Nowe narzędzie od Google. SynthID pomoże w oznaczaniu grafik generowanych przez AI

nowymarketing.pl 1 rok temu
Google uruchomiło wersję beta nowego narzędzia o nazwie SynthID. Ma ono służyć do oznaczania i identyfikacji obrazów wygenerowanych przez sztuczną inteligencję. fot. deepmind.com
O tym, jak ważne jest oznaczanie treści, do których powstania przyczyniła się sztuczna inteligencja, mówi się w marketingu coraz częściej. Chodzi przede wszystkim o niedopuszczanie do sytuacji, w których grafiki są zafałszowane i stają się tzw. deepfake’ami.
Jednym z rozwiązań, które mogłyby wpłynąć na zahamowanie wzrostu tego rodzaju sytuacji w sieci jest wprowadzenie podpisów grafik w postaci znaku wodnego. Siedem firm zajmujących się sztuczną inteligencją, zobowiązało się do oznaczania treści dźwiękowych oraz graficznych w ten właśnie sposób. Doszło do tego w wyniku nacisków ze strony Białego Domu. Wspomniane przedsiębiorstwa to m.in. OpenAI, Microsoft, Alphabet i...
Idź do oryginalnego materiału