Mozilla zmienia markę i potwierdza swoją misję ochrony otwartej sieci pomimo zwolnień w zespole rzeczników

cyberfeed.pl 3 tygodni temu



Na początku tego roku ujawniono, iż cały zespół rzeczników Mozilli został objęty falą zwolnień, co doprowadziło do spekulacji, iż Mozilla całkowicie zrezygnuje ze swojego wsparcia i skupi się na bardziej komercyjnym podejściu. Teraz, wraz z ogłoszeniem nowego brandingu Mozilli, poza aktualizacją wyglądu marki, wydaje się, iż firma Firefox chce zapewnić użytkowników swojego oprogramowania, iż ​​nadal jest oddana swojej misji, jaką jest „utrzymanie wolnego, otwartego i dostępnego Internetu” .” Nowa strategia marki obejmuje nowe logo, rodzinę krojów pisma, nowe ikony, maskotkę T. rex i nowe kolory.

Nowy trend brandingowy ze strony Mozilli powoduje zmianę wyglądu marki, najwyraźniej inspirowanego zarówno jej historią, jak i tekstowymi interfejsami systemów operacyjnych z początków informatyki. W celu rebrandingu Mozilla nawiązała współpracę z firmą projektową JKR (Jones Knowles Ritchie), a nowy branding obejmuje uroczą flagę w stylu DOS, która pełni także funkcję T. rex, nawiązując do wcześniejszych logo Mozilli. W ogłoszeniu rebrandingu, zatytułowanym odważnie „Odzyskaj Internet: rebranding Mozilli na następną erę technologii”, Mozilla podkreśla, iż ​​nowy wygląd ma przekazać intencje firmy w całym ekosystemie produktów. Wygląda na to, iż Mozilla próbuje wszystkim przypomnieć, iż prace nad bardziej otwartym Internetem wykraczają poza niedawno zwolniony zespół rzeczników.

Mozilla twierdzi, iż jej celem jest dostarczanie produktów i usług internetowych, które stawiają prywatność i ludzi na pierwszym miejscu:

W czasach naruszeń prywatności, wyzwań związanych ze sztuczną inteligencją i dezinformacji ta transformacja polega na zmobilizowaniu ludzi, aby odzyskali kontrolę nad swoim czasem, indywidualną ekspresją, prywatnością, wspólnotą i poczuciem zachwytu.

Od jakiegoś czasu powszechnie wiadomo, iż Mozilla nie jest w najlepszej sytuacji finansowej, stąd konieczność wspomnianych zwolnień, a organizacja non-profit może próbować włączyć część pracy wykonanej wcześniej przez zespół rzeczników w normalną działalność firmy, a przekaz nowego brandingu wydaje się być zgodny z zamierzeniem firmy.

Sednem tej transformacji jest upewnienie się, iż ludzie znają Mozillę ze względu na jej szerszy wpływ, a także Firefoksa. Nasza nowa strategia i wyraz naszej marki ucieleśnia naszą rolę lidera w zakresie praw cyfrowych i innowacji, przedkładającego ludzi nad zyski dzięki produktom chroniącym prywatność, narzędziom programistycznym typu open source i wysiłkom na rzecz budowania społeczności.

Przeczytaj pełną odprawę Mozilli na temat nowej tożsamości marki na stronie blogu organizacji. Firma projektowa JKR również ma swój opis z zawartymi tam niektórymi bardziej artystycznymi uzasadnieniami.



Source link

Idź do oryginalnego materiału