MBank zakończy wsparcie swojej aplikacji dla telefonów popularnej marki

itreseller.com.pl 4 dni temu

mBank kończy wsparcie dla aplikacji na telefonach Huawei z HMS – od 1 października brak dostępu do konta

Użytkownicy telefonów Huawei korzystający z systemu HMS (Huawei Mobile Services) muszą przygotować się na zmiany. mBank poinformował, iż od 1 października 2025 roku aplikacja mobilna przestanie działać na tych urządzeniach. Powód? Niski udział takich użytkowników wśród klientów oraz brak możliwości dalszego zapewnienia bezpieczeństwa aplikacji na tym systemie.

Bank zachęca posiadaczy urządzeń Huawei bez usług Google do zmiany telefonu na taki, który działa pod kontrolą Androida (co najmniej w wersji 9.0) lub iOS (minimum wersja 16). W przeciwnym razie nie będzie możliwe zalogowanie się do aplikacji mobilnej ani potwierdzanie operacji przy pomocy mobilnej autoryzacji.

Brak aktualizacji oznacza, iż nie będziemy mogli wdrażać m.in. poprawek dotyczących bezpieczeństwa, co może powodować, iż korzystanie ze starej wersji aplikacji będzie ryzykowne – czytamy w komunikacie mBanku. Z tego powodu podjęto decyzję o całkowitym zablokowaniu aplikacji na telefonach z HMS.

Dla osób, które nie mogą zmienić urządzenia, mBank rekomenduje rozłączenie aplikacji od konta i przejście na autoryzację operacji przy pomocy haseł SMS. Aby odłączyć aplikację, należy wejść w ustawienia na pulpicie aplikacji, wybrać „dostęp do banku” i kliknąć „odłącz” w sekcji dotyczącej dostępu przez aplikację mobilną.

mBank przypomina również, aby aplikację mobilną pobierać wyłącznie z autoryzowanych sklepów: App Store, Google Play oraz AppGallery. Instalowanie aplikacji z niesprawdzonych źródeł – np. przez linki z wiadomości SMS czy komunikatorów – może narazić użytkownika na niebezpieczeństwo, w tym kradzież danych czy przejęcie kodów SMS przez cyberoszustów.

Idź do oryginalnego materiału