Stan Waszyngton pozywa T-Mobile w związku z naruszeniem danych, które dotknęło 79 milionów osób

cyberfeed.pl 16 godzin temu


Stan Waszyngton pozywa T-Mobile ponad 2021 rok bezpieczeństwo naruszenie, które ujawniło dane osobowe około 79 milionów ludzi, w tym 2 miliony mieszkańców Waszyngtonu. Ujawnione dane obejmowały numery ubezpieczenia społecznego, numery telefonów, adresy fizyczne, unikalne numery IMEI i informacje o prawie jazdy.

Przewoźnikowi zarzuca się nieprzestrzeganie standardowych w branży procesów cyberbezpieczeństwa, przez co naruszenie pozostało niezauważone przez cztery miesiące…

Naruszenie danych w T-Mobile

Już samo to sformułowanie nasuwa pytanie „który?” w tym przypadku jest to atak, podczas którego haker uzyskał dane osobowe około 79 milionów Amerykanów.

Do włamania doszło w kwietniu 2021 r., ale T-Mobile choćby nie zdawał sobie sprawy, iż do niego doszło, dopóki haker zaczął reklamować dane na sprzedaż w sierpniu tamtego roku.

Przewoźnik początkowo stwierdził, iż nie wie, czy uzyskano dane klientów, a następnie stwierdził, iż tak – i nie Tylko swoich własnych klientów. W tamtym czasie liczba dotkniętych chorobą wynosiła 47,8 mln, ale później przyznała, iż ​​było to 79 mln.

Seria z kolejne naruszenia zobaczył Federalną Komisję Łączności (FCC) ukarać przewoźnika kwotą 15,75 mln dolarówi nakazał mu ponownie wydać te same pieniądze na wzmocnienie środków bezpieczeństwa.

Stan Waszyngton pozywa T-Mobile

Prokurator Generalny Bob Ferguson ogłoszony w tym tygodniu złożył pozew przeciwko firmie, argumentując, iż naruszenia „można było całkowicie uniknąć”.

The proces sądowyw sprawie złożonej do Sądu Najwyższego hrabstwa King stwierdza, iż ​​T-Mobile od lat wiedział o pewnych lukach w cyberbezpieczeństwie i nie zrobił wystarczająco dużo, aby im zaradzić. Jednocześnie T-Mobile błędnie informował konsumentów, iż dla firmy priorytetem jest ochrona gromadzonych danych osobowych.

W pozwie Fergusona zarzuca się również T-Mobile, iż T-Mobile nie powiadomiła odpowiednio mieszkańców Waszyngtonu o naruszeniu danych, bagatelizując jego wagę i wysyłając do dotkniętych konsumentów powiadomienia, które nie ujawniły wszystkich informacji, które zostały naruszone.

Krótko mówiąc, w pozwie stwierdzono, iż masowe naruszenie danych było bezpośrednim skutkiem braku odpowiedzialności T-Mobile i nieprzestrzegania branżowych standardów cyberbezpieczeństwa.

„Tego znaczącego naruszenia bezpieczeństwa danych można było całkowicie uniknąć” – powiedział Ferguson. „T-Mobile miał lata na naprawienie kluczowych luk w swoich systemach cyberbezpieczeństwa – i to się nie udało”.

W pozwie stwierdzono, iż awarie bezpieczeństwa T-Mobile stanowią naruszenie prawa ochrony konsumentów.

Przez lata poprzedzające sierpień 2021 r. T-Mobile nie spełniał standardów branżowych w zakresie cyberbezpieczeństwa i wiedział o tych lukach. Należą do nich niewystarczające procesy identyfikacji zagrożeń bezpieczeństwa i reagowania na nie, a także systemowy brak nadzoru. W niektórych przypadkach T-Mobile stosował oczywiste hasła w celu ochrony kont mających dostęp do wrażliwych danych osobowych klientów. Do naruszenia z 2021 r. doszło częściowo dzięki temu, iż haker odgadł oczywiste dane uwierzytelniające umożliwiające uzyskanie dostępu do wewnętrznych baz danych T-Mobile.

Już przed 2021 rokiem T-Mobile był celem licznych cyberataków. W rzeczywistości zgłoszenia składane do federalnej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd od 2020 r. – rok przed naruszeniem danych będącym przedmiotem pozwu Fergusona – pokazują, iż T-Mobile wiedział, iż przez cały czas będzie celem.

Pomimo wiedzy o tych kwestiach związanych z cyberbezpieczeństwem i braku ich rozwiązywania przez lata, T-Mobile w dalszym ciągu fałszywie przedstawiał swoim klientom swoje zaangażowanie w cyberbezpieczeństwo, publicznie zachwalając na swojej stronie internetowej: „Popieramy Cię. Zawsze staramy się chronić Ciebie i Twoją rodzinę oraz zapewnić bezpieczeństwo Twoich danych.”

W pozwie Fergusona stwierdzono, iż te niepowodzenia naruszyły waszyngtońską ustawę o ochronie konsumentów. Zarzuca, iż ​​naruszenie danych w 2021 r. było bezpośrednim skutkiem braku odpowiedzialności T-Mobile.

Zdjęcie autorstwa Mateusz Maja NA Usuń rozpryski

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału