Salesforce zatrudni ponad 1000 pracowników, by zwiększyć sprzedaż AI Agentforce, która ma automatyzować sprzedaż

itbiznes.pl 1 dzień temu
Zdjęcie: Salesforce


Amerykańska firma technologiczna Salesforce ogłosiła plany zatrudnienia ponad 1000 nowych pracowników w celu zwiększenia sprzedaży swojego najnowszego produktu opartego na sztucznej inteligencji, Agentforce. Prezes firmy, Marc Benioff, podkreślił, iż decyzja ta ma na celu wykorzystanie „niesamowitego momentum” nowego narzędzia.

Agentforce jest dostępny zaledwie od dwóch tygodni, a już otrzymujemy niezwykle pozytywne opinie od naszych klientów — powiedział Benioff Bloombergowi.

Agentforce to nowa warstwa na platformie Salesforce, umożliwiająca firmom tworzenie i wdrażanie agentów AI, którzy autonomicznie wykonują zadania w różnych obszarach biznesowych. W przeciwieństwie do tradycyjnych chatbotów Agentforce wykorzystuje zaawansowane zdolności rozumowania do podejmowania decyzji i działań, takich jak rozwiązywanie spraw klientów czy optymalizacja kampanii marketingowych.

Te inteligentne „algorytmy” działają niezależnie, uruchamiane przez zmiany danych, reguły biznesowe, wbudowane automatyzacje lub sygnały API. Firmy takie jak OpenTable, Saks i Wiley już korzystają z Agentforce, aby wzmocnić swoje zespoły i poprawić wrażenia klientów.

Interesujące jest to, iż choć Agentforce ma automatyzować procesy sprzedaży i obsługi klienta bez potrzeby interwencji człowieka, Salesforce zdecydował się zatrudnić ponad tysiąc nowych sprzedawców, by promować to rozwiązanie. Można więc powiedzieć, iż firma zatrudnia ludzi do sprzedawania usługi AI, która sama ma sprzedawać produkty lub usługi — ironia godna epoki sztucznej inteligencji.

Salesforce inwestuje też w szkolenia dla ludzi pracujących z AI

We wrześniu firma Salesforce ogłosiła plany rozszerzenia bezpłatnych szkoleń z zakresu AI poprzez swoją platformę edukacyjną Trailhead. Inicjatywa obejmuje nowy program szkoleniowy odbywający się w siedzibie głównej w San Francisco, w tym centrum AI oferujące stacjonarne kursy dla społeczności oraz całe piętro dla pracowników chcących rozwijać swoje umiejętności w dziedzinie sztucznej inteligencji.

Firma inwestuje 50 milionów dolarów, aby podnieść kwalifikacje siły roboczej i przeciwdziałać rosnącej luce w umiejętnościach związanych z AI. Trailhead będzie oferować szkolenia z zakresu podstaw sztucznej inteligencji, etycznego jej wykorzystania oraz technik efektywnego tworzenia zapytań (promptów).

Źródło: Bloomberg

Idź do oryginalnego materiału