CERT Orange Polska obserwuje wzmożoną falę kampanii smishingowych, których celem są klienci usługi Orange Flex.
Wiadomości SMS przychodzą z francuskiej (+33) i niemieckiej (+49) strefy numeracyjnej, ale przede wszystkim z szeregu nadpisów. Jeden z nadpisów to „SMS”, zdarzają się też takie łudząco przypominające Orange i/lub usługę FLEX, m.in.:
- ORNGE
- ORFLEX
- FLEX
Ich treść sugeruje zakończenie umowy (i konieczność jej przedłużenia) lub zbliżającą się dezaktywację karty.

Po kliknięciu w link trafiamy na witrynę podszywającą się pod stronę logowania do usług Orange. Choć witryna ze zrzutu ekranu jest zablokowana na CyberTarczy, a także zawieszona przez rejestratora, to praktycznie pewne, iż w kampanii pojawią się nowe witryny.
Gdy na stronie oszustów podamy numeru telefonu, a korzystamy z usługi Orange Flex – otrzymamy SMS-a z kodem weryfikacyjnym. jeżeli w kolejnym kroku wpiszemy kod na podanej stronie, dane trafią do przestępcy, który uzyska pełny dostęp do naszego konta.
Dałam/em się oszukać – co robić?
Nie denerwuj się, nie wstydź się, to może się zdarzyć każdemu.
Działaj szybko. Zadzwoń na naszą infolinię *100 / 510 100 100, poinformuj o co chodzi i zostaniesz przekierowany do obsługi Flexa. Alternatywnie możesz też założyć nowe konto Flex (bez konieczności zakupu subskrypcji), uruchom czat i skontaktuj się z nami. Czym prędzej odkręcimy sprawę i odzyskasz dostęp do swojego konta.