Zaledwie kilka dni po tym, jak Amazon ogłosił swoje wejście do wyścigu sztucznej inteligencji, gigant kart kredytowych MasterCard dołączył do walki. Spółka zależna Mastercard zajmująca się cyfrową personalizacją i sztuczną inteligencją uruchomiła własnego asystenta zakupów.
W dniu 30 listopada firma Dynamic Yield od Mastercard zaprezentowała nowego, generatywnego, opartego na sztucznej inteligencji osobistego asystenta zakupów o nazwie Shopping Muse.
MasterCard dołącza do wyścigu sztucznej inteligencji
Zgodnie z zapowiedzią, generatywny asystent AI pomaga konsumentom wyszukiwać i odkrywać produkty w katalogu sprzedawcy detalicznego przy użyciu języka naturalnego i rekomendacji kontekstowych.
Shopping Muse “odtwarza ludzkie doświadczenia w sklepie, tłumacząc potoczny język konsumentów” – czytamy w komunikacie. Zwraca dostosowane rekomendacje produktów, wraz z sugestiami dotyczącymi koordynacji produktów i akcesoriów.
MasterCard twierdzi również, iż chatbot AI może dopasować się do unikalnego profilu, intencji i powinowactwa danego konsumenta. Co więcej, “opiera się na kontekście rozmowy w czasie, aby dostarczać wyniki, które idealnie pasują choćby do najbardziej ekscentrycznego zapytania”.
System wykorzystuje również zintegrowane zaawansowane narzędzia do rozpoznawania obrazów. Pozwala to sprzedawcom detalicznym polecać odpowiednie produkty w oparciu o wizualne podobieństwa do innych, a nie opisy tekstowe.
Raj Seshadri, prezes ds. danych i usług w Mastercard, powiedział:
“Wykorzystujemy technologię i uczenie maszynowe, aby zapewnić lepsze wyniki zarówno dla marki, jak i konsumenta.”
Dyrektor generalny Dynamic Yield, Ori Bauer, dodał: “Personalizacja zapewnia ludziom doświadczenia zakupowe, których pragną”. Innowacje oparte na sztucznej inteligencji są kluczem do odblokowania wciągających i dopasowanych zakupów online, powiedział. Następnie powiedział:
“Wykorzystując moc generatywnej sztucznej inteligencji w Shopping Muse, spełniamy standardy konsumentów i sprawiamy, iż zakupy są inteligentniejsze i bardziej płynne niż kiedykolwiek.”
Według MasterCard, ponad 25% sprzedawców detalicznych korzysta już z generatywnej sztucznej inteligencji. Natomiast kolejne 13% planuje ją wdrożyć w przyszłym roku.
Posunięcie to następuje zaledwie kilka dni po tym, jak Amazon zaprezentował Q, swojego chatbota sztucznej inteligencji dla klientów AWS.
Co więcej, kierownictwo MasterCard niedawno wyraziło swoje przemyślenia i obawy dotyczące wdrożeń CBDC. Kilka rządów i ich banków centralnych chętnie digitalizuje pieniądze, aby mieć nad nimi większą kontrolę.
Perspektywy tokenów sztucznej inteligencji
Tokeny sztucznej inteligencji powróciły dziś do wzrostów, ponieważ rynki kryptowalut rosną pod koniec tygodnia.
Jak zwykle, większość z nich wyprzedza rynki pod względem dziennych zysków.
Bittensor (TAO) zyskał imponujące 13,6% w ciągu dnia, osiągając 288 USD w momencie pisania tego tekstu. Tymczasem Render (RNDR) zyskał 7,6% w ciągu ostatnich 24 godzin, osiągając 3,54 USD.
Jednak w ciągu ostatniego dnia nastąpił bardzo niewielki ruch w przypadku Fetch.ai (FET) i SingularityNET (AGIX).
Aby zapoznać się z najnowszą analizą rynku kryptowalut przez BeInCrypto, kliknij tutaj.
Najlepsze platformy dla krypto inwestoró | Grudzień 2023
BeInCrypto Polska - MasterCard uruchamia zakupowego chatbota AI