Mullen Lowe tworzy bank zdjęć, który ma uwolnić sztuczną inteligencję od stereotypów związanych z płcią

nowymarketing.pl 1 rok temu
W kampanii „Fixing the bAIs” Mullen Lowe zachęca do naprawiania sztucznej inteligencji, czyli zwalczania stereotypów na temat płci i ról przypisywanych kobietom oraz mężczyznom. fot. fixingthebais.com/gallery
„Fixing the bAIs”, czyli AI wolne od uprzedzeń
W nowej kampanii z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet agencja Mullen Lowe MENA postanowiła przyjrzeć się temu, jak sztuczna inteligencja wyobraża sobie ludzi reprezentujących różne zawody. Okazuje się, iż stereotypy związane z podziałem na „męskie” i „kobiece” profesje zdążyły przeniknąć do popularnych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.
– #AI ma potencjał, by zrewolucjonizować nasz świat, ale nie zawsze jest inteligentne, jeżeli chodzi o reprezentację płci. Poproś sztuczną inteligencję o stworzenie wizerunku inżyniera mechanika, kierowcy F1, matematyka lub dyrektora generalnego, a pokaże tylko obrazy...
Idź do oryginalnego materiału