TOP 10 najczęściej wykorzystywanych firm w atakach phishingowych

avlab.pl 4 miesięcy temu

W zeszłym kwartale Microsoft zajął pierwsze miejsce w rankingu najczęściej wykorzystywanych marek, a jego wizerunek obecny był w 33% wszystkich prób phishingu – informują eksperci Check Point. To ponad dwukrotny wzrost w porównaniu do drugiego kwartału, w którym wizerunek Microsoftu obecny był w 14% wszystkich ataków, ustępując wyłącznie Walmartowi (39%).

Jak wynika z raportu opracowanego przez Check Point Research cyberprzestępcy najchętniej podszywają się pod firmy z sektora technologicznego. Drugą marką, która najczęściej obecna była w wiadomościach phishingowych był Amazon (9%), a trzecią Google (8%). Tuż za podium znalazł się z kolei Apple (4%). Inne popularne branże goszczące w złośliwych wiadomościach, to firmy finansowe, głównie banki oraz firmy kurierskie.

Zdaniem analityków DHL znalazł się w pierwszej dziesiątce, prawdopodobnie ze względu na wzmożoną aktywność zakupową w listopadzie, podobnie jak Amazon, który w październiku głośno promował „Prime Days”. Właśnie takie okoliczności mają bezwzględnie wykorzystywać aktorzy zagrożeń.

Poniżej znajduje się lista 10 najczęściej wykorzystywanych marek w atakach phishingowych w czwartym kwartale 2023 roku według statystyk Check Point ze stycznia 2024:

  1. Microsoft (33%)
  2. Amazon (9%)
  3. Google (8%)
  4. Apple (4%)
  5. Wells Fargo (3%)
  6. LinkedIn (3%)
  7. Home Depot (3%)
  8. Facebook (3%)
  9. Netflix (2%)
  10. DHL (2%)
Idź do oryginalnego materiału