NVIDIA wprowadza technologię DLSS 4 z generacją wielu klatek, zapewniającą choćby 8-krotny wzrost liczby klatek na sekundę

cyberfeed.pl 2 dni temu



Wraz z generacją GeForce RTX „Blackwell” z serii 50, NVIDIA wprowadza nową technologię DLSS 4. Najbardziej przełomową funkcją wprowadzoną w DLSS 4 jest generowanie wielu klatek. Technologia opiera się na generatywnej sztucznej inteligencji, która umożliwia przewidywanie maksymalnie trzech klatek przed konwencjonalnie renderowaną klatką, co samo w sobie może wynikać z super rozdzielczości. Ponieważ DLSS SR może skutecznie przeskalować 1 piksel do 4 (tj. zamienić renderowanie 1080p na sygnał wyjściowy 4K), a DLSS 4 generuje następujące trzy klatki, DLSS 4 faktycznie ma współczynnik generacji pikseli 1:15 (generowanych jest 15 na 16 pikseli poza potokiem renderowania). Kiedy pod koniec tego miesiąca zostanie wprowadzony na rynek wraz z serią GeForce RTX 50, ponad 75 gier będzie gotowych do obsługi DLSS 4. Generowanie wielu klatek to funkcja dostępna wyłącznie w „Blackwell”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału