Prezes Pinteresta: sztuczna inteligencja zyskuje popularność wśród pokolenia Z

manager24.pl 3 dni temu

„Zaobserwowaliśmy znaczący wzrost popularności platformy” – powiedział Bill Ready, dyrektor generalny Pinterest, redaktorowi naczelnemu Yahoo Finance, Brianowi Sozziemu, podczas konferencji Communacopia + Technology Conference organizowanej przez Goldman Sachs. „Pokolenie Z stanowi w tej chwili ponad 50% użytkowników platformy, naszą największą i najszybciej rosnącą grupę demograficzną. W centrum tego zjawiska jest to, iż trafiają na Pinteresta, ponieważ otrzymują naprawdę świetne rekomendacje zakupowe oparte na sztucznej inteligencji, które są dla nich osobiście istotne”.

Według Adobe 39% przedstawicieli generacji Z najprawdopodobniej rozpocznie swoje poszukiwania na Pintereście. Pinterest odnotował osiem kolejnych kwartałów z rekordowo wysoką liczbą użytkowników. Jego rekomendacje oparte na sztucznej inteligencji przewyższają modele gotowe o 30 punktów procentowych pod względem trafności w kontekście zakupów, dodał Ready.

Jednak nie wszyscy widzą gwarantowaną ścieżkę do dalszego wzrostu. Pinterest w dużym stopniu opiera się na zaangażowaniu pokolenia Z i niszowym wyszukiwaniu wizualnym – węższym spektrum niż giganci tacy jak Amazon ( AMZN ), Meta czy Google. Ready stwierdził, iż platforma znajduje się wciąż na „wczesnym etapie” cyklu sztucznej inteligencji i przewiduje „wieloletni okres rozwoju”.

Firma wkracza na nowe kategorie, takie jak podróże i motoryzacja, i dywersyfikuje swoją bazę użytkowników, wykraczając poza tradycyjnie kobiecą grupę. Czy sama sztuczna inteligencja utrzyma popularność platformy, pozostaje kwestią otwartą. Akcje Pinterest wzrosną o 20% w 2025 r., przewyższając 11% wzrost indeksu S&P 500.

Sprzedaż Pinteresta w drugim kwartale wzrosła o 17% w porównaniu z rokiem poprzednim, osiągając 998 milionów dolarów. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU) osiągnęła rekordowy poziom 578 milionów, o 11% więcej niż rok wcześniej. Wzrost liczby użytkowników i średniego przychodu na użytkownika odnotowano we wszystkich regionach geograficznych. Street nie zgodził się z dwoma czynnikami zawartymi w raporcie.

Miesięczna liczba aktywnych użytkowników pozostała na tym samym poziomie w segmencie USA i Kanady, a w Europie nieznacznie spadła. Ponadto prognozy dotyczące skorygowanego zysku operacyjnego za trzeci kwartał wskazują na obniżenie marż w porównaniu z pierwszą połową 2025 roku, ponieważ firma inwestuje w talenty w dziedzinie sztucznej inteligencji i w siłę sprzedaży.

„Zdajemy sobie sprawę, iż w krótkiej perspektywie mogą się utrzymywać pewne debaty na temat sekwencyjnych trendów użytkowników oraz tempa/stopnia drugiej pochodnej względnej skuteczności reklam, ale chcielibyśmy skupić inwestorów na długoterminowej narracji dla Pinteresta – zespołu zarządzającego, który skupił swoją kluczową strategię i inicjatywy produktowe (treści zakupowe, budżety na reklamy z bezpośrednią reakcją/dolną część lejka sprzedażowego oraz partnerstwa wspomagające monetyzację na szerszą skalę) jako sposób na osiągnięcie solidnego, dwucyfrowego procentowego wzrostu przychodów skumulowanych i ekspansji marży w perspektywie wieloletniej” – powiedział Eric Sheridan, analityk technologiczny Goldman Sachs .

Idź do oryginalnego materiału