Studium przypadku: Manchester Airports Group wykorzystuje AWS do modernizacji swojej strategii dotyczącej danych

cyberfeed.pl 4 tygodni temu


Ponad 50 milionów pasażerów przewinęło się przez jedną z grup Manchester Airports Group (MAG) trzy lokalizacje w 2023 r., podróżując do jednego z ponad 250 miejsc na całym świecie.

Oprócz milionów pasażerów przylatujących i wylatujących z lotnisk w Manchesterze, Londynie Stansted i East Midlands, MAG obsłużył z tego ostatniego 395 000 ton ładunku, co czyni go ważnym międzynarodowym węzłem handlowym dla Wielkiej Brytanii.

MAG ma ambicje zwiększyć liczbę pasażerów z 53 mln do 60 mln do końca 2024 roku i utrzymać ten wzrost przez kolejne pięć lat.

Aby umożliwić ten poziom ekspansji, organizacja jest współpraca z Amazon Web Services (AWS) aby lepiej zintegrować swoje systemy, wyeliminować silosy danych i zapewnić wydajność.

Jednym z głównych elementów projektu była inwestycja w infrastrukturę jeziora danych AWS i opracowanie strategii wizualizacji sposobu podłączania do niej różnych źródeł danych.

Odkurzanie danych

Według dyrektora ds. cyfrowych MAG, Ryana Canta, firma MAG początkowo przyjęła podejście oddolne, oparte na technologii, zbierając jak najwięcej danych.

Gdy podstawowy aspekt technologii będzie już gotowy, upewnimy się, iż taki istnieje jezioro danych i jedno narzędzie do wizualizacji zamiast wielu wersji, projekt musiał przejść od góry do dołu.

Umożliwiło to zespołowi przemyślenie różnych funkcji firmy, takich jak operacje, transakcje handlowe czy ludzie, oraz pożądanych wyników biznesowych, które wymagały lepszego wglądu w dane.

Możemy poprosić o wszystkie dane na świecie, ale jeżeli aplikacja nie jest w stanie ich wygenerować, ponieważ nie przechwytujemy ich prawidłowo, nie jest zautomatyzowana, nie ma odpowiedniej łączności API, aby wydobyć dane – wówczas ukrywamy się przed niczym

Ryan Cant, Grupa Lotnisk w Manchesterze

Firma przydzieliła zespoły produktowe dostosowane do stosów aplikacji w celu wsparcia każdego konkretnego obszaru biznesowego. Zespoły te rozumieją konkretnych ludzi, procesy i wyniki klientów związane z tą funkcją, co to oznacza dla partnerów i linii lotniczych oraz w jaki sposób technologia to umożliwia.

„I co ważne, jakie elementy danych są wymagane, aby najlepiej zoptymalizować ten obszar naszej działalności i w jaki sposób wychodzą one ze stosu aplikacji, który mamy” – mówi Cant

„Przyjęliśmy dość zintegrowaną strategię w odniesieniu do każdego obszaru produktów [being] odpowiedzialny nie tylko za stos aplikacji, plan działania i obsługiwane przez niego funkcje biznesowe, ale także za wyniki w zakresie danych – wspierane przez podstawowe możliwości technologii danych”.

Chociaż w związku z tym w firmie MAG pozostały oddzielne zespoły ds. produktów, firma uniknęła silosów danych, ponieważ zatrudnił jeden zespół ds. technologii danych, który wszystko łączy w całość. Ostatecznie jednak zespoły ds. produktów wertykalnych mogą określić, jakie wyniki w zakresie danych chcą osiągnąć i dlaczego oraz w jaki sposób ich aplikacje muszą to umożliwiać.

„Ponieważ ostatecznie dane będą pochodzić tylko z aplikacji” – mówi Cant. „Możemy poprosić o wszystkie dane na świecie, ale jeżeli aplikacja nie jest w stanie ich wygenerować, ponieważ nie przechwytujemy ich prawidłowo, nie jest zautomatyzowana i nie ma odpowiedniej łączności API, aby móc pobrać dane – wtedy będziemy się ukrywać przed niczym.

Spójność danych

Wszystkie te dane trafiają do scentralizowanego jeziora danych, zarządzanego przez zespół odpowiedzialny nie tylko za stronę technologiczną, ale także za element struktury danych, aby zapewnić spójność danych. o ile pasażer w jednym obszarze produktów jest zdefiniowany w określony sposób, definicja ta musi być spójna wszędzie we wszystkich portach lotniczych i zastosowaniach MAG.

