Sonda UE atakuje Facebooka i Instagram w związku ze wzrostem dezinformacji w Rosji

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


Komisja Europejska skierowała do Meta formalne dochodzenie, aby ocenić, czy robi ona wystarczająco dużo, aby moderować treści polityczne, treści nielegalne i dezinformację na Facebooku i Instagramie. Sonda nadchodzi gwałtowny wzrost prorosyjskiej propagandy w Internecie w okresie poprzedzającym wybory do Parlamentu Europejskiego na początku czerwca.

W komunikat prasowy we wtorekKomisja Europejska twierdzi, iż Meta mogła naruszyć swoje obowiązki wynikające z art Ustawa o usługach cyfrowych (DSA), zbiór przepisów UE mających na celu ochronę użytkowników poprzez wspieranie bezpieczniejszego środowiska online. Potencjalne naruszenia będące przedmiotem dochodzenia obejmują podejście Meta do zwalczania kampanii dezinformacyjnych i „skoordynowanych nieautentycznych zachowań” w UE, a także brak skutecznych narzędzi stron trzecich do monitorowania wyborów i dyskursu obywatelskiego w czasie rzeczywistym – ze szczególnym zaniepokojeniem faktem, iż Meta wycofywanie CrowdTangle bez odpowiedniego zamiennika.

UE wezwała swoich przywódców do pilnego przeciwstawienia się rosyjskiej ingerencji przed czerwcowymi wyborami

Obawy związane z monitorowaniem wyborów wynikają z: wezwać przywódców politycznych UE „pilnie i stanowczo” przeciwstawić się próbom Rosji ingerowania w procesy demokratyczne w całym bloku. Według francuskiego ministra spraw europejskich Jean-Noela Barrota: celem jest prawie każdy kraj UE przez rosyjską propagandę przed wyborami europejskimi rozpoczynającymi się 6 czerwca.

Wraz z ogłoszeniem śledztwa Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej, powiedziała:

Komisja stworzyła środki mające na celu ochronę obywateli europejskich przed ukierunkowaną dezinformacją i manipulacją ze strony państw trzecich. jeżeli podejrzewamy naruszenie zasad, reagujemy. Dzieje się tak zawsze, ale szczególnie w czasach demokratycznych wyborów. Duże platformy cyfrowe muszą wywiązać się ze swoich obowiązków i przeznaczać na to wystarczające zasoby, a dzisiejsza decyzja pokazuje, iż poważnie podchodzimy do kwestii zgodności. Ochrona naszych demokracji to wspólna walka z naszymi państwami członkowskimi.

Sonda oceni także, w jaki sposób Meta moderuje zwodnicze reklamy i ustala takie zasady zmniejszyć widoczność treści politycznych na Instagramie i Facebooku oraz wystarczalność mechanizmów pozwalających użytkownikom na oznaczanie treści nielegalnych.

„Jeśli nie możemy być pewni, iż możemy ufać treściom, które widzimy w Internecie, istnieje ryzyko, iż w ogóle w nic nie będziemy wierzyć” – powiedziała unijna szefowa antymonopolowego Margrethe Vestager. „Zwodnicza reklama stanowi ryzyko dla naszej debaty internetowej, a ostatecznie dla naszych praw jako konsumentów i obywateli”.

Komisja Europejska nie wyznaczyła sobie terminu zakończenia dochodzenia. jeżeli okaże się, iż Meta naruszyła przepisy DSA i nie zaradzi problemom, może zostać ukarana karą finansową w wysokości do 6 procent jej rocznego obrotu.



Source link

Idź do oryginalnego materiału