Różowy nie tylko dla dziewczynek. Hiszpania walczy ze stereotypowymi reklamami zabawek dla dzieci

nowymarketing.pl 1 rok temu
Hiszpański rząd wydał kodeks postępowania, który ma położyć kres stereotypom związanym z płcią w reklamach zabawek. Odtąd marki mają zerwać m.in. z używaniem niebieskiego lub różowego koloru, aby sugerować, iż ich produkty są przeznaczone dla chłopców lub dziewcząt. fot. depositphotos.com
Hiszpańskie Ministerstwo ds. Konsumentów, Hiszpańskie Stowarzyszenie Producentów Zabawek (AEFJ) i stowarzyszenie Autocontrol podpisały kodeks samoregulacyjny, który ma wprowadzić istotne zmiany w prowadzeniu komunikacji marketingowej na rynku zabawek.
Producenci powinni podjąć działania mające na celu „promowanie i pielęgnowanie pluralistycznego, egalitarnego i wolnego od stereotypów wizerunku nieletnich”.
Łącznie opisano 64 nowe zasady, które dotyczą reklam kierowanych do dzieci poniżej 15 roku życia, ze szczególnym uwzględnieniem grupy wiekowej od 0 do 7 lat ze względu na „większą podatność na zagrożenia”.
Co się zmieni?
Odtąd reklamy zabawek powinny zerwać z...
Idź do oryginalnego materiału