Chociaż takie podejście oznacza, iż ​​MAG może uniknąć silosów danych, stoi przed wyzwaniem związanym z różnymi aplikacjami, które musi jeszcze zintegrować lub przekształcić.

W ciągu najbliższych 12–18 miesięcy organizacja wybierze ważne aplikacje i zadba o ich integrację ze stosem danych.

Jednym z potencjalnych celów jest system zarządzania aktywami MAG. Ostatecznie grupa portów lotniczych prowadzi działalność związaną z obsługą infrastruktury i wymaga dużych aktywów.

Firma, która korzysta z IBM Maximo do zarządzania wszystkimi zasobamipragnie mieć pewność, iż w sposób przemyślany zintegruje odpowiednie punkty danych z jeziora, zamiast po prostu pobierać wszystkie dane w Maximo i próbować je później zrozumieć.

MAG korzysta z jeziora danych AWS w środowisku S3, z dodatkiem Redshift dla logiki biznesowej. Produkt do przesyłania strumieniowego Redshift umożliwia firmie łączenie wglądu i analiz danych zarówno w trybie wsadowym, jak i w czasie rzeczywistym, dając pewność, iż ta sama logika biznesowa jest stosowana do danych po zdarzeniu i w danym momencie.

„Jeśli jesteś operatorem i korzystasz z podglądu na żywo tego, co dzieje się teraz, otrzymujesz ten sam zaufany obraz, jaki otrzymasz w raporcie później. Brzmi to naprawdę prosto, ale osiągnięcie tego było dość skomplikowane, zarówno z technicznego punktu widzenia, jak i logiki danych biznesowych” – mówi Cant.

Wprowadzenie do generatywnej sztucznej inteligencji

Organizacja wypróbowuje Bedrocknarzędzie firmy Amazon do tworzenia aplikacji wykorzystujących generatywną sztuczną inteligencję (AI) w celu poprawy komfortu pasażerów. Celem jest stworzenie prototypowego agenta obsługi klienta opartego na języku naturalnym, który będzie zapewniał pasażerom intuicyjne interfejsy ułatwiające poruszanie się po lotniskach.

MAG współpracuje również z AWS nad innowacjami związanymi ze sztuczną inteligencją widzenia komputerowego, która pobiera nieustrukturyzowane dane i obrazy i przekształca je w dane ustrukturyzowane. Firma wykorzystuje tę technologię, aby sprawdzić, czy będzie w stanie zacząć rejestrować zdarzenia dziejące się na lotnisku – na przykład samolot na stojaku.

Obecnie MAG w celu uzyskania tych informacji korzysta ze złożonego ekosystemu linii lotniczych, obsługi naziemnej i personelu lotniska. Operatorzy – którzy mogą, ale nie muszą pracować na lotniskach – są zobowiązani do wypełniania półręcznych i półautomatycznych procesów, aby firma MAG mogła zrozumieć najnowszy status lotu powrotnego statku powietrznego. Możliwość uzyskania zaufanego strumienia danych na potrzeby tego procesu byłaby niezwykle pomocna dla organizacji.

Testowany jest kolejny dowód koncepcji dotyczący monitorowania bagażu ładowanego na pokład i z samolotu, co pozwoli firmie MAG przewidzieć, kiedy samolot będzie gotowy do odlotu, a także zapewni informacje w czasie rzeczywistym o czasie oczekiwania w halach odbioru bagażu.

„Niektóre modele widzenia komputerowego oraz możliwość bardzo szybkiego opracowywania nowych modeli to jedna z rzeczy, w przypadku których przetwarzanie w chmurze daje nam naprawdę interesujące możliwości” – mówi Cant. „Koncepcja widzenia komputerowego istnieje już od dłuższego czasu, a jej zastosowanie na lotniskach istnieje już od dłuższego czasu. Tam, gdzie widzimy szansę w Amazonie, jest możliwość szybkiego osiągnięcia tego celu i zapewnienia bardzo wysokiej jakości”.

Ogólnie rzecz biorąc, celem tych innowacji i eksperymentów jest budowanie technologii zapewniających doskonałe doświadczenia pasażerów i wspaniałe doświadczenia współpracowników, co MAG postrzega jako dwie strony tego samego medalu.

