Profile botów generowane przez sztuczną inteligencję Meta nie są dobrze odbierane

cyberfeed.pl 6 dni temu


We wrześniu 2023 r. Meta zrobił wielką sprawę nowych chatbotów AI, które wykorzystywały podobizny celebrytów: wszyscy, od Kendall Jenner po MrBeast, wynajmowali się, aby wcielać się w postacie AI na Instagramie i Facebooku. Boty oparte na gwiazdach były zamordowany latem zeszłego roku po niecałym roku, ale użytkownicy odkryli ostatnio kilka innych, całkowicie fałszywych profili botów, które wciąż się krążą – i reakcja nie jest dobra.

jest „

”, „cyniczny powieściopisarz i gawędziarz”; „
”, której biografia twierdzi, iż jest „dumną czarną queerową mamą dwójki dzieci i mówiącą prawdę”; I “
”, który obiecuje udzielać użytkownikom porad dotyczących relacji. Wszystkie są oznaczone jako „AI zarządzana przez Meta”, a profile pochodzą z czasów, gdy opublikowano pierwsze ogłoszenie. Jednak kilkanaście postaci AI najwyraźniej nie cieszyło się zbyt dużą popularnością: każda z nich ma zaledwie kilka tysięcy obserwujących, a ich posty otrzymują zaledwie kilka polubień i komentarzy.

„Co do cholery sztuczna inteligencja może wiedzieć o randkowaniu?????” czyta jeden z ostatnich komentarzy na profilu bota trenera randek AI. „To nie jest tylko wirtualna czarna twarz, to jest po prostu dziwne” – napisała komentatorka w poście na stronie Liv.

„Carter” jako trener relacjiObraz: Meta

Kolejnym punktem, który budzi złość, jest to, iż nie wydaje się, aby istniał sposób blokowania botów za pośrednictwem typowych kanałów: brakuje opcji blokowania lub ograniczania profili.

Wiele botów AI nie udostępniało nowych treści w swoich sieciach od początku 2024 r. i nie jest jasne, w jaki sposób (i czy) użytkownicy znajdowali te profile i korzystali z nich w ciągu ostatniego roku. W zeszłym tygodniu „Financial Times”. zgłoszone iż Meta przewiduje przyszłość, w której platformy mediów społecznościowych będą wypełnione botami AI.

„Oczekujemy, iż te AI z czasem będą istnieć na naszych platformach, w podobny sposób jak konta” – powiedział placówce Connor Hayes, wiceprezes ds. produktu ds. generatywnej sztucznej inteligencji w Meta. „Będą mieli biografie i zdjęcia profilowe oraz będą mogli generować i udostępniać na platformie treści obsługiwane przez sztuczną inteligencję. . . właśnie tam widzimy, jak to wszystko się dzieje”.

Pomysł celowego zalewania mediów społecznościowych botami jest na pierwszy rzut oka absurdalny, ale jest zgodny ze sposobem, w jaki Meta promuje generatywne narzędzia sztucznej inteligencji. Każdy w USA może to zrobić zrób z siebie chatbotaa pomysł jest taki, iż użytkownicy mogą wysyłać swoje boty w swoje miejsce, aby rozmawiać z obserwującymi. Usługi Chatbot, takie jak Character.ai, mają przyłapany w zeszłym roku z ludźmi, którzy szukają cyfrowego przyjaciela lub po prostu sposobu na zabicie czasu – ale firmy AI również w obliczu procesów sądowych oskarżając je o stwarzanie zagrożenia dla użytkowników, w tym dzieci.

Meta nie odpowiedziała od razu Krawędźpytania dotyczące roli tych profili, tego, czy są aktywnie rozwijane i czy użytkownicy w ogóle z nimi wchodzą w interakcję.





Source link

Idź do oryginalnego materiału