Oszustw typu phishing jest mnóstwo, a jednym z najnowszych, jakie zaobserwowaliśmy, jest próba przekonania klientów Netflix, iż ich konta „wygasły” i oferują opcję bezpłatnego przedłużenia członkostwa o 90 dni. Oto szczegółowe informacje i wskazówki, jak pomóc przyjaciołom i rodzinie zachować bezpieczeństwo.
Tak się składa, iż w zeszłym tygodniu dwukrotnie otrzymałem tego e-maila phishingowego. Na pierwszy rzut oka wygląda legalnie dzięki brandingowi i ikonie aplikacji Netflix.
Jest również napisany całkiem nieźle, bez dziwnych sformułowań i większych literówek. Na dole znajduje się fałszywa informacja informująca, iż wiadomość nie jest spamem.
Ale choćby jeżeli wiesz, jak odróżnić te oszukańcze e-maile od prawdziwych, dobrze jest mieć świadomość tego, co się święci, aby ostrzec przyjaciół i rodzinę.
Potwierdzenie oszustwa typu phishing
- Choć nazwa wiadomości e-mail wskazuje, iż pochodzi od serwisu Netflix, szybkie dotknięcie lub kliknięcie powoduje jej wyświetlenie nie pochodzi z domeny Netflix – potwierdzenie oszustwa
- Oferta zbyt piękna, aby mogła być prawdziwa – to oszustwo typu phishing, które mówi, iż możesz ubiegać się o bezpłatne przedłużenie o 90 dni – to trochę trudne, ponieważ niektóre serwisy streamingowe oferują ofertę zachęcającą Cię do ponownej rejestracji, ale 3 bezpłatne miesiące są nieco podejrzane
- Kolejna czerwona flaga pod przyciskiem „Przedłuż za darmo” informuje, iż musisz to zrobić wprowadź swoją kartę kredytową
- Zwykle konta Netflix nie „wygasają”, ale sformułowanie tego oszustwa ma na celu wzbudzić niepokój użytkowników
W razie wątpliwości nie klikaj przycisków ani łączy w wiadomościach e-mail – przejdź bezpośrednio do witryny lub usługi i sprawdź stan swojego konta, wpisując manualnie adres w przeglądarce.
Czy Ty też widziałeś tego e-maila phishingowego? Lub coś podobnego? Podziel się swoimi przemyśleniami w komentarzach!
Najnowsze artykuły dotyczące bezpieczeństwa:
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.