Meta rozważa płatną opcję pomijania reklam dla użytkowników Facebooka i Instagrama w UE

itreseller.com.pl 1 rok temu

„New York Times” poinformował, iż Meta Platforms rozważa płatne wersje Facebooka i Instagrama bez reklam dla użytkowników zamieszkałych w Unii Europejskiej (UE).

Gigant mediów społecznościowych znalazł się na celowniku unijnych organów ochrony konkurencji i w lipcu przegrał walkę z niemieckim nakazem z 2019 r., który zabraniał mu gromadzenia danych użytkowników bez zgody.

Jak podaje periodyk, osoby płacące za subskrypcję nie będą widzieć reklam, natomiast Meta będzie przez cały czas oferować bezpłatne wersje aplikacji z reklamami w UE – wynika z raportu cytującego trzy osoby posiadające wiedzę o tych planach.

W artykule dodano, iż takie posunięcie może pomóc Meta w zwalczaniu obaw dotyczących prywatności i innych kontrolach ze strony UE, ponieważ zapewni ono użytkownikom alternatywę dla usług firmy opartych na reklamach, które bazują na analizie danych użytkowników. Z raportu NYT wynika, iż nie wiadomo, ile będą kosztować płatne wersje aplikacji.

LockBit – najbardziej aktywny ransomware z 2022 roku odpowiada za blisko połowę cyberataków

Idź do oryginalnego materiału