„Zmotywowani i szczęśliwi współpracownicy to ludzie, którzy sprawią, iż Twoja podróż po naszych lotniskach będzie przyjemna. Sama technologia nie sprawi, iż Twoja podróż będzie przyjemna. To technologia, która umożliwia naszym współpracownikom świadczenie doskonałej obsługi” – mówi Cant. „Połączenie niektórych z tych technologii stwarza całkiem spore możliwości, aby zachwycić pasażerów”.

Pasażerowie powinni cieszyć się dobrym przepływem na lotniskach MAG, a wszystkie strony na lotnisku powinny być przygotowane na jak najefektywniejszą obsługę ich.

„To fundamentalny element i chciałbym myśleć, iż udało nam się to osiągnąć w ciągu ostatniego roku w sposób, który jest teraz całkiem oczywisty dla naszych pasażerów” – dodaje.

Cant wskazał na niektóre oceny organizacji w rankingu Net Promoter Score, które jego zdaniem plasują Terminal 2 lotniska w Manchesterze wyżej niż Apple, jako dowód powodzenia wysiłków organizacji na rzecz modernizacji.

Jednak według najnowszych danych Terminal 1 i Terminal 3 w Manchesterze radzą sobie źle Który? badanie klientów nt Najlepsze i najgorsze lotniska w Wielkiej Brytaniipokazując, jak ważne jest testowanie narzędzi takich jak Amazon Bedrock i sztuczna inteligencja komputerowa w celu poprawy komfortu pasażerów.

Cant zauważa, iż ​​według własnych danych MAG od października 2023 r. wszyscy pasażerowie na lotniskach w Manchesterze i Stansted zostali przejęci przez kontrolę bezpieczeństwa w czasie krótszym niż 15 minut.

„To celowe skupienie się na inwestycjach w technologię wraz z kolegami z działu operacyjnego, którzy już to robili [focusing] na dostarczaniu tego poziomu usług. Absolutnie chodzi o zapewnienie podstaw, a następnie zdobycie prawa do gry poprzez umożliwienie tych podstaw, a następnie dostarczanie doświadczeń o prawdziwej wartości dodanej” – mówi.

Personalizacja potrzeb podróżnych

Jednym z ulepszonych doświadczeń, które MAG ma nadzieję zaoferować, jest środowisko bardziej spersonalizowane pod kątem potrzeb podróżnych i powodów ich podróży.

W innych światach konsumenckich ludzi można generalnie podzielić na segmenty według określonego profilu, a następnie organizacje mogą dostosować usługę do tego celu – z punktu widzenia podróży lub pasażera jest to większe wyzwanie, wyjaśnia Cant. Ludzie podróżujący w celach służbowych zachowują się inaczej niż podróżujący z rodziną i przyjaciółmi.

„To możliwość wykorzystania technologii i danych do zrozumienia różnych profili osób przejeżdżających przez lotnisko danego dnia, a następnie możliwość dostosowania usług, które oferujemy i które promujemy, [such as the] mieszanka ofert żywności i napojów dostarczanych przez naszych partnerów. W coraz większym stopniu opiera się to na danych i do pewnego stopnia może stać się nieco bardziej dynamiczne” – mówi.

Grupa portów lotniczych nawiązała także współpracę z AWS i Ryanairem, aby opracować platformę wydarzeń odbywających się niemal w czasie rzeczywistym, mającą na celu poprawę komfortu pasażerów na lotniskach Londyn Stansted i Manchester.

Platforma w chmurze przesyła aktualizacje informacji z głównych systemów lotniskowych, dzięki czemu pasażerowie otrzymują automatyczne powiadomienia o bramkach na tablicach odlotów i ekranach w terminalu w tym samym czasie, gdy otrzymują aktualizację w aplikacji Ryanair.

Zamierzamy w przyszłości rozszerzyć tę technologię na inne linie lotnicze. Grupa obsługuje w tej chwili ponad 250 kierunków, a z samego Manchesteru lata prawie 60 linii lotniczych.

„Im więcej możemy współpracować i dzielić się informacjami, korzystając z technologii opartej na chmurze, tym lepiej dla wszystkich naszych pasażerów” – mówi Cant. „Ostatecznie pasażer oczekuje, iż linia lotnicza i lotnisko będą współpracować, aby zapewnić im wspaniałe doświadczenia”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału