Tony’s Chocolonely zyskuje komfort korzystania z Salesforce dzięki własnej kopii zapasowej SaaS

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Producent czekolady Tony’s Chocolonely wdrożył technologię chmury do chmury kopia zapasowa od Own w ruchu, który zapewnił jej pełną ochronę w środowisku Salesforce.com. Wcześniej regularnie traciła dane klientów, nie wiedząc o tym, a także napotykała ograniczenia przestrzeni dyskowej, które wstrzymywały pracę.

Firma z siedzibą w Holandii zatrudnia 300 osób w biurach w całej Europie i prowadzi zakład produkcyjny w Belgii. Jej infrastruktura informatyczna jest zdominowana przez chmurę, z podstawowymi aplikacjami, które obejmują Salesforce.com do interakcji z klientami, a także Microsoft Business Central, Shopify – w tej chwili w trakcie migracji – i integrację z Boomi, ale brakowało jej kopia zapasowa z chmury do chmury zdolność.

Klucz problemy z Salesforce.com Okazało się, iż zabrakło miejsca w magazynie i klient musiał odtworzyć swoje dane w przypadku wystąpienia błędu, powiedział starszy partner biznesowy w zespole IT, Martijn van Kelegom.

„Jesteśmy młodym zespołem i rekrutujemy ludzi na podstawie ich przedsiębiorczości, więc niekoniecznie muszą znać się na IT” – powiedział.

„To oznacza, iż ​​mamy kolegów, którzy czasami popełniają błędy i wtedy musimy nadrobić zaległości. Potrzebowaliśmy sposobu radzenia sobie z takimi scenariuszami”.

Wcześniej, korzystając z Salesforce.com, zespół Van Kelegoma często nie mógł odzyskać przypadkowo utraconych danych.

„Musiałem przeszukać kosz Salesforce.com, żeby zobaczyć, co tam jest, ale jeżeli coś było starsze niż dwa tygodnie, i tak zostałoby usunięte” — powiedział. „Więc jeżeli nie wiedzieliśmy, iż zniknęło na dłużej niż ten czas, to zniknęło”.

Częsty problem

To problem, który jest powszechny w wielu aplikacjach hostowanych w chmurze. Ochrona danych natywnych jest zwykle minimalna, a jeżeli pliki zostaną przypadkowo utracone lub usunięte, nie ma szans na odzyskanie ostatniej dobrej kopii poza pewnym punktem w czasie.

Doprowadziło to do powstania tak zwanych usług tworzenia kopii zapasowych typu cloud-to-cloud, które kopiują dane klientów do zewnętrznego centrum danych, aby umożliwić odzyskiwanie danych poza standardowymi warunkami świadczenia usług w chmurze. Kluczowi gracze to: akronisBarakuda, SpójnośćDruva, Zatrzymaj to i Veeam.

Innym problemem Tony’s Chocolonely było to, iż nie mógł wykorzystać limitów przestrzeni dyskowej Salesforce.com.

„Nie zdawaliśmy sobie sprawy, ile miejsca nam zostało i nagle nie mogliśmy tworzyć nowych spraw” [customer tickets/events] ponieważ osiągnęliśmy limit pamięci masowej”, powiedział Van Kelegom. „Po wykorzystaniu 105% przydzielonej przestrzeni przestaje działać”.

Firma Tony’s Chocolonely wdrożyła usługę tworzenia kopii zapasowych jako usługi firmy Own, która chroni dane firmy w serwisie Salesforce.com za pośrednictwem konsoli zarządzania w chmurze. Dane te są przesyłane na serwery Own w Unii Europejskiej.

Own tworzy każdej nocy kopie zapasowe wszystkich danych przechowywanych w instancji Salesforce.com firmy Tony’s Chocolonely, w tym wszystkich danych produkcyjnych i środowisk testowych.

Własne roszczenia 6700 klientówi oferuje funkcje tworzenia kopii zapasowych, przywracania danych i pewne funkcje analityczne o wartości dodanej w Salesforce.com, ServiceNow, Microsoft Dynamics 365 i Microsoft Power Applications.

Odzyskiwanie dla zespołu Van Kelegoma odbywa się dzięki kilku kliknięć, które zwracają wszystkie elementy powiązane z plikami, takie jak powiązane e-maile, ale często nie używa funkcji przywracania. Zamiast tego używa własnej konsoli, aby śledzić ostatnie zmiany w zestawie rekordów klientów i tworzy nową, w której koryguje wszelkie błędy lub usunięcia.

„Own pomaga nam przeglądać zapisy i sprawdzać, co się zmieniło” – powiedział. „Możemy wpisać numer klienta i sprawdzić datę i godzinę zmian. Możemy po prostu przywrócić dowolny utracony plik, ale równie łatwo jest go znaleźć i zaktualizować”.

Firma skorzystała również z funkcji archiwizacji Own, co również pomaga jej zaoszczędzić miejsce w chmurze. Tutaj Van Kelegom ustawia Own do archiwizowania plików w określonym wieku, co zwalnia miejsce w Salesforce.com.

Ponadto regularnie korzysta z Own jako repozytorium, gdy usuwa nadmiarowe dane, np. gdy wysyła pętle powiadomień o nieobecności w wątku wiadomości e-mail.

Kluczowe korzyści dla Tony’s Chocolonely to oszczędność dużej ilości pieniędzy – 130 € za godzinę – które musiałby wydać na współpracę z partnerem IT w celu odzyskania utraconych plików. Zamiast tego, stosunkowo początkujący personel IT może wykonać tę pracę.

Przede wszystkim Van Kelegom ma spokój ducha, wiedząc, iż dane są chronione i można je przywrócić. „To miłe, iż nie trzeba cały czas na nie patrzeć” — powiedział. „Jeśli coś się zepsuje, dostajemy alert”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału