Microsoft standaryzuje superrozdzielczość AI dla gier i aplikacji Windows UWP

cyberfeed.pl 3 miesięcy temu


Wersja Windows 11 Insider dla nadchodzącej wersji systemu Windows „24H2” udostępnia nowe ustawienie graficzne zwane „automatyczną super rozdzielczością” lub ASR, jak Microsoft zamierza to nazywać. Podpis brzmi: „Użyj sztucznej inteligencji, aby obsługiwane gry działały płynniej i z ulepszonymi szczegółami”. Przełącznik został zaprojektowany do współpracy nie tylko z grami, ale także z aplikacjami Windows UWP. PhantomOfEarth informuje, iż jest to własny model super rozdzielczości firmy Microsoft, różniący się od DLSS, FSR czy XeSS. Jest ona dostępna jako funkcja na komputerach wyposażonych w akcelerator NPU lub AI zgodny z interfejsami API firmy Microsoft. Najwyraźniej bardziej rozbudowany komponent ASR wykorzystuje sztuczną inteligencję do rekonstrukcji szczegółów. Ponieważ podpis brzmi „obsługiwane gry”, funkcja ASR może nie działać powszechnie. Czas pokaże, jak jakość obrazu wypada w porównaniu z jakością obrazu DLSS, FSR lub XeSS.

Poza grami, ASR ma głównie na celu poprawę jakości wideo przechwytywanego przez kamery internetowe w aplikacjach do współpracy, takich jak Teams, Skype i Camera — wszystkie trzy to aplikacje UWP. Windows 11 23H2 wykorzystuje już sztuczną inteligencję na komputerach PC z jednostkami NPU, oferując kilka filtrów kamery internetowej, manipulowanie tłem, filtrowanie szumów audio i inne ulepszenia. ASR będzie próbowała ulepszyć rozdzielczości. Rozdzielczość 720p pozostaje najpopularniejszą rozdzielczością kamer internetowych, a niektóre notebooki klasy premium obsługują rozdzielczość 1080p.



Source link

Idź do oryginalnego materiału