AWS (Amazon Web Services), jednostka chmurowa Amazona, ogłosiła, iż przeznacza 100 milionów dolarów na Centrum Innowacyjności Sztucznej Inteligencji. Twór ten ma pomóc firmom w wykorzystaniu sztucznej inteligencji do celów komercyjnych.
Mimo iż kwota nie jest mała, to niknie w skali firmy, która posiada 64 miliardy dolarów gotówki i wydaje pół biliona dolarów rocznie na działalność operacyjną. Ogłoszenie to pokazuje jednak, iż Amazon Web Services zdaje sobie sprawę ze znaczenia obecnego momentu w dziedzinie sztucznej inteligencji i nie chce zostać w tyle za gigantami tacy jak Microsoft i Google.
Mimo iż wyścig już wystartował dyrektor generalny AWS, Adam Selipsky stwierdza:
„Zadajesz sobie pytanie – gdzie są różni biegacze po trzech krokach w 10-kilometrowym biegu?” „Czy to naprawdę ma znaczenie? Chodzi o to, iż jesteś trzy kroki w przód, a to 10-kilometrowy wyścig”.
W ramach najnowszego ogłoszenia Amazon poinformował, iż zatrudni kilku naukowców danych, inżynierów i programistów. AWS powiedział, iż centrum już współpracuje z firmami Highspot, Twilio, RyanAir i Lonely Planet. Firma zaznaczyła, iż jest to program, a nie fizyczne centrum.
Amazon, już raz wyprzedził wspomnianych wcześniej konkurentów. jeżeli chodzi o wynajem serwerów i przechowywanie danych dla firm i innych organizacji, Amazon cieszy się dominującą pozycją na rynku. Dodatkowo Amazon od lat szeroko korzysta z AI w celu obsługi asystenta głosowego Alexa.
Amazon i AI? Jak to ma działać?
Według samego AWS wizja tego projektu jawi się następująco. Zespół Centrum Innowacji Sztucznej Inteligencji składający się ze strategów, naukowców, inżynierów i architektów technologicznych będzie współpracować z klientami w celu budowy dedykowanych rozwiązań opartych na generatywnej sztucznej inteligencji.
Przykładowo, firmy z branży opieki zdrowotnej i nauk biologicznych będą mogły przyspieszyć badania czy opracowywanie leków. Producentom umożliwione będzie tworzenie rozwiązań służących do odnowy projektów przemysłowych i procesów produkcyjnych. Firmy świadczące usługi finansowe będą mogły opracować sposoby dostarczania klientom bardziej spersonalizowanych informacji i porad.
Poprzez bezpłatne warsztaty, spotkania i szkolenia, AWS pomoże klientom wyobrazić sobie i określić przypadki użycia, które przyniosą największą wartość dla ich biznesów, opierając się na najlepszych praktykach i wiedzy branżowej. Klienci będą ścisłe współpracować z ekspertami ds. AI z AWS i Partner Network w celu wyboru odpowiednich modeli, ustalenia ścieżek do pokonania wyzwań technicznych lub biznesowych, opracowania dowodów koncepcji i planów wdrożenia rozwiązań na dużą skalę. Zespół Centrum Innowacji AI udzieli porad dotyczących najlepszych praktyk stosowania AI z uwzględnieniem odpowiedzialności oraz optymalizacji operacji uczenia maszynowego w celu zmniejszenia kosztów.
Czy według Was Amazon ma jeszcze szansę nadgonić swoją pozycję w tym wyścigu?
Może Cię zaintersować: