Menedżerowie chcą generatywnej sztucznej inteligencji, ale pracownicy potrzebują większej pomocy, aby sobie z nią poradzić

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Więcej pracownicy eksperymentują z generatywną sztuczną inteligencją (GenAI) narzędzi w miejscu pracy, ale wdrożenie może być hamowane przez brak wskazówek ze strony menedżerów.

W najnowszej ankiecie przeprowadzonej wśród ponad 10 000 pracowników biurowych na całym świecie Workforce Lab firmy Slack wykazało, iż liczba eksperymentów z narzędziami AI w biurze stale rośnie.

Ustalono, iż od stycznia 2024 r. co czwarty pracownik biurowy przyznał, iż wypróbował w pracy narzędzia AI w porównaniu z jednym na pięciu we wrześniu ubiegłego roku. Jeden na trzech pracowników biurowych stwierdził, iż korzystał w swojej pracy z narzędzi automatyzacji, takich jak zautomatyzowane przepływy pracy.

Ankieta ze Slacka – która została przejęta przez Salesforce w 2021 roku – odkryło również, iż poza pracą kolejne 19% korzystało z GenAI, a 8% z automatyzacji. To przez cały czas oznacza oczywiście, iż około połowa pracowników biurowych również nie próbowała.

Spośród respondentów, którzy korzystali w pracy z narzędzi AI i automatyzacji, około 80% stwierdziło, iż technologia już poprawiła ich produktywność.

Do najważniejszych zadań, w przypadku których pracownicy biurowi uznali największą wartość narzędzi AI, zaliczała się pomoc w pisaniu, automatyzacja przepływów pracy i podsumowywanie treści. Od czasu ankiety Slack z września 2023 r. pisanie podsumowań zastąpiło „badania” jako największą wartość dodaną dla respondentów.

To wciąż początek rozwoju generatywnej sztucznej inteligencji w miejscu pracy, więc być może nie jest zaskakujące, iż podejście do nowej technologii jest różne. Podczas gdy entuzjaści GenAI twierdzą, iż usprawni to pracę, automatyzując żmudną, zajętą ​​pracę i dając im szansę skupienia się na bardziej kreatywnej pracy, inni ostrzegają, iż menedżerowie będą częściej wykorzystywać możliwości, jakie daje generatywna sztuczna inteligencja, do zmniejszania poziomu personelu.

Podczas gdy największa część ankietowanych (42%) stwierdziła, iż ​​jest podekscytowana pomysłem wykorzystania sztucznej inteligencji do obsługi zadań w ich obecnej pracy, kolejne 27% wyraziło obawy dotyczące tych narzędzi do obsługi typowych zadań w miejscu pracy, a pozostałe 31% stwierdziło, iż „poczekaj”. tryb „i zobacz”.

„Brak instrukcji może uniemożliwiać pracownikom eksperymentowanie ze sztuczną inteligencją. Pracownicy biurowi w firmach, które zdefiniowały wytyczne dotyczące sztucznej inteligencji, prawie sześciokrotnie częściej wypróbowywali narzędzia sztucznej inteligencji w porównaniu z pracownikami biurowymi, których firmy nie mają wytycznych dotyczących korzystania ze sztucznej inteligencji”

Badania luzu

Jeśli pracownicy są podzieleni w sprawie wprowadzenia narzędzi sztucznej inteligencji, szefowie wydają się znacznie bardziej optymistyczni. Badanie wykazało, iż większość (81%) kadry kierowniczej odczuwa „pewną pilną potrzebę”, aby włączyć generatywną sztuczną inteligencję do swoich organizacji, przy czym 50% liderów stwierdziło, iż jest to bardzo pilne.

Badanie wykazało jednak, iż prawie połowa pracowników nie otrzymała od swoich przywódców ani organizacji żadnych wskazówek dotyczących korzystania z narzędzi sztucznej inteligencji w pracy.

„Brak instrukcji może uniemożliwiać pracownikom eksperymentowanie ze sztuczną inteligencją” – wynika z badania Slack. „Pracownicy biurowi w firmach, które określiły wytyczne dotyczące sztucznej inteligencji, są prawie sześciokrotnie bardziej skłonni do wypróbowania narzędzi sztucznej inteligencji w porównaniu z pracownikami biurowymi, których firmy nie mają wytycznych dotyczących korzystania ze sztucznej inteligencji”.

Pracownicy firm, w których wytyczne dotyczące użytkowania ograniczają wykorzystanie sztucznej inteligencji, przez cały czas częściej eksperymentują z narzędziami sztucznej inteligencji niż pracownicy w firmach, w których nie obowiązują żadne zasady dotyczące stosowania sztucznej inteligencji.

