Kolejne sztuczne święta. Coca-Cola znów wypuszcza reklamę AI

instalki.pl 2 dni temu

Tradycji stało się zadość. Coca-Cola wypuściła kolejną świąteczną reklamę, gdzie możemy zobaczyć słynną ciężarówkę oraz usłyszeć kultową piosenkę. Jest tylko jeden problem – klip został wygenerowany przez sztuczną inteligencję. Zabrakło prawdziwych aktorów, zamiast tego dostajemy animowane zwierzaki patrzące się pustym wzrokiem na bożonarodzeniowy AI slop.

Coca-Cola nic się nie nauczyła. Tegoroczna reklama to twór, który nie powinien powstać

Przypomnijmy sobie zeszłoroczną krytykę, którą dotknęła świąteczny klip producenta kultowych napojów. Praktycznie wszyscy internauci negatywnie podeszli do reklamy całkowicie wygenerowanej przez sztuczną inteligencję. Trudno się tej reakcji dziwić – przez kilkadziesiąt ostatnich lat byliśmy przyzwyczajeni do chwytających za serce klipów, gdzie występowali aktorzy dzielący się zarówno miłością, jak i puszką bądź butelką wypełnioną czarnym płynem.

Osobiście byłem przekonany, iż Coca-Cola weźmie pod uwagę krytykę i powróci do korzeni. Nic bardziej mylnego, światło dzienne ujrzał kolejny sztuczny spot. Tym razem wypuszczono go w lepszej jakości, znacznie naturalniej prezentują się także ukazane zwierzęta czy inne elementy. Całość wygląda super realistycznie, ale co z tego?

Pod powyższym klipem nie znalazłem żadnego komentarza pozytywnie wypowiadającego się o reklamie. Najwidoczniej zadowoleni są wyłącznie pracownicy amerykańskiej korporacji.

Nowa era reklam już się rozpoczęła. Czy niedługo nie zobaczymy prawdziwych spotów?

Wygenerowanie czegoś dzięki AI nie jest oczywiście zbrodnią. Problem zaczyna się wtedy, gdy dochodzi do całkowitej eliminacji realizmu. Święta są dla wielu ludzi dosyć wyjątkowym okresem, gdzie szczególnie cenią sobie oni realne emocje i rzemieślnicze dzieła. Coca-Cola po prostu zrobiła coś stojącego w całkowitej sprzeczności z oczekiwaniami oraz potrzebami konsumentów.

Nad spotem pracowało podobno około 100 osób, całość udało się stworzyć w zaledwie miesiąc. Przedstawiciele korporacji twierdzą, iż tym razem mamy do czynienia z czymś naprawdę wyjątkowym, co powinno przypaść do gustu klientom.

Największym komplementem mają być rzekomo komentarze, gdzie ludzie nie mogą odróżnić sztucznej inteligencji od prawdziwego świata. Dlatego też istnieje ogromne prawdopodobieństwo, iż kolejny rok przyniesie następną reklamę wykonaną w podobnym stylu. Powyżej możecie znaleźć kulisy powstawania spotu.

Źródło: The Hollywood Reporter / Zdjęcie otwierające: YouTube (@Coca-Cola)

AICoca-colareklamysztuczna inteligencja
Idź do oryginalnego materiału