Pierwszy tydzień nowego rządu i czas porozmawiać o technologii

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Często mówi się, iż politycy prowadzą kampanie dzięki poezji i rządzą prozą, ale gdy myślimy o nowym rządziepróbując przewidzieć intencje regulacyjne w każdym ogłoszeniu politycznym i nominacji ministerialnej, jakiej prozy technologicznej mogą spodziewać się techniczni bracia?

W swoim przemówieniu na schodach Numeru 10 nasz nowy premier podkreślił swoje zaangażowanie na rzecz „stabilności i umiarkowania” oraz pragnienie „bogactwa tworzonego w każdej społeczności”. Później tego samego dnia, jako pierwszy w rządzie, Patrick Vallance został mianowany ministrem stanu ds. nauki w Departamencie Nauki, Innowacji i Technologii (DSIT). Vallance, były główny doradca naukowy rządu, zna się na rzeczy i jest doskonałym kandydatem.

Kilka dni później, gdy wciąż ledwo otrząsnęliśmy się po zamieszaniu wyborczym, rząd ogłosił, iż DSIT rozszerzy się zarówno pod względem zakresu, jak i wielkości połączenie wysiłków ekspertów w dziedzinie danych, inteligencji cyfrowej i sztucznej inteligencji (AI) z Rządowej Służby Cyfrowej (GDS), Centralnego Biura Cyfrowego i Danych (CDDO) oraz Inkubatora AI (i.AI) w celu połączenia wysiłków na rzecz cyfrowej transformacji usług publicznych w ramach jednego departamentu.

Ten środek ma nie tylko poprawić doświadczenia brytyjskiej opinii publicznej w zakresie interakcji z rządem, ale również ma „pomóc usunąć przeszkody utrudniające udostępnianie danych w sektorze publicznym”. Jest to tak ważne, jak zobowiązanie do „zapewnienia rządowi odpowiedniej infrastruktury i regulacji, aby stał się bardziej cyfrowy”.

Nowy sekretarz stanu DSIT Peter Kyle powiedział: „DSIT ma stać się centrum cyfrowej wiedzy fachowej i dostaw w rządzie, poprawiając sposób, w jaki rząd i służby publiczne wchodzą w interakcje z obywatelami. Będziemy działać jako lider i partner w całym rządzie, z przemysłem i społecznościami badawczymi, aby zwiększyć wydajność gospodarczą Wielkiej Brytanii i wzmocnić nasze służby publiczne, aby poprawić życie i szanse życiowe ludzi poprzez zastosowanie nauki i technologii”.

Gdy Partia Pracy przedstawi swój program legislacyjny 17 lipca, mam nadzieję, iż zobaczę szereg projektów ustaw mających na celu realizację tego celu, w tym nowy projekt ustawy o inteligentnych danych, projekt ustawy o zasobach cyfrowych, a w przypadku, gdyby rząd nie przedstawił takiego projektu, ponowne pojawienie się mojego projektu ustawy poselskiej w sprawie regulacja sztucznej inteligencji.

Inteligentne dane

Ten Ustawa o ochronie danych i informacji cyfrowejktóry został przedstawiony parlamentowi w marcu 2023 r., był w fazie komisji z nami w Izbie Lordów, gdy ogłoszono wybory powszechne, i został utracony podczas dopracowywania. Projekt ustawy w takiej formie, w jakiej został opracowany, miał wiele problemów, ale jednym aspektem, pilnie potrzebnym, nie w ostatniej kolejności w odniesieniu do misji DSIT opisanej powyżej, jest jasność regulacyjna dotycząca inteligentnych danych. Mamy okazję zbudować pierwszą na świecie inteligentną gospodarkę opartą na danych.

Wielka Brytania odegrała rolę światowego lidera w rozwój bankowości otwartej i ma szansę podjąć ważne kroki w kierunku zapewnienia sobie przyszłości, przejścia na otwarte finanse, a następnie na szerszą agendę inteligentnej gospodarki opartej na danych.

Chciałbym zobaczyć tę stabilność i planowanie w działaniu z pięcioletnią mapą drogową rozszerzającą otwartą bankowość na otwarte finanse. Udostępnienie otwartych danych we wszystkich sektorach finansowych do 2030 r., w tym kredytów, oszczędności, kredytów hipotecznych i ubezpieczeń, aby obywatele mogli mieć pełny obraz swojego osobistego bilansu w jednym miejscu.

A może nieco dłuższy plan rozszerzenia inteligentne dane do większości aspektów gospodarki Wielkiej Brytanii, tworząc wartość dla konsumentów i przedsiębiorstw poprzez łączenie danych finansowych z danymi z innych sektorów, w tym energetyki.

Równie istotny będzie reżim regulacyjny, który zapewni konkurencję i uczciwy dostęp oraz odpowiednią infrastrukturę. Potrzebujemy interoperacyjnych standardów i wymiany danych, w tym weryfikacji tożsamości cyfrowej.

