O planach Taurona związanych z wprowadzeniem uproszczonych faktur pisaliśmy już w marcu tego roku. Od tamtego czasu część klientów otrzymywała już nowe faktury. Dzięki temu ich opinie mogły być uwzględniane przy tworzeniu ostatecznej formy dokumentu. Teraz firma oficjalnie poinformowała, iż rozpoczęła już wysyłkę zmienionych faktur. Docelowo trafią one do ponad sześciu milionów klientów Taurona.
REKLAMA
Zobacz wideo Minister energii krytykuje Karola Nawrockiego. "Wybrał polityczne gierki"
Kiedy nowa faktura z Taurona? Pierwsi klienci dostaną uproszczone dokumenty już w grudniu
Pierwsze gospodarstwa domowe i prosumenci otrzymają nowe faktury jeszcze w grudniu 2025 roku. Jak dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu Taurona, dokumenty zostały uproszczone, a najważniejsze dla odbiorcy informacje wyraźnie wyróżnione. Lepiej wskazano kwotę do zapłaty, okres rozliczeniowy, szczegółowe zużycie energii oraz harmonogram płatności. Jest to odpowiedź na potrzeby sygnalizowane przez samych klientów. Podczas badań przeprowadzanych przez firmę najczęściej pojawiały się oczekiwania większej przejrzystości, łatwego dostępu do najważniejszych danych oraz ograniczenia nadmiaru informacji.
To efekt wielu miesięcy intensywnych prac badawczych i projektowych, prowadzonych przez naszych ekspertów z różnych dziedzin w ścisłej współpracy z klientami. Nowa faktura została zaprojektowana tak, aby umożliwić szybkie, intuicyjne zapoznanie się z kluczowymi informacjami dotyczącymi rozliczeń. Skupiliśmy się na realnych potrzebach i oczekiwaniach odbiorców, aby stworzyć dokument, który jest nie tylko czytelny, ale także przyjazny w codziennym użytkowaniu. Otwieramy tym samym nowy rozdział w lepszej jakości obsługi klienta
- stwierdził wiceprezes zarządu TAURON Obsługa Klienta Michał Mierzwa, cytowany w komunikacie firmy. W przypadku prosumentów na dokumentach wskazano wyraźnie system rozliczeń oraz takie dane jak ilość energii pobranej z sieci i ilość energii wprowadzonej do sieci. Co ważne, efekty tych uproszczeń są już zauważalne.
Faktura uproszczona dla klientów Taurona zbiera pozytywne opinie. realizowane są też prace nad aplikacją mobilną
Tauron podkreśla, iż omawiana zmiana została przyjęta bardzo pozytywnie. Dzięki wysłanym w tym roku uproszczonym fakturom liczba zapytań klientów dotyczących rozliczeń spadła aż o 150 tysięcy. Informacje zebrane w Punktach Obsługi Klienta potwierdzają, iż większość osób ocenia nowe dokumenty jako bardziej czytelne, i to niezależnie od grupy wiekowej. Doceniany jest również ich projekt graficzny.
Zobacz też: Zaoszczędzisz 4,5 tys. zł. Eksperci nie mają złudzeń. Taka lodówka to niższe rachunki za prąd
Warto dodać, iż równolegle rozwijano aplikację mobilną dla użytkowników Mój TAURON. Umożliwia ona przeglądanie faktur, umów i aktualizowanie danych kontaktowych. Klienci mogą także m.in. sprawdzić stan zużycia prądu z ostatnich faktur lub podać odczyt licznika. W najbliższych miesiącach aplikacja ma zostać wzbogacona o kolejne funkcje.
Źródło: tauron.pl
Dziękujemy, iż przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


