Cisco, światowy lider w dziedzinie sieci i bezpieczeństwa, opublikował wyniki nowego badania dotyczącego szans i wyzwań jakie AI stawia przed partnerami firmy. Badanie Cisco Global AI Partners Study ujawniło, iż partnerzy technologiczni na całym świecie spodziewają się przełomowego wzrostu popytu na technologie AI, który będzie napędzać większość ich przychodów w ciągu najbliższych czterech do pięciu lat. Ponad jedna czwarta (27%) ankietowanych uważa, iż 76-100% ich przychodów w tym okresie będzie pochodzić z technologii związanych z AI.
Badanie wskazuje, iż 42% partnerów przewiduje wzrost popytu na inwestycje w technologie AI o ponad 75% w ciągu najbliższych czterech do pięciu lat. Ankietowani wyróżnili infrastrukturę (54%), cyberbezpieczeństwo (48%) oraz doświadczenie klienta (30%) jako trzy najważniejsze czynniki napędzające zapotrzebowanie na technologie AI w nadchodzących latach. Wraz z rosnącym popytem na AI, firmy spodziewają się również znaczącej zmiany w strukturze swoich przychodów. W krótkim okresie, 38% partnerów przewiduje, iż AI będzie stanowić 26-50% ich przychodów już za rok, a w dłuższej perspektywie ten udział ma jeszcze wzrosnąć.
„Potencjał AI do transformacji operacji biznesowych jest ogromny, ale jego realizacja wymaga kompleksowego podejścia i wzmacniania praktycznych zdolności wdrożeniowych naszych partnerów” – powiedział Alex Pujols, wiceprezes ds. Global Partner Engineering w Cisco. „Badanie Cisco wskazuje na możliwość znacznego wzrostu przychodów dla tych, którzy będą liderami w zakresie wdrażania AI. Cisco wraz ze swoim ekosystemem partnerskim są dobrze przygotowani, aby wykorzystać nowe możliwości jakie niesie za sobą era AI”.
Badanie Cisco Global AI Partners Study przeprowadzone wśród ponad 1500 partnerów IT z 29 rynków, ocenia przygotowanie firm na erę AI. Wyniki te są zgodne z niedawnym Cisco AI Readiness Index, który wykazał, iż firmy na całym świecie nie są gotowe na przyjęcie sztucznej inteligencji, wskazując na luki w infrastrukturze, zarządzaniu danymi, ładzie korporacyjnym i brak specjalistów. Na podstawie tych obserwacji badanie Cisco Global AI Partners Study podkreśla kluczową rolę partnerów we wspieraniu klientów w przygotowaniach do wdrożenia sztucznej inteligencji.
Możliwości i wyzwania we wdrażaniu sztucznej inteligencji
Wyniki badania wskazują na wysoką pewność siebie partnerów w zakresie ich wiedzy i zrozumienia różnych aspektów związanych z technologiami AI. Ocena skupiła się na kilku konkretnych rozwiązaniach i możliwościach wdrażania AI w ramach czterech filarów: infrastruktury, danych, zarządzania oraz zasobów ludzkich.
Do tych kompetencji należą:
- Budowanie infrastruktury gotowej na AI, która jest skalowalna i elastyczna.
- Zapewnienie wystarczających zasobów GPU dla bieżących projektów.
- Ocena i utrzymanie przepustowości centrów danych.
- Rozumienie zbiorów danych, suwerenności danych i przepisów dotyczących prywatności w różnych regionach/krajach.
Choć partnerzy wykazują silne przekonanie co do swojej wiedzy i zrozumienia technologii AI, zdają sobie również sprawę z trudności, które muszą pokonać, aby w pełni wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji. Największe bariery to brak doświadczenia we wdrażaniu nowych technologii (62%), brak wiedzy o systemach i procesach (56%) oraz niedostępność odpowiednich technologii (53%). Aby sprostać tym wyzwaniom, firmy intensywnie inwestują w podnoszenie kwalifikacji swoich pracowników w zakresie
Potrójne zwycięstwo Grupy AB w Context ChannelWacht 2024 – „To już dziesiąty raz z rzędu (…) Nagroda jest tym bardziej cenna, iż bazuje na opinii ponad 9000 resellerów z całej Europy” – podkreśliła Patrycja Gawarecka, AB S.A.