Mam bardzo ekscytujące wieści, którymi chcę się podzielić. Rozpoczęliśmy głębszą współpracę z AMD. jeżeli chodzi o nazwę projektu, czerpiemy wskazówkę z czerwieni AMD i błękitu PlayStation. Nazwa kodowa to Ametyst.
Wraz z Amethyst rozpoczęliśmy kolejną długą podróż i łączymy naszą wiedzę, mając na uwadze dwa cele.
Pierwszym celem jest bardziej idealna architektura do uczenia maszynowego. Coś zdolnego do uogólnionego przetwarzania sieci neuronowych, ale szczególnie dobrego w przypadku lekkich CNN potrzebnych do grafiki w grach i czegoś skupionego na osiągnięciu Świętego Graala w pełni połączonych sieci.
Kontynuując te działania, łączymy wnioski, jakie AMD wyciągnęło ze swojego wielopokoleniowego planu działania RDNA, i SIE, które wyciągnęło z niestandardowych prac nad PS5 Pro.
Jednak użycie ML w grach nie powinno i nie może ograniczać się do bibliotek graficznych. Pracujemy również nad demokratyzacją uczenia maszynowego, czegoś dostępnego, co umożliwia twórcom gier bezpośrednią pracę nad sztuczną inteligencją i uczeniem maszynowym, zarówno w zakresie grafiki, jak i rozgrywki.
W Amethyst nie chodzi o autorską technologię dla PlayStation. W rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie. Dzięki tej współpracy technologicznej chcemy wspierać szeroko zakrojoną pracę i uczenie maszynowe na różnych urządzeniach.
Drugim celem jest równoległe opracowanie zestawu wysokiej jakości CNN do grafiki do gier. Zarówno SIE, jak i AMD będą mogły niezależnie czerpać z tego zbioru architektur sieciowych i strategii szkoleniowych, a komponenty te powinny odegrać kluczową rolę w zwiększeniu bogactwa grafiki w grach, a także umożliwieniu szerszego wykorzystania ray tracingu i path tracingu.
Z niecierpliwością czekamy na dalsze informacje dotyczące naszej wieloletniej współpracy.