Polacy planują majówkę i urlop a cyberprzestępcy podszywają się pod Airbnb

manager24.pl 2 tygodni temu

Airbnb dołączyło do dziesięciu najczęściej wykorzystywanych marek w atakach phishingowych – ostrzegają specjaliści Check Point Research. Informacja ta jest szczególnie ważna dla polskich użytkowników, którzy planują rezerwacje na platformie na długi weekend majowy. Cyberprzestępcy wciąż najchętniej podszywają się pod firmy technologiczne i media społecznościowe – Microsoft, Google oraz LinkedIn.

Analitycy bezpieczeństwa cybernetycznego z Check Point Research opublikowali dane dotyczące marek najczęściej pojawiających się w atakach phishingowych w 1 kwartale 2024 roku. Niespodzianką jest pojawienie się na, zdominowanej przez firmy technologiczne oraz media społecznościowe, liście Airbnb – serwisu umożliwiającego wynajmowanie lokali od osób prywatnych.

Zdaniem ekspertów, na imponujący wzrost obecności Airbnb w atakach wpływ mógł mieć zbliżający się okres urlopowy oraz święta wielkanocne. Marka, która po raz pierwsza została uwzględniona w rankingu, wykorzystywana była w około 1 proc. wszystkich zaobserwowanych ataków phishingowych w 2024 roku.

Pozycja lidera nie uległa jednak zmianie. W dalszym ciągu cyberprzestępcy najchętniej podszywają się pod Microsoft. Logo giganta z Redmond obecne było w 38 proc. prób phishingu. Na drugie miejsce awansował Google z 11-proc. obecnością, a na trzecie LinkedIn z niemal identycznym wynikiem. Uwagę przykuwa również znajdująca się na ósmej pozycji edukacyjna gra Roblox, która codziennie przyciąga przed ekrany ponad 50 mln graczy!

Sektor technologiczny jest zatem wciąż ulubieńcem hakerów, pozwalającym na najbardziej skuteczne próby wyłudzania danych. Wg Check Pointa w wielu przypadkach marki te stają się – ze względu na ich szerokie zastosowanie w korporacyjnych i zdalnych środowiskach pracy – punktem wejścia do aktywów firmy. Przejęcia danych logowania stwarza więc jeszcze większe ryzyko niż przejęcia kont w mediach społecznościowych, platformach spedycyjnych czy bankowych.

Najpopularniejsze marki wykorzystywane w atakach phishingowych w pierwszym kwartale 2024 r.:

  1. Microsoftu (38%)
  2. Google (11%)
  3. LinkedIn (11%)
  4. Apple (5%)
  5. DHL (5%)
  6. Amazon (3%)
  7. Facebook (2%)
  8. Roblox (2%)
  9. Wells Fargo (2%)
  10. Airbnb (1%)
Idź do oryginalnego materiału