Zamawianie jedzenia powinno stać się jeszcze przyjemniejsze. Pyszne.pl poinformowało o wprowadzeniu asystenta napędzanego przez sztuczną inteligencję. Skorzystacie z niego wewnątrz mobilnej aplikacji. Mamy do czynienia z osobistym doradcą kulinarnym, który streści opinie o wybranej restauracji czy ułatwi realizację transakcji. Technologia wspomoże również w momentach niepewności – sama zaproponuje pomysł na obiad czy kolację. Brzmi naprawdę ciekawie, ale jak to wszystko sprawdzi się w praktyce?
Pyszne.pl widzi przyszłość zamawiania jedzenia w sztucznej inteligencji. Czy to ma sens?
Trzeba przyznać, iż ostatnio sporo się dzieje w kontekście tytułowej usługi. Zaledwie miesiąc temu uruchomiono specjalną subskrypcję pozwalającą na zaoszczędzeniu sporej ilości gotówki. Wystarczy uiścić opłatę, by zyskać dostęp do darmowej dostawy i kilku innych benefitów. jeżeli zatem sporo zamawiacie, to taki abonament wydaje się wręcz oczywistym wyborem. Podobne rozwiązanie znajdziemy praktycznie we wszystkich tego typu platformach.
Teraz przyszedł czas na debiut kolejnego interesującego usprawnienia. Pyszne.pl informuje, iż w tej chwili mierzymy się z nadmiarem miejsc oferujących jedzenie na dowóz. Popularna w naszym kraju usługa posiada bowiem kilkanaście tysięcy partnerów, co potrafi przytłoczyć. prawdopodobnie niejednokrotnie zrezygnowaliście z planów zamówienia czegoś przez to, iż nie byliście w stanie podjąć satysfakcjonującej decyzji. Na pomoc w takich sytuacjach przychodzi nowy asystent napędzany przez sztuczną inteligencję.
Mamy do czynienia z narzędziem zaprojektowanym tak, by uczyło się preferencji smakowych i pomagało w odkrywaniu nowości. Cel jest prosty: maksymalne skrócenie drogi od pomysłu do momentu zamówienia. Dotychczas funkcja była dostępna w zaledwie kilku europejskich krajach, teraz przyszedł czas na polski debiut. Czego zatem dokładnie możemy się spodziewać?

Naturalna rozmowa, rozumienie kontekstu – tak wygląda przyszłość jedzeniowych aplikacji
Pyszne.pl niestety nie dzieli się szczegółami technicznymi, więc trudno stwierdzić czy zaimplementowano jakieś autorskie rozwiązania czy może wykorzystano zewnętrzne technologie. Osobiście obstawiam ten drugi scenariusz. jeżeli zaś chodzi o najważniejsze funkcje inteligentnego asystenta, to mamy przede wszystkim do czynienia z zamawianiem przez rozmowę. Wyszukiwanie i składanie zamówień ma odbywać się przez wpisywanie prostych poleceń (np. zamów dużą margheritę z Pizzerii X czy zamów to, co zawsze).
Otrzymujemy przy okazji inteligentne odkrywanie. Asystent ma uczyć się naszych gustów i na ich podstawie podpowiadać spersonalizowane rekomendacje dań, produktów spożywczych i artykułów codziennego użytku. Wystarczy zatem wpisać frazę Zamów mi produkty do zrobienia leczo – wtedy do naszego koszyka trafią odpowiednie produkty z najbliższego sklepu. Warto też wspomnieć o opcji streszczania opinii użytkowników oraz podkreślania kluczowych informacji na temat restauracji czy sklepów.
Pyszne.pl pracuje również nad implementacją funkcji zamawiania potraw z dostawą dronową czy poprzez autonomiczne, czteronożne roboty na kółkach.
Źródło: Just Eat Takeaway.com / Zdjęcie otwierające: Just Eat Takeaway.com