Podczas wydarzenia CES 2025 First Look doszło do zapowiedzi kilku intrygujących rozwiązań. Samsung zaprezentował przede wszystkim Vision AI, czyli „osobiste ekranu oparte na sztucznej inteligencji, które wzbogacą Twoje codzienne życie”. Doczekaliśmy się również ogłoszenia nowego flagowego telewizora oraz zdradzenia intrygujących planów na przyszłość jeżeli chodzi o rozwój wyświetlaczy. Mają stać się one inteligentnymi towarzyszami uproszczającymi wykonywanie rutynowych obowiązków.
Samsung z przytupem rozpoczyna CES 2025
Połączenie rozrywki, personalizacji i lifestyle’owych rozwiązań – to wizja południowokoreańskiego giganta, która ma zostać zrealizowana dzięki najnowszym technologicznym zdobyczom. Telewizory mają stać się jeszcze bardziej interaktywne i dopasowujące się do potrzeb konsumenta. Koncern chce sprawić, by te urządzenia nie pełniły wyłącznie roli narzędzia umożliwiającego bierną konsumpcję najróżniejszych treści. Brzmi marzycielsko i chyba nieco zanadto górnolotnie.
- Sprawdź także: Co mnie wpieniło u producentów telewizorów w 2024 roku
Vision AI to przede wszystkim zdolność do rozpoznawania otoczenia, dostosowywania się do preferencji użytkownika oraz autonomicznego dostarczania intuicyjnych rozwiązań. Producent wspomina przede wszystkim o kilku intrygujących funkcjach. Podstawą będzie „Click to Search” gwarantujące natychmiastowe informacje dotyczącego tego, co akurat jest wyświetlane na ekranie. Łatwiej zidentyfikujemy aktora czy inny element – cały proces odbywać ma się bez zakłócania odtwarzanego materiału.
Do tego dochodzi „Live Translate”, czyli system tłumaczenia zawartości w czasie rzeczywistym. Dzięki temu znikną bariery powodowane dostępnością danego filmu/serialu wyłącznie w wersji dla nas niezrozumiałej. „Generative Wallpaper” natomiast przekształci wyświetlacz w dynamiczne oraz spersonalizowane dzieła sztuki. Konsumenci sami stworzą obrazy, które pasują do ich preferencji lub osobistych potrzeb. Warto też wspomnieć o integracji z ekosystemem SmartThings.
„Home Insights” dostarczy powiadomienia dotyczące domowego środowiska w czasie rzeczywistym. Nie zabraknie wyświetlania alertów bezpieczeństwa, a także innych codziennych aktualizacji. „Pet and Family Care” wykryje natomiast nietypowe zachowania zwierząt domowych/członków rodziny. Chodzi chociażby o przyciemnianie świateł, gdy dziecko zacznie zasypiać. Wszelkie informacje będą wyświetlane bezpośrednio na telewizorze, by niczego nie przegapić.
Wszystko dokona się przy udziale ważnych partnerów
Vision AI ma przy okazji na bieżąco dostosowywać efekty wizualne oraz dźwiękowe poprzez analizę odtwarzanej zawartości i czynników środowiskowych. Dzięki temu dojdzie do zauważalnego zoptymalizowania wrażeń, a także poprawy jakości obrazu/dźwięku. Samsung poinformował też o nawiązaniu współpracy z szeregiem partnerów, co ma umożliwić szybszą ekspansję rozwijającego się ekosystemu. Nie zabraknie implementacji Microsoft Copilot na poszczególne urządzenia, a także rozwiązań przygotowanych przez Google.
- Przeczytaj również: Telewizory plazmowe – dlaczego przestano je produkować?
Samsung ogłosił również aktualizację swojej oferty produktowej. Mowa przede wszystkim o telewizorze Neo QLED 8K QN990F wyposażonym w procesor NQ8 AI Gen3 oraz szereg funkcji wykorzystujących sztuczną inteligencję: 8K AI Upscalling Pro, Auto HDR Remastering Pro, Adaptive Sound Pro, Color Booster Pro, AI Mode.
Rozszerzono również zasięg usługi Samsung Art Store pozwalającej na uczynienie telewizora istnym dziełem sztuki. Teraz zrobicie to na wyświetlaczach Neo QLED oraz QLED. Zapowiedziano również The Frame Pro, czyli ulepszony model charakterystycznego sprzętu. Teraz na pokładzie znajduje się procesor NQ4 Gen3 AI oraz technologia Wireless One Connect. Zapowiedziano też projektor The Premiere 5 oraz lustro MICRO LED Beauty Mirror.
Źródło: Samsung / Zdjęcie otwierające: Samsung