Spotify z jeszcze większą personalizacją w Discover Weekly

instalki.pl 1 dzień temu

Spotify świętuje 10. urodziny playlisty Discover Weekly i wprowadza nowy odświeżony wygląd, a także kolejną możliwość personalizacji. Użytkownicy będą mogli sterować klimatem dzięki jednego dotknięcia. Oczywiście, na razie nowa funkcja dotyczy subskrybentów Premium.

10 lat z Discover Weekly w Spotify

Spotify podsumowało 10 lat obecności Discover Weekly, czyli spersonalizowanej playlisty, która jest aktualizowana co poniedziałek o nową muzykę bazującą na osobistych nawykach słuchacza. To interesujące narzędzie pozwalające odkryć nowych artystów i ich kompozycje, a efektem jest lista składająca się z około 30 piosenek dopasowanych do gustu muzycznego rozpoznanego przez aplikację. Dostępne są również inne spersonalizowane playlisty, np. Release Radar czy daylist.

Jak podają twórcy, w każdym tygodniu playlista to ponad 56 milionów nowych odkryć artystów, z czego aż 77% pochodzi od wschodzących autorów. W podsumowaniu przytoczono również miasta z największą liczbą odkryć, a wśród nich obok m.in. Nowego Jorku, Londynu czy Paryża znalazła się także Warszawa. Natomiast artyści, którzy dotarli do największej liczby użytkowników to BL3SS, Djo, Goldford, Lola Young i Mark Ambor.

Discover Weekly zachęca do poznawania nowych wykonawców i gatunków muzycznych. Spotify podaje, iż playlista pomogła zwiększyć popularność mniej znanych gatunków jak np. Folk Pop, Hyperpop czy Amapiano. Regularnie sprawdzanie playlisty to więc dla wielu osób sposób na poszerzanie muzycznych horyzontów bez konieczności samodzielnego wyszukiwania nowości. Discover Weekly sprawnie zastępuje funkcję, jaką kiedyś pełnił prezenter radiowy.

Co nowego?

Przy okazji podsumowania Spotify ogłosiło również odświeżony wygląd. Jak się okazuje, nowy design odtwarzania ma odzwierciedlać ewoluującą naturę i dynamiczną energię cotygodniowego odkrywania.

Co jednak dla wielu osób okaże się bardzo ważne, wprowadzono również nowe elementy sterujące u góry listy odtwarzania pozwalające sterować klimatem dzięki jednego dotknięcia. Wdrożenie już się rozpoczęło i nowość będzie pojawiać się u użytkowników w ciągu następnych tygodni na urządzeniach mobilnych. Spotify podaje, iż do wyboru będzie maksymalnie pięć opcji gatunku spersonalizowanych na podstawie historii słuchania. Po ich wyborze użytkownik otrzyma świeżą listę odtwarzania składającą się z 30 utworów.

Źródło: Spotify

Na razie funkcja ma dotyczyć wyłącznie użytkowników Premium.

Nowe nawyki słuchaczy

Spotify na zawsze odmieniło nawyki słuchaczy na całym świecie. Chodzi nie tylko o wybieranie streamingu na żądanie zamiast kupowania tradycyjnych płyt, ale również rosnące znaczenie personalizacji i samodzielnego odkrywania nowych dźwięków.

Coraz więcej osób rezygnuje z radia na rzecz automatycznych playlist, które za sprawą algorytmów odpowiadają realnemu gustowi i oczekiwaniom słuchaczy, często w danej chwili. Użytkownicy myślą więc kategoriami sytuacji i nastrojów zamiast konkretnymi stylami muzycznymi.

Jak widać po kolejnej nowości w aplikacji, Spotify stawia w dalszym ciągu na personalizację doświadczeń użytkowników.

Aplikacje Spotify można pobrać pośrednictwem poniższych odnośników:

Źródło: Spotify / Zdjęcie otwierające: Spotify

AImuzykaSpotifystreamingsztuczna inteligencja
Idź do oryginalnego materiału