Fujitsu został zmuszony do eskalacji problemów z kluczowym systemem IT wykorzystywanym przez Airtricity w Republice Irlandii (ROI), aby uniknąć potencjalnego wpływu na klientów firmy energetycznej, dowiedział się Computer Weekly.
Obawy przed zastosowaniem rozliczeniowym opracowanym przez Fujitsu przez Fujitsu podniosły alarmy w przywództwie Fujitsu.
Według źródła problemy powinny zostać ustalone w ramach inicjatywy Fujitsu, znanej jako Project Ivy, uruchomiono po Post Office Horizon Scandalktóry ma na celu rozwiązanie krytycznych wad systemu oraz poprawy testowania i zarządzania w jego systemach. „Musiał zostać eskalowany, aby uzyskać pilną uwagę, zanim wyrządziłby prawdziwą szkodę dla klientów” – powiedzieli.
Fujitsu powiedział, iż dokonuje przeglądu swojego systemu pod kątem potencjalnych problemów w odpowiedzi na skandal horyzontu pocztowego. W Jego piąte oświadczenie świadka W skandalu publicznym dochodzenie Paul Patterson, dyrektor generalny Fujitsu w Europie, stwierdził, iż firma zajmuje się naprawą systemów i technologii w ramach programu powierniczego powierniczego.
Nie ma sugestii, iż system Hansen powoduje problemy. Według źródła „Aplikacja rozliczeniowa jest odrębna od systemu rozliczeniowego Hansena, ale integruje się z nim, przetwarzając najważniejsze dane przed przekazaniem ich w celu rozliczenia i uzgadniania konta”.
Po wielu próbach Computer co tydzień Fujitsu odmówił komentarza na temat domniemanych problemów z jego wnioskiem. SSE Airtricity powiedział: „Inne usługi SSE Airtricity, które wykorzystują system rozliczeniowy All Island dostarczone przez Hansena A zastrzeżony system wspierany przez Fujitsu obejmuje biznes Republiki Irlandii. Nie ma problemów związanych z wydajnością systemu, które mają istotny wpływ na klientów. ”
Źródło poinformowało Computer Weekly, iż chodzi o Fujitsu i iż problem został zwiększony do Fujitsu w Japonii.
Airtricity nie skomentowałby, czy Fujitsu zajmuje się tymi problemami, stwierdzając, iż „wszelkie zapytania dotyczące operacji biznesowych Fujitsu powinny być kierowane do samej firmy”, ale Fujitsu odmówił komentarza, powołując się na poufność klientów.
W marcu 2024 r. Fujitsu zamknął swój biznes Republiki Irlandii W przypadku nowego biznesu po przejrzeniu wydajności i perspektywy rynku operacji, z umową z SSE Airtricity przeniesioną do brytyjskiej firmy.
„Z żalem, iż podjęliśmy trudną decyzję i planowaliśmy nie kontynuować nowego biznesu w biurze irlandzkim”, stwierdził e -mail. „Idąc dalej, Fujitsu planuje ponownie skupić się na irlandzkich operacjach w sprawie wypełnienia istniejących zobowiązań umownych klientów”.
Partnerzy długoterminowi
Fujitsu i Airtricity mają długi związekponieważ Fujitsu odgrywa kluczową rolę w swojej działalności zarówno w Irlandii Północnej, jak i Republice Irlandii. Fujitsu opracował i zintegrował system informacji o klientach (CIS), zautomatyzowane procesy rozliczeniowe i komunikacyjne klienta oraz zarządzał integracją systemu i wyborem dostawców IT.
W grudniu 2023 r. Starszy pracownik SSE Airtricity w ROI publicznie chwalił rolę Fujitsu we wspieraniu jego działalności, przedstawiając certyfikat doskonałości zespołowi programistów IT w imieniu zespołów obsługi klienta SSE Airtricity i obsługi klienta IT.
Obawy dotyczące wniosku o rozliczenia nadchodzą miesiące Po tym, jak Centrica zdecydowała się nie przyznać umowy o wartości około 45 milionów funtów Fujitsupowołując się na obawy dotyczące szkód reputacyjnych wynikających z jego zaangażowania w skandal pocztowy.
Problemy z migracją CRM
W ubiegłym roku klienci SSE Airtricity wystąpiły problemy, gdy migracja systemu CRM spowodowała problemy usługowe w Irlandii Północnej. Źródło poinformowało Computer Weekly: „Migracja CRM była częścią Program Genesis SSE Airtricity ROIktóre obejmowały aktualizowanie podstawowych systemów rozliczeniowych i CRM. ”
Lokalne raporty opisywały problemy, które nie były związane z Fujitsu, doświadczane przez klientów w Irlandii Północnej. SSE Airtricity powiedział, iż stało się to podczas migracji systemu CRM.
W listopadzie, . Belfast Telegraph Zgłoszone Że SSE Airtricity wysłał starszych i wrażliwych mieszkańców rachunków za rozwój mieszkań socjalnych, mimo iż nie zainstalowali kotłów gazowych, i trwało to choćby po tym, jak firma została tak samo powiedziana.
Airtricity powiedział, iż problemy w Irlandii Północnej zostały rozwiązane. „SSE Airtricity Gas Irlandia Północna Irlandia podjęła migrację systemu CRM na nową platformę, która została ukończona w maju 2024 r. Dla wszystkich klientów gazu w Irlandii Północnej”, powiedział rzecznik SSE Airtricity. „Przyjęliśmy stopniowe podejście do migracji klientów na platformę w celu zminimalizowania zakłóceń. Podczas gdy niektórzy klienci doświadczyli problemów serwisowych, gdy systemy spieszały się, od tego czasu zostały one rozwiązane. ”