Sunbird, aplikacja obsługująca iMessage na Androidzie, jest ponownie dostępna

mobirank.pl 7 miesięcy temu
Zdjęcie: Sunbird - aplikacja na Androida obsługująca iMessage


Sunbird powraca, aby umożliwić użytkownikom Androida korzystanie z funkcji iMessage, w tym z „niebieskich dymków”.

W listopadzie aplikacja do przesyłania wiadomości Sunbird, która obsługiwała aplikację do przesyłania wiadomości Nothing Chats, została wyłączona ze względów bezpieczeństwa. Aplikacja Sunbird umożliwiała użytkownikom Androida używanie iMessage do wysyłania wiadomości, choćby do wyświetlania niebieskich dymków, wysokiej jakości obrazów, potwierdzeń przeczytania, wskaźników pisania i nie tylko.

➔ ZOBACZ TEŻ: „Beeper Mini” został usunięty ze sklepu Google Play

Chociaż Sunbird obiecał użytkownikom, iż będzie miał kompleksowe szyfrowanie wiadomości i plików użytkowników, dane logowania użytkowników Apple’a nie były zaszyfrowane, co w oczywisty sposób stwarzało ogromne obawy dotyczące bezpieczeństwa.

Ponieważ 630.000 plików było podatnych na ten exploit, firma Sunbird zdecydowała się wstrzymać wszystkie swoje usługi, w tym aplikację w sklepie Google Play. Ale Sunbird ponownie uruchamia aplikację iMessage na Androida. W komunikacie prasowym firma Sunbird ogłosiła, iż jej aplikacja do przesyłania wiadomości została ponownie uruchomiona, a na liście oczekujących znajduje się 165.000 użytkowników Androida. Rozesłano już niewielką liczbę zaproszeń.

Firma Sunbird zaktualizowała swój system wiadomości AV1, który w tej chwili nazywa się AV2 i został zaprojektowany tak, aby zapewnić bezpieczeństwo wiadomości. Jak zauważa Sunbird: „Nieszyfrowane wiadomości nigdy nie są przechowywane nigdzie na dysku ani w bazie danych. Kiedy wiadomości są odszyfrowywane w celu przekazania do sieci iMessage i RCS/Google Messages, istnieją w tym stanie jedynie w pamięci przez ograniczony czas. W aplikacji wiadomości są przechowywane wyłącznie w stanie zaszyfrowanym w bazie danych wewnątrz aplikacji.

Najważniejsze dla Sunbirda jest to, iż „Od listopada zespół Sunbird pracował nad migracją implementacji iMessage z AV1 do architektury AV2. Wierzymy, iż przyjmując AV2 nie tylko rozwiązaliśmy problemy związane z lukami w zabezpieczeniach zidentyfikowane wcześniej, ale także zapewniły bezpieczną i zorientowaną na prywatność podstawę dla dalszej integracji Sunbirda z iMessage”.

Możesz dołączyć do listy oczekujących na usługę Sunbird, na stronie usługi i klikając „Dołącz do listy oczekujących”. Możesz się zastanawiać, czy jest to konieczne, skoro Apple będzie obsługiwać RCS jeszcze w tym roku. Odpowiedź jest prosta – pomimo dodania przez Apple obsługi RCS, osoby korzystające z tej technologii przez cały czas będą miały zielone dymki z tekstem.

Twórcy przyznali, iż mogli wykorzystać listopadowy przestój na wydanie szybkiej poprawki łatącej luki. Jednak Sunbird stwierdził: „Uznaliśmy, iż takie podejście nie będzie zgodne z naszymi podstawowymi wartościami ani naszym niezachwianym zaangażowaniem w ochronę prywatności i bezpieczeństwa naszych użytkowników”.

Sunbird dodał: „Postanowiliśmy skorzystać z okazji, aby dokładnie dokonać ponownej oceny od podstaw zarówno naszych wdrożeń technicznych, jak i procesów organizacyjnych. Decyzja ta była podyktowana naszym przekonaniem o ogromnej wadze zaufania i bezpieczeństwa naszej platformy. Odzwierciedla to nasze zaangażowanie w nie tylko rozwiązywanie bieżących problemów, ale także zapewnienie, iż w dłuższej perspektywie będziemy przestrzegać najwyższych standardów bezpieczeństwa i prywatności naszej społeczności.”

źródło: SunBird | PhoneArena

Idź do oryginalnego materiału