Mieszkańcy naszego kraju uwielbiają oszczędzać na zakupach. Nie dziwi zatem coraz większe zainteresowanie Black Friday oraz wszelkiego rodzaju promocjami. Wyniki badania przeprowadzonego przez Revolut sugerują masowe wycieczki do sklepów stacjonarnych oraz internetowych. Polacy ponadto bardzo często wspomagają się sztuczną inteligencją, która pomaga wybrać odpowiedni produkt czy wskazać jego plusy i minusy.
Revolut przeprowadził badanie i jego wyniki uświadamiają, iż AI ma ogromną moc
Okazuje się bowiem, iż zaledwie 16% badanych Polaków nie planuje zakupów w Black Friday – to najniższy odsetek wskazań na kontynencie. Co istotne, aż 42% osób wybiera sklepy online. jeżeli zaś chodzi o motywacje zakupowe, mieszkańców nieustannie najbardziej kuszą reklamy w mediach społecznościowych (32%).
Źródło zdjęcia: RevolutTytułowa sztuczna inteligencja ma (według 36% badanych) większy wpływ na zwyczaje zakupowe i decyzje finansowe niż jeszcze rok temu. Największy odsetek to mężczyźni (42%), mieszkańcy województwa lubuskiego (46%) oraz millenialsi (46%). Warto wspomnieć, iż porady generowane przez AI okazują się przydatne dla 25% obywateli, głównie za sprawą oszczędności czasu i pieniędzy. Tyczy się to nie tylko Black Friday, ale też Cyber Monday czy Świąt.
Nie wszyscy jednak patrzą na technologię aż tak przychylnie.
Sporo mieszkańców kraju wciąż nie widzi sensu w używaniu AI do robienia zakupów
Negatywne nastawienie do korzystania z AI na zakupach deklaruje natomiast 18% mieszkańców kraju. Dlaczego? Najczęściej wskazywanym powodem jest obawa o nieodpowiednią ochronę danych (13%). prawdopodobnie w przyszłym roku te dane będą prezentować się znacznie inaczej, zwłaszcza iż giganci technologiczni coraz mocniej próbują zintegrować sztuczną inteligencję z internetowymi sklepami i zakupowym doświadczeniem w ogóle.
Źródło zdjęcia: RevolutTrudno zatem jeszcze przewidzieć jak Polacy podejdą do sytuacji, kiedy ChatGPT automatycznie wskaże produkt, wypełni wszystkie dane oraz złoży zamówienie.
Źródło: Revolut / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@harold)









