Nie tylko czat. WhatsApp stawia na rozmowę ze sprzedawcą

instalki.pl 2 dni temu

WhatsApp już dawno przestał być prostym komunikatorem wykorzystywanym do rozmów ze znajomymi. Teraz Meta wprowadza kolejne nowości, które usprawnią relacje między firmą, a klientem. Z perspektywy kupujących szczególnie interesujące jest rozszerzenie możliwości kontaktu z firmą.

WhatsApp łączy automatyzację z kontaktem osobistym

WhatsApp pracuje nad szerokim wdrożeniem rozwiązania bazującego na AI, które może tworzyć spersonalizowane rekomendacje produktów i ułatwi sprzedaż na stronie internetowej firmy. Co więcej, narzędzie ma także usprawnić kontakt z klientami, żeby odpowiadać na pytania lub przekazywać aktualizacje bezpośrednio na czacie WhatsApp.

Business AI od Mety to interesujące rozwiązanie, które szkolone jest na konkretnych treściach i katalogu produktów, a następnie zajmuje się wybranymi zagadnieniami, przygotowując rekomendacje i odpowiadając na najczęściej zadawane pytania. Wstępne wdrożenie w Meksyku ma się rozpocząć wkrótce, a następnie planowane jest rozszerzenie usługi na cały świat.

To jednak nie wszystko, bo WhatsApp idzie o krok dalej. Meta przewidziała sytuację, kiedy klient potrzebuje dodatkowego wsparcia wykraczającego poza samą wiadomość tekstową. niedługo firmy korzystające z platformy WhatsApp Business będą mogły odbierać połączenia od klientów, którzy będą chcieli porozmawiać z kimś na żywo, ale też to firma będą mogły dzwonić do klientów bezpośrednio po poproszeniu o kontakt. WhatsApp planuje również umożliwić wysyłanie i odbieranie wiadomości głosowych i wykonywanie połączeń wideo.

Źródło: WhatsApp

Biorąc pod uwagę, iż jako klienci oczekujemy szybkiej i wygodnej komunikacji, rozwój chatbotów AI wydaje się nieunikniony. Czat pozwala na natychmiastowe odpowiedzi bez konieczności dzwonienia czy pisania maili, co jest dużą korzyścią z perspektywy klientów. Dla firmy to często mniejsze koszty i oszczędność czasu.

Co ważne, WhatsApp nie zapomina jednak o możliwości nawiązania rozmowy głosowej z firmą bezpośrednio przez aplikację. To wyjście naprzeciw klientom, którzy potrzebują szybkiego wyjaśnienia bardziej złożonej sprawy czy po prostu nie chcą czatować z botem.

Z drugiej strony WhatsApp dodaje, iż wprowadzenie aktualizacji połączeń i połączeń głosowych utoruje drogę do obsługi głosowej z obsługą sztucznej inteligencji w przyszłości.

Sprawniejszy marketing

Poza tym gigant technologiczny zdecydował się ułatwić tworzenie i zarządzanie kampaniami w WhatsApp, Facebooku i Instagramie, łącząc je w Menedżerze reklam. Firma może korzystać z tej samej kreacji, konfigurować przepływy i budżety w jednym miejscu. To duże ułatwienie, szczególnie dla mniejszych przedsiębiorców, którzy mają ograniczone zasoby.

Teraz firma może przesłać swoją listę subskrybentów i manualnie wybrać wiadomości marketingowe jako dodatkowe miejsce, ale też zastosować Advantage+. System Meta oparty na AI optymalizuje budżety w różnych kanałach. W ramach kolejnych aktualizacji ma także pojawić się możliwość tworzenie reklam bezpośrednio w systemie WhatsApp.

Komunikator Whatsapp można pobrać dla następujących systemów:

Źródło: WhatsApp / Zdjęcie otwierające: unsplash

AIkomunikatoryMetasztuczna inteligencjaWhatsApp
Idź do oryginalnego materiału