Milenialsi czy Gen Z? Kto przoduje w wykorzystaniu sztucznej inteligencji w pracy?

itreseller.com.pl 2 dni temu

Raport Slack Workforce Index pokazuje, iż 60% pracowników biurowych korzysta już z AI, a codzienni jej użytkownicy są o 64% bardziej produktywni i o 81% bardziej zadowoleni z pracy.

Sztuczna inteligencja przestaje być eksperymentem i staje się codziennym narzędziem pracy. Najnowszy raport Slack Workforce Index, obejmujący 5156 pracowników biurowych z sześciu krajów, ujawnia spektakularny wzrost wykorzystania AI – codzienne korzystanie wzrosło o 233% w ciągu zaledwie sześciu miesięcy. w tej chwili 60% pracowników biurowych regularnie używa narzędzi sztucznej inteligencji, a 40% ma już doświadczenie z agentami AI.

Dane jednoznacznie pokazują, iż AI przekłada się na wymierne korzyści dla pracowników. Osoby korzystające z AI codziennie są o 64% bardziej produktywne i aż o 81% bardziej zadowolone z pracy niż ich koledzy, którzy z AI nie korzystają. Co więcej, 96% użytkowników AI przyznało, iż dzięki tej technologii wykonywało zadania, do których wcześniej brakowało im kompetencji. Współczesny pracownik jest dziś ponad 1,5 raza bardziej skłonny korzystać z AI w celu poprawy jakości i kreatywności swojej pracy, niż tylko dla samej automatyzacji.

Zaskakującym odkryciem badania jest dominacja milenialsów w wykorzystaniu AI. Aż 30% przedstawicieli tego pokolenia deklaruje pełne zrozumienie działania agentów AI – więcej niż wśród Gen Z, które osiągnęło wynik 22%. Dodatkowo 68% milenialsów używa AI do zadań strategicznych, takich jak tworzenie treści, podsumowania czy burze mózgów. Wśród kadry zarządzającej 43% korzysta z AI codziennie, podczas gdy wśród managerów średniego szczebla odsetek ten wynosi tylko 23%.

Polskie badanie przeprowadzone przez ASM na zlecenie Salesforce potwierdza pozytywne nastawienie do AI. Aż 69,6% respondentów deklaruje postawę pozytywną lub neutralną wobec wizji pracy z agentem AI jako współpracownikiem. Najchętniej widzieliby agenta AI w roli wirtualnego asystenta pomagającego w powtarzalnych zadaniach (36,8%) oraz analityka danych wspierającego decyzje (30,8%).

Idź do oryginalnego materiału