Niedawno na naszym blogu pisaliśmy, czym jest software szyty na miarę i jakie korzyści może przynieść jego wdrożenie. Jak się okazuje, oprogramowanie na zamówienie może znacznie usprawnić działanie całej firmy i zapewnić znaczną przewagę konkurencyjną. Zastanawiasz się, jakie systemy mogą sprawić, iż Twoja firma będzie działać efektywniej? Zapraszamy do zapoznania się z 6 konkretnymi rozwiązaniami, które zrewolucjonizują Twój biznes.
Oprogramowanie na zamówienie – 6 systemów stworzonych przez WEBSENSA:
1. Data Management Platform
Zacznijmy od rozwiązania, które w dzisiejszych czasach jest absolutnym must-have każdego przedsiębiorstwa. Zanim przedstawimy jak działa, wyjaśnijmy, dlaczego zarządzanie danymi jest w tej chwili tak ważne.
Statista przewiduje, iż całkowita ilość generowanych, przechwytywanych, kopiowanych i zużywanych danych na całym świecie będzie rosła w dynamicznym tempie i z 64,2 zettabajtów w 2020, w ciągu następnych 5 lat wzrośnie do ponad 180 zettabajtów.
Jaki ma to związek z Twoją firmą? Dane to najważniejszy element każdej organizacji. Na ich podstawie, jesteśmy w stanie lepiej zarządzać niemal wszystkimi procesami w firmie – od sprzedaży, przez obsługę klienta i produkcję, aż po marketing. Szczególnie duże znaczenie ma właśnie ten ostatni sektor, który dzięki danym, a konkretniej – odpowiedniej ich analizie – jest w stanie m.in.:
- maksymalnie spersonalizować oferty i kampanie marketingowe;
- lepiej poznać klientów, zwiększając ich satysfakcję i zaangażowanie;
- poprawić efektywność działań marketingowych, redukując niepotrzebne wydatki i zwiększając wskaźnik zwrotu z inwestycji (ROI);
- pomóc w podejmowaniu lepszych decyzji biznesowych i planowaniu działania, opierając się na danych historycznych.
Aby jednak dane przyniosły oczekiwane rezultaty, muszą być odpowiednio zarządzane. I tym właśnie zajmuje się Data Management Platform — narzędzie, które pozwala gromadzić, organizować i zarządzać danymi. Tego typu oprogramowanie na zamówienie pomaga firmom dostrzec ważne wzorce i lepiej poznać swoich klientów.
Systemy typu Data Management Platform opierają się na algorytmach big data i uczenia maszynowego, dzięki czemu są w stanie reagować na wszelkie zmiany, na bieżąco szkolić swoje modele i dostarczać coraz dokładniejsze analizy i predykcje w czasie rzeczywistym.
Tego typu oprogramowanie jest szczególnie przydatne w branżach takich jak eCommerce, marketing, eGaming, media czy rozrywka.
Dlaczego warto zdecydować się na Data Management Platform jako oprogramowanie na zamówienie?
Otóż nie bez powodu dane są nazywane walutą naszych czasów. Jest to cenne źródło informacji, z którego należy odpowiednio korzystać. Stworzenie dedykowanego rozwiązania na potrzeby Twojej firmy zapewni najwyższy poziom bezpieczeństwa, ponieważ wszystkie informacje, jakie będą tam przetwarzane, zostaną w obrębie Twojego przedsiębiorstwa.
Aby DMP działało skutecznie, powinno zbierać informacje ze wszystkich sektorów organizacji. Decydując się na stworzenie systemu na zamówienie masz pewność, iż będzie ono kompatybilne z narzędziami i programami, z których korzystają wszystkie działy Twojej firmy, a także będzie w pełni dopasowane do potrzeb Twojej organizacji.
2. Marketing Automation System
Zostańmy jeszcze przy marketingu, ponieważ chcemy zaprezentować rozwiązanie, które warto wdrożyć w każdej firmie. Z pewnością wiesz, jak duże znaczenie ma dziś automatyzacja.
Według raportu Social Media’s Today, już w 2019 roku 75% firm przyznało, iż korzysta już z przynajmniej jednego rodzaju narzędzia do automatyzacji marketingu. Liczba ta z roku na rok rośnie, ponieważ wdrożenie tego typu rozwiązań znacznie ułatwia codzienną pracę marketerów.
Systemy do automatyzacji marketingu (ang. marketing automation systems) usprawniają szereg działań marketingowych, od zwiększenia efektywności kampanii reklamowych, przez pomoc w pozyskiwaniu leadów sprzedażowych, po analizę zachowań klientów i planowanie nowych działań marketingowych.