Rosnąca digitalizacja infrastruktury rynkowej potencjalnie może również umożliwić szersze zrozumienie i przyjęcie aktywów cyfrowych i tokenów.

Aktywa cyfrowe

Mamy wielkie szczęście w tym kraju, iż mamy tradycję common law, która jest elastyczna, oparta na zasadach i szanowana na arenie międzynarodowej. Mamy równie dużo szczęścia, jeżeli chodzi o instytucje, które pomagają utrzymać tę pozycję, nie najmniej naszą Komisję Prawa.

Law Commission zajmuje się prawnym traktowaniem aktywów cyfrowych. Aktywa te, które obejmują krypto-tokeny i inne formy własności cyfrowej, nie pasują ściśle do istniejących kategorii prawnych. Law Commission rozumie dwie formy własności – rzeczy w posiadaniu, które są prawami do przedmiotów materialnych, takich jak worek złota; i rzeczy w działaniu, które są prawami dochodzonymi w drodze postępowania prawnego, takimi jak długi lub udziały w spółkach.

Jednak zdaniem Law Commission aktywa cyfrowe nie pasują idealnie do żadnej z tych kategorii. Zalecają oni uznanie nowej klasy aktywów cyfrowych, które spełniają określone kryteria. Kryteria te obejmują niebycie „rzeczą w posiadaniu” ani „rzeczą w działaniu”. Celem jest stworzenie jasnych i spójnych ram prawnych dla aktywów cyfrowych, zapewniających przejrzystość i bezpieczeństwo użytkownikom i rynkom. Nie jest to w żadnym wypadku proste — chętnie wysłucham opinii ludzi.

Regulacja sztucznej inteligencji

Mój prywatny projekt ustawy – ustawa o sztucznej inteligencji (regulacja) – spotkał ten sam los, co przepisy dotyczące inteligentnych danych, gdy w tamto zwyczajne, deszczowe popołudnie w środę ogłoszono wybory powszechne.

Przygotowałem i przedstawiłem projekt ustawy, aby skłonić rząd do rozważenia praktycznych aspektów regulacji dotyczących sztucznej inteligencji. Udało mi się przeprowadzić go przez wszystkie etapy procesu parlamentarnego w Izbie Lordów, zanim został odrzucony.

Projekt ustawy nadał zasadom rządu w zakresie sztucznej inteligencji podstawę ustawową i zaproponowała powołanie organu ds. sztucznej inteligencji, aby zwiększyć możliwości regulacyjne, zwiększyć świadomość społeczną i zagwarantować, iż w każdym przypadku, gdy własność intelektualna i treści chronione prawem autorskim są wykorzystywane do trenowania dużych modeli językowych, odbywa się to zawsze za zgodą, z szacunkiem i wynagrodzeniem.

Innym ważnym elementem ustawy było wprowadzenie urzędnika odpowiedzialnego za AI dla wszystkich organizacji, które rozwijają, wdrażają lub używają AI. Chciałbym poprosić nowy rząd o poważne rozważenie tej koncepcji jako dalszego czynnika umożliwiającego bezpieczne, etyczne i zaufane wdrażanie AI w Wielkiej Brytanii.

Obecnie pozostawiamy regulacje dotyczące AI dobrowolnym inicjatywom ze strony przemysłu i przeciążonych – i niedofinansowanych – regulatorów, takich jak Financial Conduct Authority, Competition and Markets Authority, Ofcom i Information Commissioner, którzy włączają AI do istniejących ram. To nie wystarczy i jestem w pełni świadomy, iż organizacje z siedzibą w Wielkiej Brytanii, które zajmują się zgodnością, zrozumiałe, patrzą w stronę Ustawa Unii Europejskiej o sztucznej inteligencji.

W całym Zjednoczonym Królestwie mamy talent, mamy technologie, mamy prawo zwyczajowe. Potrzebujemy przywództwa. Wzmacnianie, aktualizowanie, ukierunkowanie na przyszłość nowego stulecia „białego żaru technologii” Harolda Wilsona. To ta kierowana przez człowieka, ludzka w pętli technologia, która nie tylko może generować wzrost, ale musi również skierować nas na ścieżkę zwiększonej produktywności i bogactwa tworzonego w każdej społeczności.

Lord Chris Holmes z Richmond jest członkiem Izby Lordów, gdzie zasiada w Komisji ds. Nauki i Technologii. Jest również zagorzałym orędownikiem potencjału technologii i korzyści płynących z różnorodności i integracji, a także współprzewodniczącym grup parlamentarnych ds. technologii finansowych, sztucznej inteligencji, blockchain, technologii wspomagających i czwartej rewolucji przemysłowej. Były pływak paraolimpijski, zdobył dziewięć złotych, pięć srebrnych i jeden brązowy medal na czterech igrzyskach, w tym rekordową liczbę sześciu złotych medali w Barcelonie w 1992 r.



Source link

Idź do oryginalnego materiału