Największa słabość Apple Maps i jak Apple może ją naprawić

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Od czasu swojej pierwszej wersji aplikacja Apple Maps przeszła długą drogę wydanie z iOS 6 w 2012 rokui wolę go niemal pod każdym względem od Google Maps i Waze. Jednak jest jeden powód, dla którego przez cały czas używam Google Maps do planowania: recenzje, oceny i zdjęcia.

Największa słabość Apple Maps

W przypadku recenzji i obrazów Apple Maps korzysta głównie z danych z trzech różnych źródeł zewnętrznych w Stanach Zjednoczonych: Yelp, TripAdvisor i Foursquare. Oznacza to, iż w Apple Maps zwykle nie brakuje informacji o firmie lub miejscu. W Apple Maps znajdują się również niektóre obrazy z Getty Images.

Ale w pewnym sensie podejście polegające na pozyskiwaniu danych z wielu miejsc sprawia, iż gorzej doświadczenia użytkownika, ponieważ nigdy tak naprawdę nie wiadomo, co się stanie, gdy klikniesz recenzję lub obraz.

  • Kliknij obraz lub recenzję w serwisie Yelp, aby przejść do aplikacji lub witryny Yelp.
  • Stuknij obraz z TripAdvisor, a otworzy się on na pełnym ekranie w aplikacji Mapy. Stuknij recenzję z TripAdvisor, a otworzy się ona w widoku internetowym w aplikacji Mapy.
  • Kliknij obraz z Foursquare, a otworzy się on w trybie pełnoekranowym w aplikacji Mapy.

Jest jeszcze jeden problem: w 2021 r. Apple rozpoczęło wdrażanie natywny system ocen i zdjęć dla Apple Maps w Stanach Zjednoczonych. Umożliwia użytkownikom Apple Maps ocenianie, recenzowanie i przesyłanie zdjęć miejsc, które odwiedzają. Wszystkie te dane można następnie przeglądać bezpośrednio w aplikacji Apple Maps bez konieczności korzystania z aplikacji lub witryny innej firmy.

Jednak trzy lata później system ten najwyraźniej nie zyskał popularności wśród użytkowników.

Przynajmniej w Stanach Zjednoczonych Yelp przez cały czas wydaje się być najpopularniejszym źródłem danych dla recenzji i obrazów Apple Maps. Oznacza to, iż w zdecydowanej większości przypadków, gdy klikniesz recenzję lub obraz, zostaniesz całkowicie przekierowany z Apple Maps. To nie jest idealne doświadczenie.

Mogę wymyślić kilka różnych rozwiązań tego problemu. Po pierwsze, Apple może zwiększyć swoje wysiłki, aby użytkownicy Apple Maps przesyłali zdjęcia, recenzje i oceny miejsc, które odwiedzają. Na przykład Google Maps, motywuje ludzi aby pisać recenzje i przesyłać zdjęcia z punktami, poziomami i odznakami Lokalnego Przewodnika.

Alternatywnie, Apple może ponownie ocenić swoje relacje z Yelp, TripAdvisor i Foursquare, aby wprowadzić więcej ich danych do Apple Maps. Nie jest jasne, czy te firmy byłyby zainteresowane taką umową… ale pieniądze mówią same za siebie, a Apple ma dużo pieniędzy.

Inne potencjalne rozwiązanie: gdy jest wystarczająco dużo danych, nadaj priorytet recenzjom i zdjęciom od użytkowników Apple Maps w interfejsie użytkownika. Na przykład pokaż wszystkie dane własne na górze, a następnie oddziel dane Yelp, Foursquare i TripAdvisor w osobnym interfejsie „Od naszych partnerów” na dole. To przynajmniej ułatwiłoby trochę zorientowanie się, co się stanie, gdy dotkniesz obrazu lub recenzji.

Ale jedno jest jasne: obecna implementacja ocen, recenzji i zdjęć w Apple Maps nie spełnia oczekiwań. Rozumiem, dlaczego Apple polegało na partnerach zewnętrznych, gdy Apple Maps po raz pierwszy wystartowało, ale 12 lat później dawno powinniśmy zaktualizować to doświadczenie.

Używam Apple Maps niemal do wszystkiego: wskazówek dojazdu, wskazówek do chodzenia, Look Around, zdjęć satelitarnych i innych. Gdyby Apple Maps miało lepsze, bardziej natywne rozwiązanie do recenzji i zdjęć, mógłbym raz na zawsze pozbyć się Google Maps. Jednak na razie tak nie jest.

Ostatecznie, myślę, iż to, o co proszę, to żeby wszyscy otworzyli Apple Maps i dodali jakieś oceny, recenzje i zdjęcia. To praca zespołowa!

Podążaj za szansą: Wątki, Świergot,

I Mastodont.

FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.





Source link

Idź do oryginalnego materiału