Narzędzia te gromadzą i analizują ważne informacje na temat użytkowników, monitorując ich zachowanie w różnych kanałach, takich jak kampania mailowa czy strona internetowa. To pomaga tworzyć bardzo spersonalizowane, dopasowane do poszczególnych odbiorców komunikaty. Korzystając z technologii takich jak uczenie maszynowe mogą przetwarzać ogromne ilości danych historycznych, aby zaproponować najbardziej efektywne działania marketingowe.
Marketing automation w praktyce
Załóżmy, iż planujesz kampanię e-mailową. Narzędzie CMS pomoże Ci stworzyć spersonalizowaną wiadomość w oparciu o wcześniejsze działania użytkownika (ostatnio przeglądane strony czy też zakupione produkty) i zaplanować najbardziej optymalny czas na wysłanie wiadomości. Następnie, umożliwi śledzenie wyników kampanii (takich jak liczba otwartych e-maili, współczynnik odrzuceń, konwersje itp.). Po każdym tego typu działaniu, narzędzie analizuje wszystkie dane i daje Ci dokładniejsze wskazówki na przyszłość.
Ale systemy do automatyzacji marketingu mogą robić o wiele więcej. Mogą integrować się z systemem CRM, zarządzać leadami, zautomatyzować działania social media, generować raporty, a także pomóc w planowaniu działań oraz tworzeniu zaawansowanych kampanii mailowych. I to wszystko w jednym miejscu.
Tego typu rozwiązania sprawdzą się w każdej branży, a największe znaczenie mają szczególnie w branżach: detalicznej, mediowej i wydawniczej, zdrowotnej, sektorze finansowym i e-commerce.
Oprogramowanie na zamówienie do automatyzacji marketingu zapewni pełne dopasowanie do specyfiki Twojej firmy, źródeł na temat Twoich klientów, a także indywidualnych potrzeb i oczekiwań.
3. Content Moderation Platform
W ostatnim czasie, internet zalewany jest wręcz fake newsami i tzw. hejtem. Nieprawdziwe informacje mogą wyrządzić wiele złego, o czym mogliśmy przekonać się podczas pandemii COVID-19 czy podczas toczącej się w tej chwili wojny informacyjnej wokół wojny w Ukrainie. Równie niebezpieczna jest mowa nienawiści, którą, niestety, także łatwo znaleźć w sieci. Jak temu zaradzić i nie pozwolić na publikację niestosownych i szkodliwych treści w naszych platformach?
Jednym z rozwiązań jest Content Moderation Platform, która wykorzystuje przetwarzanie języka naturalnego (ang. natural language processing). System ten w czasie rzeczywistym pomaga w moderacji dodawanych przez użytkowników komentarzy. Ma on na celu wyłapywanie wypowiedzi nacechowanych negatywnie lub wręcz obraźliwych. Narzędzie nie tylko wykrywa określone “niebezpieczne” słowa, ale potrafi odczytać kontekst całej wypowiedzi, aby móc odpowiednio odpowiednio ją zaklasyfikować.
Zespół WEBSENSA stworzył takie rozwiązanie dla jednego ze swoich klientów. Nasz system klasyfikuje komentarze, przydzielając je do jednej z trzech grup: zaakceptowany, odrzucony oraz niepewny. Trzecia opcja oznacza, iż o ile dana wypowiedź znalazła się poniżej ustalonego przez nas tzw. progu pewności, wówczas wysyłana jest do dodatkowej weryfikacji przez człowieka.
Stworzony przez nas system CMP ocenia komentarze ze skutecznością na poziomie około 95%, dzięki czemu znacznie ułatwia pracę osobom zajmującym się ręcznym moderowaniem komentarzy. Rozwiązanie to oszczędza wiele czasu i sprawia, iż sprawdzanie komentarzy może być dokładniejsze (nie istnieje bowiem ryzyko przemęczenia lub przeoczenia komentarzy).
Content Management Platform to system IT, który ze względu na różną specyfikę odbiorców, rodzaj usługi oraz politykę danej organizacji, najlepiej sprawdzi się jako dedykowane rozwiązanie. CMP można wdrożyć np. na platformach social media, stronach internetowych dla dzieci, serwisach newsowych, platformach blogowych i wszystkich aplikacjach czy serwisach umożliwiających wystawianie komentarzy, ocen lub referencji.
4. Inteligentna Wyszukiwarka Semantyczna
Kolejne narzędzie na naszej liście również dotyczy zarządzania dużymi zbiorami danych i opiera się na przetwarzaniu języka naturalnego. Mowa o wyszukiwarkach semantycznych (ang. semantic engines), które rozpoznają zapytania oraz intencje użytkowników, znacznie wykraczając poza możliwości tradycyjnych wyszukiwarek.
