Specjaliści ds. prawa, podatków i audytu z niecierpliwością oczekują obietnicy wydajności sztucznej inteligencji

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Drugie wydanie Thomson Reuters Przyszłość profesjonalistów Raport wykazał, iż w ciągu pięciu lat sztuczna inteligencja (AI) może przejąć ponad 600 godzin pracy, którą przeciętny pracownik normalnie wykonuje rocznie w swojej codziennej pracy.

Raport z 2024 r., oparty na corocznym badaniu przeprowadzonym wśród ponad 2200 specjalistów z branży prawnej, podatkowej oraz ds. ryzyka i zgodności z przepisami na całym świecie, wykazał, iż sztuczna inteligencja może potencjalnie pozwolić im zaoszczędzić 12 godzin tygodniowo w ciągu najbliższych pięciu lat.

Według Thomson Reuters, ten potencjał oszczędności czasu jest równoważny zwiększenie produktywności dodania jednego dodatkowego współpracownika na każdych 10 członków zespołu.

Twierdzi, iż może to przełożyć się na 100 tys. dolarów dodatkowych godzin rozliczeniowych dla amerykańskiej kancelarii prawnej.

Jednak badanie wykazało, iż zdecydowana większość specjalistów z sektora prawnego i podatkowego uważa, iż ​​umożliwienie sztucznej inteligencji reprezentowania klientów w sądzie lub podejmowania ostatecznych decyzji byłoby krokiem za daleko. Thomson Reuters stwierdził, iż organizacje wdrażające sztuczną inteligencję muszą znaleźć równowagę między wykorzystaniem sztucznej inteligencji do odblokowania korzyści w zakresie produktywności a zapewnieniem wartości bez nadmiernego wykorzystywania jej praktycznych zastosowań.

„Przyszłość AI nie jest z góry przesądzona – to my ją kształtujemy” – powiedział Steve Hasker, prezes i dyrektor generalny Thomson Reuters. „Naszym obowiązkiem jest odpowiedzialne i etyczne budowanie naszych aplikacji AI.

„Musimy nalegać, aby ta sama etyka, która od dawna rządziła zawodami prawniczymi, podatkowymi i księgowymi oraz innymi zawodami związanymi z przemysłem wiedzy, również informowała i inspirowała profesjonalne wykorzystanie AI” – powiedział. „Mądrze byłoby również słuchać samych profesjonalistów”.

Badanie wykazało, iż wydajność operacyjna to główny obszar, na który zdaniem ankietowanych specjalistów AI będzie miała największy wpływ. Prawie połowa (47%) respondentów spodziewa się zwiększyć swoje inwestycje w infrastrukturę techniczną w celu wsparcia AI w ciągu najbliższych pięciu lat o 10%.

Dawid Wongdyrektor ds. produktów w Thomson Reuters, powiedział, iż sztuczna inteligencja ma potencjał automatyzacji dużej liczby rutynowych zadań, co może pomóc firmom stać się bardziej efektywnymi i wydajnymi.

„Powodem, dla którego zmiany operacyjne są na szczycie listy, jest to, iż świadomi nabywcy naprawdę skupiają się teraz na zwrocie z inwestycji, zarówno pod względem oszczędności kosztów, jak i produktywności” – dodał.

Według Wonga respondenci ankiety mieli już dość jasny obraz obszarów, w których sztuczna inteligencja mogłaby znaleźć zastosowanie w ich pracy, gdy porównali najnowsze badanie z badaniem przeprowadzonym w 2023 r.

Jednak wiele osób ankietowanych ma obawy dotyczące wykorzystania AI. Ankieta pokazuje, iż respondenci są zaniepokojeni przede wszystkim dokładność wynikówa prawie dwie trzecie respondentów zgodziło się, iż bezpieczeństwo danych jest kluczowym elementem odpowiedzialnego użytkowania.

Agencja Thompson Reuters podała, iż ​​większość respondentów wolałaby wprowadzenia procesu certyfikacji systemów sztucznej inteligencji lub zlecania niezależnym organom tworzenia standardów służących zapewnieniu odpowiedzialnej sztucznej inteligencji.



Source link

Idź do oryginalnego materiału