Świadomość społeczeństwa w zakresie bezpieczeństwa tożsamości rośnie, ale przez cały czas istnieją duże przeszkody

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Nagłośnione cyberataki i naruszenia danych, które powodują główne wiadomości w ciągu ostatnich kilku lat wiele zrobiły, aby zwiększyć świadomość problemów bezpieczeństwa wśród ogółu społeczeństwa, ale spowodowały również wzrost stresu, przy czym 93% konsumentów objętych nowym badaniem przeprowadzonym przez specjalistę ds. tożsamości Okta mówiąc, iż martwią się o kradzież tożsamości cyfrowej.

Firma Okta przeprowadziła ankietę wśród ponad 4000 europejskich konsumentów – po około 1000 we Francji, Niemczech, Holandii i Wielkiej Brytanii – w ramach kompilacji swojego badania Badanie tożsamości europejskich klientów w 2024 r.­i odkryło, iż 54% respondentów zwiększyło świadomość swojego cyfrowego śladu w ciągu ostatnich 12 miesięcy – przy czym najczęściej podawanymi powodami był wzrost liczby cyberataków (39%) i rozwój sztucznej inteligencji (28%).

Jeśli chodzi o sztuczną inteligencję (AI), 56% respondentów uważało, iż powstająca technologia w znacznym stopniu przyczynia się do zmniejszenia bezpieczeństwa środowiska online, a 59% uważało, iż zwiększa prawdopodobieństwo ataków na tożsamości cyfrowe i kradzieży ich. Obawy te były najbardziej widoczne we Francji, gdzie 51% respondentów tak uważało, w porównaniu z 37% Brytyjczyków, 36% Niemców i 29% Holendrów.

„Tożsamość jest wejściem do każdego doświadczenia w świecie, w którym na pierwszym miejscu jest cyfryzacja” — mówi Matt Ellard, starszy wiceprezes i dyrektor generalny regionu EMEA w Okta. „Ponieważ 80% ataków na cyberbezpieczeństwo wynika z nadużyć danych uwierzytelniających, ataki oparte na tożsamości stały się najpopularniejszą metodą dla złych aktorów.

„Liderzy biznesu muszą gwałtownie ewoluować, aby przyjąć rygorystyczną strategię bezpieczeństwa i kulturę pracy, aby zapewnić swojej organizacji bezpieczeństwo na przyszłość w erze sztucznej inteligencji”.

Ellard powiedział, iż Okta zamierza przewodzić przykładem i ponownie zaangażować firmę, która dzięki swojej obecności jako preferowany dostawca usług tożsamościowych dla wielu przedsiębiorstw, otrzymuje więcej niż swój sprawiedliwy udział cyberataków wymierzonych w jej produkty – Do dzielenie się własnymi doświadczeniami i najlepszymi praktykami aby pomóc zarówno firmom, jak i konsumentom walcz z atakami opartymi na tożsamości.

„To jedyny sposób, w jaki będziemy mogli zapewnić każdemu swobodę bezpiecznego korzystania z dowolnej technologii” – powiedział.

Europejczycy radzą sobie lepiej z higieną haseł, ale nie wystarczająco szybko

We wszystkich czterech regionach geograficznych, w których przeprowadzono badanie, 66% respondentów stwierdziło, iż osobiście zna kogoś, kogo dane osobowe zostały zhakowane. Oprócz relacji medialnych, czynnik ten może w dużym stopniu przyczynić się do wzrostu świadomości podstawowych zasad bezpieczeństwa – coraz więcej osób, bo 42%, wydaje się teraz używać różnych haseł do każdego konta online, ale 11% przez cały czas używa tego samego hasła do wszystkiego.

Niestety, biorąc pod uwagę, iż łączna populacja Francji, Niemiec, Holandii i Wielkiej Brytanii wynosi około 237 milionów ludzi, oznacza to, iż ponad 26 milionów ludzi jest narażonych na skrajne ryzyko kompromisu lub, mówiąc nieżyczliwie, zachowuje się naprawdę głupio.

Firma Okta odkryła, iż ​​konsumenci najbardziej obawiają się o swoje konta bankowości internetowej – 57% z nich stwierdziło, iż głównym zmartwieniem jest kradzież oszczędności – a znacznie mniej obawiają się o bezpieczeństwo mediów społecznościowych – tylko 7% osób uważa, iż ​​ich konta X lub na Facebooku są głównym celem ataków, mimo iż są bogatym źródłem danych osobowych.

Konta w miejscu pracy były jeszcze mniej prawdopodobne, aby uznać je za warte ataku. Tylko 2% osób uważało, iż ich konta służbowe będą celem ataku, mimo iż w rzeczywistości było to kategorycznie nieprawdziwe.

Prawie trzy czwarte ankietowanych stwierdziło, iż chce udoskonalić swoją strategię tożsamości cyfrowej, a 46% uważa ochronę swojej tożsamości online za kwestię osobistej odpowiedzialności – 26% uważa, iż ​​odpowiedzialność za takie kwestie lepiej byłoby podzielić między siebie, firmy technologiczne i rządy.

Frustracja narasta, ale czy sztuczna inteligencja może uratować sytuację?

Jednym z największych problemów, z jakimi zwrócili się respondenci ankiety, było poczucie frustracji towarzyszące logowaniu się do kont internetowych. Wielu osobom sprawiało trudność zapamiętanie wielu tożsamości i zestawów danych uwierzytelniających bez pomocy technicznej przysparzało to bólu głowy.

Łącznie 72% osób stwierdziło, iż odczuwa frustrację podczas logowania się do kont internetowych. Może to być obszar, w którym firmy mogłyby znaleźć motywację do udzielenia pomocy, ponieważ 49% respondentów stwierdziło, iż prawdopodobnie wydałoby więcej pieniędzy, gdyby procesy logowania były proste, bezpieczne i bezproblemowe.

Co ciekawe, 42% ankietowanych stwierdziło, iż nie mieliby nic przeciwko temu, aby firmy wykorzystywały sztuczną inteligencję do uprzyjemniania procesu logowania, co wskazuje na potencjalną ścieżkę rozwoju dla banków, sprzedawców detalicznych i innych dostawców usług.



Source link

Idź do oryginalnego materiału