Główną zaletą tego typu rozwiązań jest zwiększenie satysfakcji klientów dzięki poprawie dokładności wyników. Co więcej, pomagają one także w zarządzaniu danymi oraz podejmowaniu decyzji opartych na danych w czasie rzeczywistym. Są one stosowane w bankach, ponieważ potrafią zrozumieć złożone zapytania i rozróżnić określone polecenia, takie jak: typ transakcji (np. „bankomat”, „przelew”), cel transakcji (np. „wynagrodzenie”), data transakcji (np. „od dziś”, „w zeszłym tygodniu”, „w grudniu”, „02.02.2022 do dziś”), kwota (np. „od 100 USD”, „200-300 USD”, „<300 USD”) i tak dalej. Dzięki temu, są one bardziej przyjazne dla użytkownika niż tradycyjne wyszukiwarki i pozwalają mu znaleźć dokładnie, czego szuka.
Oprogramowanie semantyczne najlepiej sprawdzi się jako oprogramowanie na zamówienie. Dlaczego? Ponieważ, aby działało poprawnie, powinno być dopasowane do potrzeb określonej organizacji w celu odpowiedniej interpretacji słownictwa występującego w danej dziedzinie. Może być też dostępne w różnych językach lub choćby wykorzystywane w wielojęzycznych platformach. Co więcej, tego typu rozwiązania są szczególnie popularne w bankach i mogą integrować się z dowolną aplikacją w zależności od potrzeb danej firmy.
5. System Rozpoznawania Obrazów
Jedną z kluczowych korzyści płynących z korzystania z innowacyjnych rozwiązań technologicznych jest automatyzacja oraz możliwość szybszego i dokładniejszego wykonywania powtarzalnych zadań.
Niedawno The New York Times opisał ciekawy przypadek pszczelarza, który chciał sprawdzić, czy do jego ula przylatują owady inne niż jego pszczoły. Aby to zrobić, umieścił maleńką budkę fotograficzną, która co chwilę robiła zdjęcia owadom wlatującym do ula. Wyzwaniem okazało się jednak przeglądanie tysięcy podobnych zdjęć w poszukiwaniu ewentualnych nieproszonych gości. Aby rozwiązać ten problem, pszczelarz skorzystał z systemu rozpoznawania obrazów, który był w stanie wykryć owady znajdujące się na zdjęciach, co znacznie ułatwiło jego zadanie.
Brzmi ciekawie, ale czy wiesz, jak wykorzystać system rozpoznawania obrazów w biznesie? Opcji jest sporo i tak naprawdę wszystko zależy od Twoich potrzeb biznesowych. Inspiracją może być chociażby projekt wykonany przez zespół WEBSENSA we współpracy z OMD Poland Media Agency dla sieci McDonald’s. Nasze oprogramowanie pozwoliło wykryć, które z ich produktów były najczęściej prezentowane na zdjęciach publikowanych na Instagramie z hashtagiem #mamsamakanamaka. Oprogramowanie może tagować i wyróżnić poszczególne produkty, takie jak hamburgery, lody, frytki czy napoje. Rozwiązanie to pozwoliło dowiedzieć się, jakie produkty są najchętniej fotografowane, a co za tym idzie — lepiej poznać preferencje swoich klientów.
6. Real-Time Bidding System
Na koniec rozwiązanie, które jest absolutnym must-have w branży reklamowej.
Real-Time Bidding to rozwiązanie oparte na zaawansowanych modelach uczenia maszynowego, które w znacznym stopniu zwiększa efektywność i skalowalność reklam.
Jego zadaniem jest automatyzacja procesu kupna i sprzedaży reklam internetowych w modelu aukcyjnym. najważniejsze jest to, iż system analizuje dane na temat użytkowników. Dzięki temu jest w stanie idealnie dopasować wyświetlany komunikat do danego odbiorcy.
Jest to rozwiązanie, które niesie korzyści zarówno dla wydawców (możliwość sprzedaży ofert po jak najlepszej cenie), jak i dla reklamodawców (zwiększenie szansy na sprzedaż, dzięki idealnie dopasowanej grupie odbiorców).
Działanie tego typu systemów jest powtarzalne, jednak w celu ich poprawnego wdrożenia warto zaangażować doświadczonego partnera technologicznego, który będzie w stanie dopasować je do specyfiki danej firmy.
Oprogramowanie na zamówienie dla Twojej firmy
Chcesz wdrożyć któreś z wyżej wymienionych rozwiązań w swojej organizacji? Skontaktuj się z nami. Posiadamy wieloletnie doświadczenie w tworzeniu systemu na zamówienie, dopasowanego do indywidualnych potrzeb naszych klientów.