znaczącą pozycję wśród przyszłych trendów rzeczywistości rozszerzonej. Pierwsza prezentacja inteligentnych soczewek kontaktowych rozszerzonej rzeczywistości odbyła się w czerwcu 2022 roku w Mojo Vision Labs w Saratoga w Kalifornii. Aby zapewnić rozszerzoną rzeczywistość, obiektywy AR łączą się z interfejsem użytkownika i polegają na śledzeniu wzroku, komunikacji i oprogramowaniu. Specjalnie skalibrowany akcelerometr, żyroskop i magnetometr Mojo Lens stale monitorują ruchy oczu, aby zagwarantować, iż wizualizacje AR nie poruszają się wraz z oczami użytkownika.
AR w narzędziach marketingowych
W dziedzinie marketingu rzeczywistość rozszerzona ma szerokie zastosowanie. Na przykład wizytówki są powszechną i prostą opcją, której można używać z prostymi systemami AR. Możesz wyróżnić się na tle konkurencji i zapewnić potencjalnym klientom zupełnie nowy i interesujący sposób, aby dowiedzieć się więcej o swojej firmie, włączając interaktywność do materiałów marketingowych, takich jak wizytówki.
Firmy, które chcą zapewnić swoim klientom dokładniejsze i bogatsze w funkcje instrukcje i dokumentację, często wybierają podręczniki AR. Oprócz umożliwienia angażującego dostarczania informacji, rozszerzona rzeczywistość (AR) znacznie poprawia również doświadczenie użytkownika, nie wymagając od klienta włożenia dużego wysiłku w opanowanie jednego lub więcej mechanizmów.
Istnieje wiele zastosowań AR w reklamie. Użytkownicy nie uważają już banerów reklamowych za tak popularne jak kiedyś. Współczynniki klikalności banerów reklamowych zmniejszył się z 0,72% w 2016 r. do 0,35% w 2019 r. Jedną z możliwości jest to, iż banery reklamowe przeszkadzają użytkownikowi w próbie uzyskania dostępu do treści. Jednak reklamy AR mogą oferować bardziej usprawniony dostęp do treści, mniej blokując treści. Na przykład użytkownicy mogą uzyskiwać dostęp do rzeczywistości rozszerzonej ze swoich osi czasu, korzystając z nowych reklam rzeczywistości rozszerzonej na Facebooku, które mają różne funkcje. Wirtualne przymierzanie, umieszczanie wirtualnych przedmiotów w ich domach i inne funkcje to tylko niektóre z nich.
Technologie nawigacji
W 2022 r. nawigacja AR będzie łatwiejsza w użyciu i bardziej opłacalna niż kiedykolwiek. Przede wszystkim nawigacja w pomieszczeniach jest teraz znacznie bardziej praktyczna niż w poprzednich latach dzięki rozwojowi technologii, takich jak anteny Bluetooth Low Energy (BLE), Wi-Fi RTT i ultraszerokopasmowy (UWB). Wyświetlanie kierunków AR w dużych przestrzeniach wewnętrznych, takich jak centra dystrybucyjne, centra handlowe i lotniska, to jedno z najbardziej praktycznych zastosowań tej technologii.
Możliwość wykorzystania tej technologii zarówno przez konsumentów, jak i użytkowników korporacyjnych jest czymś, czego nie należy lekceważyć. Pracownik centrum dystrybucyjnego może wykorzystać nawigację wewnętrzną w rozszerzonej rzeczywistości, aby zlokalizować określony artykuł w swoim magazynie, podobnie jak zrobiłby to odwiedzający sklep. Chociaż okulary z funkcjami AR, które byłyby wygodne i przystępne cenowo, nie są jeszcze dostępne, istnieje potencjał biznesowych zastosowań AR w handlu detalicznym, obiektach dystrybucyjnych i innych branżach.
Usługi Kup online z odbiorem w sklepie (BOPIS) mogą być znacznie bardziej efektywne dzięki zastosowaniu nawigacji wewnętrznej. Zamiast korzystać z instrukcji dotyczących współrzędnych, aby zlokalizować przedmiot, członkowie zespołu, których zadaniem jest „wybieranie” produktów w sklepie w celu realizacji zamówienia, mogą korzystać ze wskazówek rzeczywistości rozszerzonej (AR), aby nawigować bezpośrednio do przedmiotu. Dzięki temu nie będziesz musiał tracić czasu w przeglądanie wielu identycznych rzeczy i lokalizowanie adekwatnej alejki i działu sklepu. Aby zobaczyć instrukcje na ekranie, wystarczy, iż członek zespołu podniesie swoje urządzenie.
Istnieją jednak pewne ograniczenia, które należy wziąć pod uwagę, takie jak rzeczy, które zaginęły w całym sklepie. Członkowie zespołu mogą korzystać z nawigacji rozszerzonej rzeczywistości (AR) na swoich tabletach, aby znaleźć wolne miejsce na półce, jeżeli zostali przeniesieni przez klientów lub omyłkowo wprowadzili dane logowania.
Tworzenie nowych doświadczeń zakupowych
W odpowiedzi na wybuch COVID-19 potrzebne były liczne wynalazki, które mogłyby pomóc w rozszerzeniu doświadczeń kupujących online. Jedną z technologii, która najbardziej skorzystała na tym przełomie, była rzeczywistość rozszerzona. W rezultacie nastąpiła eksplozja opcji przymierzania online.
