Organizacje cenią zaufanie cyfrowe, ale nad nim nie pracują

cyberfeed.pl 4 miesięcy temu


Nieco ponad trzy czwarte liderów technologii ceni zaufanie cyfrowe jako istotny priorytet w dążeniu do transformacji cyfrowej, ale wydają się nie chcieć poświęcać godzin na pracę nad nią, jak wynika z badania przeprowadzonego przez stowarzyszenie ds. bezpieczeństwa ISACA, które wzywa do wypełnienia niektórych luk w zakresie zgodności, bezpieczeństwa i IT w swoich strategiach.

ISACA Stan zaufania cyfrowego 2024 badanie wykazało, iż 77% uważa, iż ​​zaufanie do technologii cyfrowych ma najważniejsze znaczenie dla transformacji cyfrowej, a 82% respondentów stwierdziło, iż nabierze ono większego znaczenia do roku 2029, ale 71% stwierdziło, iż nie prowadziło żadnych szkoleń dla pracowników w tym zakresie, a tylko 21% nie planowała zwiększenia środków dostępnych na takie inicjatywy.

Badanie wykazało również, iż 75% nie było pewnych lub nie do końca świadomych tego, czego potrzeba, aby w praktyce zwiększyć zaufanie cyfrowe, a 77% nie mierzyło w tej chwili dojrzałości swoich praktyk w zakresie zaufania cyfrowego – lub nie było pewne, czy to robi, czy nie .

Respondenci stwierdzili, iż największymi przeszkodami w zwiększeniu zaufania cyfrowego są umiejętności i szkolenia personelu, brak poparcia kierownictwa oraz niewystarczające procesy i praktyki zarządzania.

Dyrektor ds. strategii globalnej ISACA, Chris Dimitriadis, powiedział: „Firmy w dalszym ciągu dostrzegają znaczenie zaufania cyfrowego nie tylko dla zrównoważonego rozwoju, bezpieczeństwa i rentowności biznesu, ale także dla budowania długoterminowego zaufania konsumentów. Należy jednak zrobić więcej, aby naprawdę osiągnąć wysoki poziom zaufania cyfrowego, co zaczyna się od pomiaru bieżącego poziomu w celu ustalenia punktu odniesienia i stworzenia planu dojrzałości.

„To nie tylko liderzy biznesowi muszą przewodzić wszystkim – praktyki zaufania cyfrowego należy wdrożyć i ujednolicić we wszystkich działach, aby naprawdę odnieść sukces” – powiedział. „Nasza ankieta wykazała, iż ​​wiele firm nie ma pewności, czego w praktyce wymaga zwiększenie zaufania cyfrowego, ale kooperacja z zaufanym partnerem, który może zapewnić szczegółowe ramy i pomóc w szkoleniu w zakresie zaufania cyfrowego, może skierować firmę na adekwatną ścieżkę do osiągnięcia sukces i bezpieczeństwo.”

ISACA, która definiuje zaufanie cyfrowe jako „pewność co do integralności relacji i transakcji między dostawcami a konsumentami w ramach ekosystemu cyfrowego”, stwierdziła, iż ​​zaufanie cyfrowe jest kluczowym publicznym wskaźnikiem innych cech organizacji w zakresie cyberbezpieczeństwa – jej odporności na atak systemu ransomware skutkujące na przykład naruszeniem danych – dlatego należy je traktować znacznie poważniej. W tym kontekście respondenci przyznali, iż ci, którzy nie zwracali uwagi na zaufanie cyfrowe, byli bardziej narażeni na utratę reputacji, incydenty związane z bezpieczeństwem, naruszenia prywatności i odpływ klientów.

Utworzenie ram zaufania

ISACA stwierdziła, iż ​​według badania jedynie 15% respondentów korzysta w tej chwili z ram w celu ulepszenia swoich praktyk w zakresie zaufania cyfrowego, chociaż 46% uznało, iż takie ramy są ważne.

Korzyści z wdrożenia takich ram mogą obejmować oszczędność czasu i wysiłku, umożliwienie opłacalnych porównań z konkurentami z branży oraz zapewnienie większej wiarygodności i walidacji przez stronę trzecią wspierającej wnioski budżetowe i kadrowe.

W związku z tym prowadzi członków do niedawno uruchomionego serwisu Ramy ekosystemu zaufania cyfrowego (DTEF), który obejmuje szereg wskaźników i kontroli, które użytkownicy mogą dostosować do swoich potrzeb biznesowych w miarę wysiłków na rzecz osiągnięcia poziomu zaufania cyfrowego, który lepiej odpowiada ich modelom, strategiom i szerszym celom.

Plan działania i przewodniki wdrożeniowe DTEF zapewniają jasne zrozumienie, w jaki sposób organizacje mogą osiągnąć poziom zaufania cyfrowego, który pasuje do ich modeli biznesowych, strategii i celów.



Source link

Idź do oryginalnego materiału