
Amerykański gigant rynku domowego fitnessu, Peloton, zaprezentował gruntowną modernizację swojej oferty, wprowadzając nową linię sprzętu z zaawansowanymi funkcjami AI i jednocześnie podnosząc ceny.
Naturalnie na wstępie pojawia się od razu pytanie, czy i kiedy nowości te dotrą na nasz rynek, gdzie sprzęt marki dostępny jest jedynie za pośrednictwem niezależnych importerów.
Kluczowym elementem nowej oferty jest linia urządzeń „Peloton Cross Training Series”, obejmująca zmodernizowane rowery stacjonarne, bieżnie i wioślarza. Wersje oznaczone jako „+” (np. Bike+) zostały wyposażone we wbudowaną kamerę, która w czasie rzeczywistym śledzi ruchy użytkownika. System ten monitoruje poprawność formy, liczy powtórzenia i na tej podstawie pomaga w doborze odpowiedniego obciążenia, pełniąc rolę wirtualnego trenera personalnego.
W parze ze sprzętem idzie nowa platforma Peloton IQ, napędzana sztuczną inteligencją. Jej zadaniem jest dostarczanie „dynamicznego coachingu” – system na podstawie historii aktywności i celów użytkownika tworzy spersonalizowane plany treningowe. AI potrafi na przykład zasugerować zwiększenie ciężaru, gdy zauważy, iż dane ćwiczenie przychodzi nam zbyt łatwo. Pełen potencjał platformy jest dostępny wyłącznie na nowych urządzeniach z wbudowaną kamerą.
Wraz z premierą nowości, Peloton ogłosił podwyżki cen. W USA cena nowego roweru Cross Training Bike+ wynosi 2695 dolarów, a miesięczny abonament All-Access wzrasta z 44 do blisko 50 dolarów. Dla polskich klientów kluczowa jest kwestia dostępności.
Choć dotychczasowe modele Peloton można było kupić w kraju dzięki ofercie niezależnych sklepów, nie ma oficjalnego potwierdzenia, czy i kiedy nowa linia „Cross Training Series” trafi do ich oferty. Potencjalni nabywcy będą musieli więc śledzić asortyment lokalnych sprzedawców, pamiętając jednocześnie, iż pełna aktywacja subskrypcji bywa powiązana z regionami, w których firma działa oficjalnie. Przy okazji przypominamy, iż zakusy na Peloton swego czasu miało również Apple, ostatecznie do przejęcia nie doszło, ale to były pracownik Apple, Peter Stern (odpowiedzialny niegdyś za Apple Fitness+), został nowym CEO Peloton.
Apple może przejąć markę Peloton
Jeśli artykuł Peloton prezentuje sprzęt z trenerem AI i podnosi ceny. Czy nowe modele trafią do Polski? nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.