SEO Specialist – kto to jest i ile zarabia?

enterthecode.pl 1 rok temu

Gdy chcesz, aby Twoja strona internetowa zyskała na popularności, to potrzebny Ci jest SEO Specialist. Odpowiadamy na pytania o to, czym konkretnie pomoże Specjalista SEO, jak wygląda jego praca, ile zarabia i jakich narzędzi używa.

Co to jest SEO?

SEO (ang. Search Engine Optimization), to optymalizacja strony WWW dla wyszukiwarek internetowych. Proces ten dotyczy całości strony, począwszy od kodu, poprzez treść, tytuły i oczywiście frazy kluczowe.

Dzięki takiemu podejściu wyszukiwarki internetowe będą mogły oczywiście sprawniej indeksować stronę i jej podstrony. Takie działanie wpływa oczywiście na umiejscowienie strony w wynikach wyszukiwania na pierwszych miejscach. To zaś sprawi, iż strona i zawarte na niej treści zyskają popularność. To może przełożyć się na poprawienie rozpoznawalności, pozyskanie klientów i zwiększenie przychodów firmy lub sklepu.

Polega ona na edycji kodu źródłowego serwisu internetowego, która ma za zadanie dostosować go do wymagań wyszukiwarek internetowych. Pozwala także wyeliminować błędy techniczne powodujące problemy z poprawnym funkcjonowaniem i indeksowaniem strony internetowej przez roboty sieciowe

SEO Specialist – jak wygląda jego praca?

Człowiek na stanowisku SEO Specialist zajmuje się wspominaną optymalizacją pod kątem wyszukiwarek internetowych witryn, jak również podstron i treści na nich. Zna się przede wszystkim na mechanizmach pozycjonowania, z jakich korzystają wyszukiwarki internetowe takie jak Google, Bing, Yahoo!

Zadaniem specjalisty SEO jest wykonywanie audytów, czyli sprawdzenia, czy strony WWW mają odpowiednią strukturę, treści są przygotowane tak, aby ważne frazy najważniejsze były stosowane w odpowiedniej ilości i miejscach. Weryfikuje strukturę linkowania wewnętrznego, adresy URL, błędy pojawiające się podczas nawigacji po witrynie, a także to, czy treści mają odpowiednią jakość i dają czytającym to, czego oczekują po wejściu na stronę.

SEO Specialist nie robi tego samodzielnie, gdyż aby zrobić optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych, ważne jest zaangażowanie całego zespołu zajmującego się witryną. Chodzi zarówno o dział IT zajmujący się utrzymaniem strony, ale też osoby odpowiedzialne za tworzenie i modyfikację treści. Często jest to dział marketingu, który dodatkowo angażowany jest do promowania treści wśród klientów, użytkowników, w mediach społecznościowych itp.

SEO Specialist – zarobki

Specjalista SEO musi mieć ogromną wiedzę dotyczącą tworzenia i optymalizacji stron internetowych pod frazy kluczowe, a także oczywiście doświadczenie w copywritingu. Co więcej, musi wykazywać się mocno rozwiniętymi kompetencjami miękkimi, gdyż jego zadaniem jest pogodzić ambicje zespołu oraz zarządu z wprowadzaniem zmian w podejściu do tworzenia i obsługi strony WWW.

Na tego typu kompetencje pracuje się latami i szlifuje się je, pracując z różnymi firmami i stronami WWW, od zupełnie prostych i nowych, łącznie z pracą nad ogromnymi projektami.

Dlatego też zarobki osób na stanowisku SEO Specialist są zróżnicowane, oczywiście w zależności od kompetencji oraz portfolio projektów, w których skutecznie wzięli udział.

Początkujący są w stanie zarobić około 3 000 zł netto, ale po zdobyciu doświadczenia stawki wzrastają choćby do 7-8 000 zł netto miesięcznie.

Osoby z dużym doświadczeniem, jak również mogące pochwalić się sukcesami w SEO, mogą zarabiać ponad 10 000 zł netto miesięcznie.

W przypadku dużych witryn specjaliści SEO zatrudniani są na stałe, a często jest osobny dział zajmujący się tylko optymalizacją stron WWW. Szef takiego działu może liczyć choćby na ponad 16-20 000 zł netto miesięcznie.

Wybrane narzędzia specjalisty SEO

W pracy SEO Specialist stosuje różnego typu narzędzia, które go skutecznie wspomagają. Poniżej prezentujemy wybrane narzędzia przydatne na stanowisku SEO Specialist:

  • Ahrefs
  • AnswerThePublic
  • ASPS
  • Beam Us Up
  • Clusteric
  • CrUX Dashboard
  • DeepCrawl
  • Google Analytics
  • Google Keyword Planner
  • Google Optimize
  • Google Search Console
  • Google Trends
  • Keywords Everywhere
  • Keywordtool.io
  • Majestic
  • META SEO Inspector
  • Netpeak Spider
  • PageSpeed Insights
  • Redirect Path
  • Screaming Frog SEO Spider
  • Semrush
  • Semstorm
  • Senuto
  • SEO Quake
  • SEO Spyglass
  • Seostation
  • Sitebulb
  • SurferSEO
  • Ubersuggest
  • Website Auditor
  • Word Count Tool
Idź do oryginalnego materiału