Rekompensaty od Empiku za anulowane i opóźnione zamówienia po interwencji UOKiK
Klienci serwisu empik.com, których zamówienia zostały anulowane lub opóźnione, mogą liczyć na rekompensaty finansowe i rzeczowe. Jest to efekt działań Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), który stwierdził, iż spółka mogła naruszać prawa konsumentów, nie dotrzymując deklarowanych terminów wysyłki i dostawy.
Do UOKiK wpływały liczne skargi dotyczące nieprawidłowości w realizacji zamówień, zwłaszcza niezgodności deklarowanego czasu dostawy z rzeczywistym, a także przypadków anulowania zamówień choćby po zawarciu umowy, często z powodu wyczerpania zapasów, podczas gdy produkt bywał przez cały czas dostępny w ofercie, niekiedy w wyższej cenie. Zastrzeżenia Prezesa UOKiK budził również sposób prezentowania terminu wysyłki, np. komunikat „wysyłka w 24 h”, który sugerował wysłanie towaru w ciągu doby od złożenia zamówienia, podczas gdy faktycznie dotyczył kolejnego dnia roboczego po przyjęciu zamówienia do realizacji.
W ramach postępowania wyjaśniającego, Empik zobowiązał się do wprowadzenia zmian, mających na celu zwiększenie przejrzystości procesu zakupowego, w tym modyfikację sposobu prezentowania terminów wysyłki i momentu zawarcia umowy.
Najważniejszą wiadomością dla konsumentów jest jednak to, iż Empik zdecydował się na przyznanie rekompensat za zamówienia złożone w ramach sprzedaży własnej Empik w latach 2022–2024 (dla zamówień anulowanych) lub 2022–2023 (dla opóźnionych).
Kto i jaką rekompensatę może otrzymać?
Rekompensaty są zróżnicowane w zależności od rodzaju problemu:
Anulowane zamówienia (po przyjęciu do realizacji) z lat 2022–2024:
30 zł zwrotu gotówki, lub
40 zł w postaci kodu rabatowego, lub
3 dowolne produkty cyfrowe z określonej puli.
Zamówienia doręczone z opóźnieniem z lat 2022–2023:
10 zł zwrotu gotówki, lub
15 zł w postaci kodu rabatowego, lub
2 produkty cyfrowe z tej samej puli.
Zamówienia wysłane z opóźnieniem (względem deklaracji), ale doręczone na czas z lat 2022–2023:
1 produkt cyfrowy z tej samej puli.
Jak odebrać rekompensatę?
Empik skontaktował się z uprawnionymi klientami za pośrednictwem wiadomości e-mail lub SMS. Zaleca się sprawdzenie również folderów SPAM i Oferty. Po otrzymaniu wiadomości, klienci powinni uzupełnić przesłany przez spółkę formularz, podając dane kontaktowe i wybierając jedną z dostępnych form rekompensaty.
Po wypełnieniu formularza, Empik ma 21 dni na wypłatę środków pieniężnych oraz 14 dni na przekazanie kodów rabatowych lub produktów cyfrowych. Działania te mają na celu zadośćuczynienie konsumentom za doświadczone niedogodności oraz zapobieganie podobnym sytuacjom w przyszłości.
Źródło: UOKiK






Oszustwa!




Wyszukując oferty, stawiam na te najbardziej opłacalne. Hosting zmieniłem na Hostido. Wybierając poniższe usługi, wspierasz blog.
Hosting — rabat 10%