Wyniki są zgodne z ankietą przeprowadzoną przez Isaca w październiku ubiegłego roku, z której wynika, iż ​​jedynie 28% organizacji wyraźnie pozwoliło na wykorzystanie generatywnej sztucznej inteligencji a tylko 10% posiadało formalną kompleksową politykę. Chociaż opracowanie wytycznych dotyczących generatywnej sztucznej inteligencji może być nowym obszarem, bez nich istnieje ryzyko, iż pracownicy będą korzystać z tych narzędzi w sposób, którego organizacje mogą nie chcieć – coś, co jest znane jako „sztuczna sztuczna inteligencja”.

W rezultacie niektóre organizacje, zwłaszcza z sektora publicznego, zaczęły wprowadzać wytyczne dotyczące tego, co pracownicy mogą – a czego nie mogą – robić dzięki generatywnym technologiom AI. Wiele z nich skupiało się na upewnieniu się, iż cała zawartość jest sprawdzana, aby zapobiec jakimkolwiek szansom Halucynacje AI oraz zapewnienie, iż ludzie są zawsze zaangażowani w podejmowanie kluczowych decyzji.

Na przykład opublikowane w amerykańskim mieście San Francisco własne wytyczne dotyczące generatywnej sztucznej inteligencji w grudniu 2023 r., które obejmowało zasady dotyczące każdorazowego ujawniania korzystania z tych narzędzi i niepodawania informacji wrażliwych do narzędzi publicznych. Nowy Jork także posiada zestaw wytycznych.

„Zdecydowana większość osób korzystających ze sztucznej inteligencji i automatyzacji już zaczyna odczuwać wzrost produktywności” – powiedziała Christina Janzer, starsza wiceprezes ds. badań i analityki w Slack oraz szefowa Workforce Lab w Slack.

„Ale dane wskazują, iż brak wskazówek lub instrukcji dotyczących sztucznej inteligencji może powstrzymywać pracowników przed wypróbowaniem tej metody. jeżeli chcesz przygotować swoich pracowników na rewolucję sztucznej inteligencji, możesz zacząć od przedstawienia wskazówek dotyczących wykorzystania sztucznej inteligencji w pracy”.

Badanie wykazało, iż najważniejsze korzyści biznesowe, których menedżerowie najbardziej oczekują od integracji sztucznej inteligencji w operacjach biznesowych, obejmują zwiększoną efektywność i produktywność pracowników (38%), zdolność do podejmowania decyzji w oparciu o dane (35%), innowacje w produktach i usług (34%) oraz obniżki kosztów (33%). Menedżerowie mają także nadzieję na większe skupienie się na strategii zamiast na rutynowych zadaniach (27%) i lepszą obsługę klienta (18%).

Jeśli chodzi o czynniki powstrzymujące kadrę kierowniczą od pełnego wykorzystania sztucznej inteligencji, na pierwszym miejscu na liście znalazły się bezpieczeństwo danych i prywatność (44%), a za nimi plasują się obawy dotyczące niezawodności i dokładności sztucznej inteligencji (36%). Brak wiedzy specjalistycznej i luki w kwalifikacjach wśród pracowników zostały wskazane przez jedną czwartą (25%), natomiast obwiniane były szersze kwestie etyczne i związane z przestrzeganiem przepisów (17%). Zaufanie i akceptację klientów wymieniło 17%, a 16% stwierdziło, iż problemem są koszty wdrożenia i utrzymania.

Badanie sugeruje, iż pracownicy biurowi spędzają aż 41% swojego czasu w pracy na zadaniach o niskiej wartości i nie wnoszących dużego wkładu w ich podstawowe funkcje zawodowe. Im więcej czasu pracownicy biurowi spędzają na pracy o niskiej wartości, tym „większe podekscytowanie wyrażają w związku ze sztuczną inteligencją i automatyzacją w obsłudze zadań z ich obecnej pracy” – czytamy w raporcie Slacka.

„Wszyscy mamy do wykonania zadania, które nie należą do zakresu naszej pracy, ale są niezbędne, aby wszystko działało sprawnie. jeżeli jednak przeciętny pracownik biurowy spędza dwa pełne dni w tygodniu na tej „pracy”, stanowi to problem i szansę” – powiedział Janzer.

„W tym kluczowym momencie wdrożenie narzędzi sztucznej inteligencji i automatyzacji, które są godne zaufania, intuicyjne i wbudowane w przepływ pracy, jest kluczem do ponownej kalibracji energii w pracy w kierunku działań, które poruszą igłę” – dodała.



Source link

Idź do oryginalnego materiału