Technologia AR jest aktywnie wdrażana przez marki w celu poprawy jakości zakupów online. Na przykład Dior często wprowadzał rzeczywistość rozszerzoną (AR), która umożliwia kupującym wirtualne testowanie butów przed zakupem. Po raz pierwszy Dior i Snapchat współpracowali przy opracowywaniu takiego projektu w 2020 roku.
Innym przykładem może być FRED. Klienci mogą skorzystać z konfiguratora 3D na stronie internetowej FRED Jewelry, aby spersonalizować bransoletki i wirtualnie je przymierzyć.
Inteligentne lusterka
Rzeczywistość rozszerzona wciąż może poprawić doświadczenia w sklepach, gdy ustaną kwarantanny, a kupujący zaczną wracać do fizycznych sklepów. Inteligentne lustra to fantastyczna metoda na poprawę jakości zakupów przy jednoczesnym odciążeniu szatni. Klienci mogą podejść do inteligentnych lusterek w sklepie i przymierzyć ubrania, korzystając z najnowocześniejszych technologii AR, które nie są jeszcze dostępne na telefonach.
Inteligentne lusterka są również przydatne, gdy klienci potrzebują wysłać pocztą odzież w określonych rozmiarach, ponieważ nie ma ich na stanie w sklepie. Wymagania te można spełnić dzięki inteligentnych luster i domowej technologii wirtualnej przymierzalni.
AR w produkcji
Wiele aplikacji AR jest skierowanych do użytkowników. Istnieje jednak wiele możliwości wykorzystania AR w sektorach takich jak produkcja. Na przykład doświadczenia AR poparte danymi CAD mogą usprawnić szkolenie pracowników. Dodatkowo AR może pomóc personelowi w rutynowych procedurach konserwacyjnych. Aby pomóc technikom w wykonaniu danego zadania, aplikacje AR mogą być używane do wyróżniania niektórych elementów przedmiotu, nad którym pracują. Ogólnie rzecz biorąc, systemy montowane na głowie oferują większy dostęp do tego niż aplikacje na telefony.
Po prawidłowym skonfigurowaniu AR może pomóc w dostarczaniu pracownikom bardziej kontekstowych informacji o elementach w fabryce w prostszych aplikacjach. Pracownik może dowiedzieć się więcej o obiekcie i określić, czy wymagane są jakieś działania, takie jak konserwacja, podświetlając go dzięki urządzenia mobilnego.
Obietnica AR obejmuje również zdalne rozwiązywanie problemów. Pracownicy po drugiej stronie rozmowy mogą śledzić wirtualne znaczniki, które agenci zdalnego wsparcia mogą umieszczać na ekranie. W rezultacie lokalizacje fabryczne mogą otrzymać dokładniejsze i korzystniejsze zdalne wsparcie.
AR w samochodach
Branża motoryzacyjna może odnieść korzyści z różnych aplikacji rzeczywistości rozszerzonej. Jedną z bardziej intrygujących i nadchodzących technologii w tej dziedzinie jest rzeczywistość rozszerzona, która wykorzystuje wyświetlacz przezierny do podświetlania obiektów na drodze (HUD). Może to pomóc kierowcom skupić się na drodze, jednocześnie ostrzegając ich o zagrożeniach i wskazówkach GPS. Oprócz dostarczania rozrywki i informacji rzeczywistość rozszerzona jest wykorzystywana w aplikacjach, takich jak trójwymiarowe instrukcje obsługi samochodów.
Asystent parkowania to fascynujące wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w sektorze motoryzacyjnym. Wyświetlacz przezierny kierowcy można wzbogacić o puste miejsca parkingowe dzięki łączności 5G. Może to również dostarczyć wielu informacji, które można wykorzystać do ulepszenia projektów i obsługi obiektów parkingowych, takich jak parkingi i garaże.
Wniosek
W miarę upływu czasu biznes rozszerzonej rzeczywistości będzie się rozwijał, zwłaszcza gdy klienci będą mieli szerszy dostęp do tej technologii. AR jest kolejnym etapem dla wielu firm, ponieważ nastąpił ogromny wzrost zainteresowania technologiami Metaverse. Inwestorzy długoterminowi mogą chcieć wejść na ten rynek nieco wcześniej.
Jednak aplikacje detaliczne i mobilne mogą być bardziej skuteczne dla firm próbujących dostosować się do szybszego wzrostu i zmian. Gdziekolwiek nie spojrzysz, możesz znaleźć telefony i tablety obsługujące technologię AR, które oferują fantastyczne możliwości reklamowe i rozszerzają doświadczenia użytkowników napędzające konwersję.
Oczywiste jest, iż rzeczywistość rozszerzona jest przyszłością dla wielu firm, biorąc pod uwagę rynek przewiduje się, iż w 2028 r. osiągnie poziom 97,76 mld USD. Firmy, które zareagują na dzisiejsze trudności w nowatorski i kreatywny sposób, zadecydują o przyszłości. Firmy, które zapewnią swoim klientom doskonałe doświadczenia AR, będą w stanie znacznie lepiej konkurować ze swoimi rywalami. Mamy nadzieję, iż znalazłeś odpowiedzi na to banalne pytanie: „Jaka jest przyszłość AR?”